Još od predstavljanja aktualnog modela, sad ve? daleke 2013. godine, Peugeot 308 nametnuo se kupcima kao izvrstan izbor u C-segmentu.
Svi koji su tada koristili izlizanu frazu u najavljivali napad na Volkswagen Golf donekle su bili u pravu, jer se Peugeot 308 od prvog dana nametnuo stilom, kvalitetom izrade i funkcionalnoš?u. Da je i nakon punih sedam godina atraktivan uvjerili smo se testiraju?i primjerak iz 2017. godine, pokretan 2-litrenim dizelašem sa 150 KS i napucan bogatim paketom opreme GT-Line.
Automobil, koji nam je na test ustupio BoomCars, niti u jednom detalju ne otkriva toliki staž na tržištu. Zahvaljuju?i bogatoj opremi, privla?noj boji, 17-colnim naplacima i kromiranim završetcima ispušnih cijevi, mamio je poglede prolaznika. Ve? letimi?an pogled otkriva da je rije? o automobilu kojem je važno biti vi?en, a uz sve spomenute elemente to mu itekako uspijeva.
No, izgled nije bez pokri?a. Uz dizelski motor 2.0 HDi sa 150 KS i 370 Nm nudi performanse na granici sportskih. Uz ubrzanje do stotke za 8,9 sekundi i najve?u brzinu od 213 km/h rijetko ?e tko poželjeti više. Pritom je i prili?no štedljiv. Naravno, tvorni?ki podatak o prosjeku od 3,9 litara je smiješan, ali lijepo i razmjerno dinami?no ga se može voziti s manje od šest litara. Štedljivosti doprinosi velik okretni moment od 370 Nm, raspoloživ pri 2000/min, te dobro prora?unat 6-stupanjski mjenja?. Premda nudi solidnu dozu snage, motor nije pretjerano mehani?ki i toplinski optere?en. Dobro je da ima obujam od dvije litre, a da rezerve ima sasvim dovoljno dokazuje izvedba sa 180 KS.
Za razliku od brojnih drugih modela koji stižu iz Francuske, ovim mjenja?em je užitak rukovati. Precizan je, ru?ica dobro leži u ruci, da je malo kra?eg hoda bio bi za 5! Ve? nakon nekoliko kilometara testni Peugeot 308 2.0 BlueHDi GT-Line jasno je demonstrirao da mu tri godine eksploatacije i 105.000 prije?enih kilometara uop?e nije ostavilo traga. ?ak štoviše, vozi se kao da se tek dobro razradio. U unutrašnjost ne dopire nikakav zvuk osim šuma kotrljanja guma, svi spojevi i elementi interijera su kao u novom vozilu, volan je precizan, ovjes dobro upija neravnine…
Malen volan i visoko podignuti instrumenti traže kratak period privikavanja, ali sve ubrzo sjeda na svoje mjesto, pogotovo kad se sjedi u duboko profiliranim sjedalima, izvedenim u kombinaciji kože i Alcantare, koja pružaju iznena?uju?e dobar bo?ni oslonac. Iznena?uju?e precizan volan, koji zbog malog promjera i mesnatog obru?a jako lijepo leži u ruci, pruža dovoljno povratnih informacija. Premda je ovjes podešen mekše od o?ekivanja, doza naginjanja kroz zavoje nije prevelika, a 308 ostaje stabilan i predvidiv. Tek prilikom pretjerivanja dolazi do blagog proširivanja putanje, ali ga se malom korekcijom volana brzo vra?a na zamišljenu liniju.
Dojam je odli?an sve dokle god se ne pogleda prostranost stražnje klupe, koja ponudom komfora zaostaje za svim konkurentima u klasi. Središnja konzola o?iš?ena od suvišnih prekida?a izgleda vizualno lijepo, ali sa stajališta ergonomije, a posebno sigurnosti, nije najspretnije izvedeno kompletno prebacivanje funkcija na infotainment sustav. Najo?itiji primjer je upravljanje ventilacijom i klimatizacijskim ure?ajem.
Što se ti?e specifi?nih kvarova, svi koji su se pojavili riješeni su tvorni?kim nadogradnjama softvera. Kupnja rabljenog primjerka proizvedenog ?etiri godine nakon uvo?enja modela svakako je dobra preporuka, jer su sve po?etne ‘dje?je bolesti’ odavno riješene. No, vlasnici dizelaša svakako bi trebali posebnu pažnju posvetiti DPF filtru. ?este kratke gradske relacije mogu uzrokovati probleme, pa ga je potrebno svakih nekoliko stotina kilometara dobro ispuhati po autocesti. Ukoliko elektronika registrira da je prije?en odre?en stupanj za?epljenosti, motor ne?e biti mogu?e pokrenuti. Problemi s elektronikom uglavnom se svode na oksidiranje spojeva pa trošak sanacije nije velik. Buka iz stražnjeg ovjesa ?esto je uzrokovana lošim vijcima, a pojedine serije imaju i probleme s curenjem iz hladnjaka klimatizacijskog ure?aja.
No, kad se podvu?e crta, rijetko koji predstavnik C-segmenta nudi toliko dozu privla?nosti i hi-tech opreme za uložen novac. Bogata oprema GT-Line testirani primjerak u svakom pogledu izdvaja iz mase. A da izgled nije bez pokri?a zadužen je snažan dizelaš. Sve u svemu ovakav 308 je i više nego poželjan rabljeni, pogotovo ako je u prvoklasnoj kondiciji kao primjerak kojeg nam je ustupio BoomCars.