Laguna Coupe jedan je od rijetkih coupea na hrvatskim cestama, no smatramo da je zaista nepravedno zanemaren jer i dan danas ima štošta za pokazati
Renault kao brand nastao je 1898. godine i od prvih trenutaka života Renault je znao da moto sport prodaje automobile. Više od stolje?a poslije Renault se i dalje oslanja na taj princip igraju?i zna?ajnu ulogu u Formuli 1. Sre?om to nije samo marketing. Uzmimo na primjer, Megane RS. Doslovce ismijava konkurenciju u svim usporedbama. Ali što ako želite zanimljiv Renault koji nije nužno usmjeren na divlju vožnju i bacanje u svaki zavoj? Pogledamo li u proizvodnu traku francuskog proizvo?a?a dobiti ?emo samo jedan odgovor, a to je Laguna Coupe.
Dakle, da li je Renault upakirao dovoljno temperamenta u Lagunu Coupe? Odlu?ili smo odgovoriti na to pitanje tako što smo uzeli vozilo sa 2.0 litrenim dizel motorom, pogonjeno sa 180 konja. Uspjeli smo testirati jedan od rijetkih rabljenih primjeraka ovog modela.
Što se ti?e vanjštine, ako ga pogledate iz bilo kojeg kuta elegantan i dinami?an stil zaokupirati ?e sva vaša osjetila. Dizajneri su vjerojatno proveli jako puno neispavanih no?i u nastojanju da se prednji kraj automobila razlikuje od onoga u sedan ili karavan izvedbi. I to su uspjeli stavljaju?i jedan elegantan, a opet originalan pristup, odnosno s cijele prednje strane branika nalazi se zra?ni otvor prednje rešetke.
Sam izgled automobila uspijeva pobje?i coupe-zaciji, djelomi?no zahvaljuju?i širokim bokovima koji nas podsje?aju na pravog Grand Tourera. Kao voza?, uo?iti ?e te ih svaki put kad pogledate u retrovizore, a kad otvorite vrata uživati ?ete u dizajnu i malo tech igre: da bi prozori stali u šasiju automobila, svaki put kad se vrata otvore ili zatvore, prozori se automatski spuštaju ili dižu.
Sad je vrijeme da se posvetimo najizazovnijem dijelu automobila, a to je njegova pozadina. No prije nego što krenemo hvaliti stražnji kraj moramo napomenuti da smo primijetili da je vrlo sli?an Aston Martinu.
U svakom slu?aju, automobilu bi to moglo biti oprošteno ne samo zahvaljuju?i svom šarmu ve? i zbog toga što njegov dizajn krije inteligentnu strukturu. Prekrasan stražnji kraj koji okuplja mnoštvo crta, linija i oblika puno je više nego samo neki zbroj oblika, te je napravljen od legure da bi njegov kompleksni oblik bio pretvoren u stvarnost.
Ne možete, a da se ne divite integraciji stražnjih parkirnih senzora, koji mnogim auto proizvo?a?ima promakne ili mu ne pridaju dovoljno pažnje što može uništiti finese dizajna.
Coupe u odnosu na sedan je uži za 62 mm, ali to ne zna?i da nije prostran iznutra. Osim, naravno što je stražnji kraj modificiran, prednji je ostao netaknut. Pa, što nam donosi ova kombinacija starog i novog u unutrašnjosti. Kad otvorite vrata primijetiti ?e te metalni prag vrata koji se penje na kožno završena sjedala i jedan od najboljih kompromisa koji smo vidjeli. Sjedala su dovoljno udobna za duga putovanja, a u isto vrijeme mogu se nositi sa svim silama koja se javljaju pri ja?im ulascima u zavoje.
Testni auto bio je opremljen prednjim sjedalima koja se mogu pomicati elektroni?ki prema naprijed kako bi imali pristup stražnjoj klupi. Da, straga ima sjedala u koja se mogu smjestiti dvije odrasle osobe, ali samo ako nisu viša od 180 cm. ?ak ima i prostora za tre?u osobu u sredini, ali samo za kra?a putovanja.
Vratimo se još malo na prednji dio automobila, gdje imamo dosta stvari za analizirati. Recimo upravlja?. Dizajn koji je korišten je sportski upravlja? sa ravnim dnom i bez ikakvih ergonomskih nedostataka. Gumbi koji kontroliraju Bose zvu?ni sustav s kojim je bio opremljen naš testni automobil su tako?er smješteni vrlo ergonomski, kao i oni za elektri?nu parkirnu ko?nicu te za klimatsku kontrolu, ali nemate onaj osje?aj perfekcionizma na koji su nas navikli njema?ki proizvo?a?i. Renault koristi veliku koli?inu obrezivanja na nadzornoj plo?i i za dekorativni dio upravlja?a se koristi plastika koja izgleda poput metala. Plastika iznutra je mekana i nemate osje?aj da je jeftina.
Kada ste u pokretu shva?ate da tri retrovizora i inteligentni oblik stražnjeg prozora donose preglednost straga na ve?u razinu nego što o?ekujete.
Sve u svemu sama kabina Lagune donosi dinami?ki odnos prostora za putnike straga i sprijeda.
Što se ti?e vožnje po gradu, motor koji smo mi imali nam je pružio sve što nam je trebalo da se osje?amo ugodno unutar gradskih granica. Naj?eš?e ?e te se na?i u tre?oj brzini koja omogu?uje dobru ravnotežu izme?u ubrzanja i fleksibilnosti.
Kada pri?amo o parkiranju, stvari ?e vam dobro izgledati ukoliko si naru?ite dodatne stražnje i prednje parkirne senzore, jer ukoliko to ne napravite imati ?e te osje?aj kao da kravu gurate u bocu mlijeka. Dizajn stražnjeg kraja ostavlja jako malo prostora za vidljivost i bez obzira što su retrovizori velikodušni, ne?ete imati pojma gdje vam je stražnji odbojnik.
S obzirom na ?injenicu da se automobil osje?a jako brz, bili smo vrlo impresionirani potrošnjom unutar grada. Potrošnja se vrtila oko 10 litara na 100 km.
Prostrani prtljažnik vam omogu?uje da automobil koristite za shopping ali i putovanja , me?utim takav stražnji oblik automobila donosi i manu, a to je da vam prtljažnik ne omogu?uje brzi istovar i utovar stvari.
Laguna Coupe uop?e nije zastrašuju?a u urbanoj sredini, ve? ukoliko stvarno želite iskoristiti resurse dizel agregata, morate ga izvu?i na otvorenu cestu.
Obi?no automobili nude ili preupravljanje ili podupravljanje. ?ak se i automobili sa pogonom na sva ?etiri kota?a mu?e kako bi stvorili ravnotežu izme?u dvoje. No pošto je naš testni automobil bio opremljen sa upravljanjem na sva ?etiri kota?a (4Control), mi nismo imali tih problema te smo se mogli uhvatiti u koštac sa zavojima pri velikim brzinama. Jedino nas je razo?aralo što se ESP neprestano uklju?ivao i kvario nam pravi doživljaj i naše pokušaje da izvu?emo Lagunu do njezinih granica.
Sustav 4Control se stvarno iskazao pri naglim promjenama smjera, gdje se vozilo osje?alo vrlo okretno.
Sad kad smo završili sa bacanjem automobila u zavoje, prelazimo na ravnicu gdje smo primijetili da je pretjecanje u ?etvrtoj brzini pravi užitak, te ?ak ukoliko se vozite u petoj, ne morate prebacivati u nižu jer ?e vas 400Nm okretnog momenta ispaliti u svakoj brzini. Naravno možete na?i i ja?e motore, ali ne možete dobiti bolji, jer ja?i motori i oni V6 dolaze sa dosadnim i sporim automatskim mjenja?em.
Kad po?nete voziti Lagunu nemate osje?aj da je sportski automobil, ve? potpuno „normalni“. Isto vrijedi i za ko?enje. Voze?i ovaj automobil izvan grada, mo?i ?e te uživati u mnogo?emu, od pretjecanja do ?udesnih ulazaka u zavoj, samo ga nemojte voziti presnažno jer ?e te biti razo?arani.
Kao što smo ve? spomenuli, sjedala su fantasti?na. Prednja! Pronašli smo jedan od najboljih kompromisa izme?u masera i bo?nog G odbijanja. Stražnja sjedala tako?er su vrlo udobna i u kombinaciji sa suspenzijom automobila imati ?e te vrlo sretnu kralježnicu bez previše nabijanja.
Impresionirao nas je i dvozonski sustav automatske klime. Imate dvije tipke“meko“ i „brzo“ koje omogu?uju fino podešavanje klime .
Testirano vozilo opremljeno je sa još nekim stvarima koje su nas impresionirale kao što je senzor za kišu, tempomat, elektri?na ru?na ko?nica, prilagodljiva bi-xenon prednja svjetla (funkcija u zavojima koja je zadovoljila našu stranu koja brine o sigurnosti.)
Udobnost je na vrhunskoj razini i kad izlazite/ulazite u automobil. Dovoljno je imati karticu u džepu i ne samo što ?e se vrata otvoriti ili zatvoriti, ve? ?e se i zaklju?ati na dovoljnoj udaljenosti, tako da se ne trebate više brinuti o tome.
Jasno je da je Renault stavio udobnost visoko na listi prioriteta i to se može osjetiti na svakom detalju Lagune, od suspenzije do malih stvari.
Tako?er vrlo je sigurna, ostvarila je pet zvjezdica Euro NCAP testu, no u stvarnom svijetu prili?no je teško razbiti Lagunu. Prednji pogon u kombinaciji sa 4Control i pametni ESP, te sustavi poput ABS-a i pomo?i pri ko?enju u hitnim slu?ajevima zadržati ?e automobil na pravilnoj putanji.
Kad smo zapo?eli ovu test vožnju o?ekivali smo samo lijepo lice bez previše karaktera, no pogriješili smo.
O?ito, najbolji dio Lagune je vanjština.
Prednji kraj ima svoj identitet razlikuju?i se tako od Sedana i karavana, dok se na stražnji nitko nije žalio bez obzira što podsje?a na Astona. Sve je iznenadio svojom udobnoš?u i prakti?noš?u, ali je Laguna daleko od toga da bude savršena. Sam automobil i nakon nepunih 100.000km nije imao ve?ih kvarova, održavanje je relativno povoljno u odnosu na konkurenciju, a kvaliteta materijala je i dalje jednaka tvorni?kom stanju. Vlasnik je izrazito zadovoljan automobilom i ima samo rije?i hvale.
TEHNI?KE SPECIFIKACIJE: Renault Laguna Coupe 2.0dCi 4Control 2011.god.
Motor: 1995 cm3 L4
Gorivo: Dizel
Snaga: 131kw/180KS@3750 RPM
Moment: 400Nm@2000RPM
Mjenja?: 6 stupnjeva, ru?ni
Pogon: FWD
0-100km/h: 8.5 sec
Max brzina: 222 km/h
Dimenzije mm (d/š/v): 4641/1811/1397
POTROŠNJA: 9,5l
Cijena rabljenog: 80.000,00kn