Za one koji žele iznimno funkcionalan, a istodobno i zabavan gradski automobil, Smart ForTwo s turbobenzinskih 90 KS name?e se kao izvrstan izbor.
Secirati rabljeni automobil star tek godinu dana i s prije?enih tek nešto više od 10.800 kilometara prili?no je nezahvalan i zahtjevan zadatak. U redakciji smo se gotovo sat vremena dvoumili objaviti ovaj automobil u rubrici rabljeni ili novi. Uostalom, na novinarska testiranja novih automobila nerijetko dolaze primjerci stari nekoliko mjeseci, s prije?enih i više od 20.000 kilometara.
Što se ti?e rabljenog automobila Smart ForTwo Coupe 0.9 Passion, koji se nalazi u ponudi ve? renomiranog salona rabljenih BoomCars, jedino se može zaklju?iti da je u stanju kao da je potpuno nov. Uz prije?enih 10.800 kilometara još se nije niti pošteno razradio, a godina dana starosti, uz ?injenicu da je garažiran, uop?e se ne vidi u smislu tragova korištenja. Izvana i iznutra sve djeluje kao iz salona.
Bogat paket opreme Passion donosi i više od onog što bi prosje?an kupac o?ekivao od vozila poput Smarta. Naime, osim automatskog klimatizacijskog sustava, prednjih i bo?nih zra?nih jastuka, LED svjetala, grijanih sjedala, testirani primjerak opremljen je i navigacijskim sustavom pa funkciju prometala s kojim ?e te obaviti 100 sitnica u jednom danu obavlja iznimno uvjerljivo.
Za razliku od, na našim prometnicama, naj?eš?ih 1-litrenih motora sa 70 KS, ovaj straga krije 0.9-litrenog turbobenzinca sa 90 KS. U automobilu toliko kompaktnih gabarita kao što je to Smart ForTwo, ta razlika je i više nego osjetna. Ve? na prvi dodir gasa turbak uvjerljivo vu?e, a odli?an dojam dodatno naglašava 6-stupanjski automatski mjenja? s dvostrukom spojkom. Vrlo je intuitivan pa se rijetko kad dogodi situacija da ga se zatekne u krivom stupnju prijenosa. Voza?u se pritom na izbor nude Eko i Sport program rada. U prvom ga se može lijepo voziti s prosje?nom potrošnjom od oko 5,5 litara, dok u drugom mami osmjeh na lice performansama.
Pohvaliti moramo i multifunkcionalan volan, koji je dovoljno mesnat i lijepo leži u ruci, a dizajnom otkriva da je identi?ne koncepcije kao i volani koji se ugra?uju u sklopu AMG paketa opreme u modele Mercedes-Benza, primjerice A-klasu. Premda je ovjes ponešto tvr?i u usporedbi sa slabijim izvedbama, Smart ForTwo Coupe 0.9 Passion i dalje dobro upija neravnine. Standardna boljka su popre?ne neravnine, ali to je rezultat kratkog me?uosovinskog razmaka.
Što se ti?e solidnosti izvedbe tome u prilog najbolje govori masa od 900 kilograma. Testni Smart ?vrst je poput malog tenka, a dokaz tome su zvu?na izolacija iznad o?ekivanja i uvjerljiv tupi zvuk prilikom zatvaranja vrata. Prtljažnik od 260 litara dovoljan je za potrebe gradskih vožnji, a isofix prihvati za dje?ju sjedalicu na suvoza?evom sjedalu dodatno podižu funkcionalnost. Najve?a vrlina na gradskom asfaltu svakako je krug okretanja od svega 8,6 metara, koji traži odre?eni period privikavanja. No, jednom kad uhvatite rutinu, uživat ?ete u svakom manevru.
Što se ti?e pouzdanosti nikakvih problema, uz redovito održavanje, ne bi trebalo biti. Smart tre?e generacije najsolidniji je dosad. Dokaz kvalitete je pogled na oglasnike rabljenih u inozemstvu gdje nisu rijetki 10-ak godina stari primjerci s više od 150.000 kilometara, koji su i dalje i vrlo dobrom stanju. U slu?aju aktualnog modela sve je dodatno unaprije?eno, naglašeno je premium u svakom pogledu. Što se ti?e cijene, obzirom da je testirani primjerak po svakom kriteriju kao nov, vrijednost mu premašuje 13.500 eura pa je cijena od 11.700 eura za koliko se trenuta?no prodaje prava prilika.
TEHNI?KI PODACI – Smart ForTwo Coupe 0.9 Passion
Motor: 3-cilindarski redni motor Turbo
Obujam: 898 ccm
Snaga: 90 KS pri 5500/min
Najve?i moment: 132 Nm pri 2500/min
Najve?a brzina: 165 km/h
Ubrzanje 0-100 km/h: 10,4 s
Pogon: Na stražnje kota?e
Potrošnja: 4,2 l/100 km
Co2: 96 g/km