Test: Renault Captur 120 TCe

0
1030
Renault Captur

Redizajnom Renault Captur gubi nadimak ‘povišenog Clija’, jer ozbiljnijim nastupom i u vanjskom i u unutrašnjem dijelu te s novim motorima, francuski crossover može još nekoliko godina nastavljati s dobrim rezultatima.

Kada je Renault Captur 2013. stigao na tržište klasa gradskih SUV-ova bila je poluprazna, a mnogi proizvo?a?i su tek predstavljali koncepte svojih budu?ih automobila. U me?uvremenu, ti koncepti su postali serijski modeli koji su ili pred krajem razvoja ili uskoro dolaze u salone, stoga ne ?udi da se Renault odlu?io na temeljit redizajn svojeg vrlo uspješnog modela koji se u mnogim europskim zemljama prodaje bolje od Clija, što pokazuje i prošlogodišnja europska titula najprodavanijeg modela u klasi.

Kada smo prvi puta uživo vidjeli novi Renault Captur, odmah smo shvatili da se radi o automobilu koji se želi odmaknuti od usporedbe s Clijom. Prednja maska je dotjerana uz nova svjetla od kojih su posebno atraktivna dnevna LED u obliku slova C, a ni stražnji kraj nije zakinut, štoviše oboga?en je full LED tehnologijom svjetala u višim razinama opreme.

U unutrašnjosti su poboljšanja bila potrebnija, što su znali i Francuzi, stoga su ovdje uložili puno više truda. Materijali na vratima i armaturi ugodniji su na dodir, upravlja? je tako?er dora?en, a ru?ica mjenja?a je preuzeta iz novog Méganea, što zna?i da je kvalitetnija, no i dalje ima preoštru završnu obradu pri vrhu.

Renault Captur je jedan od najprostranijih automobila u klasi, no ono po ?emu se najviše izdvaja od konkurencije je pretinac za rukavice, koji je u ovom slu?aju ladica. Pritiskom na tipku elektroni?ki se otvara prostor za nekoliko boca, priru?nik za upravljanje vozilom, nov?anik i još štošta drugog, jedino što prije korištenja ladice treba upozoriti suvoza?a da pomakne koljena, ako ne želi zaraditi masnicu.

R-Link sustav i u Capturu radi besprijekorno te je i dalje jedan od najlakših informacijsko-zabavnih sustava za rukovanje, a putnicima nudi usluge poput preslušavanja glazbe s USB-a ili mobitela, spajanja mobitelom preko bluetootha, odnosno handsfree razgovora, korištenja navigacije i pra?enja razine ekološke vožnje.

Dotaknemo li se motorizacije, Renaultov crossover može se odabrati s jednim od dva benzinska ili jednom od dvije izvedbe dizelskog motora. Na strani dizelaša stoji poznati 1,5-litreni dCi koji dolazi u verziji s 90 i 110 KS, dok su benzinci 0.9 TCe s 3 cilindra i 90 KS, odnosno 1.2 TCe sa 120 KS.

U originalnoj verziji probali smo dizelske izvedbe koje su oduševile ugla?enoš?u i štedljivoš?u (prosjek 5 litara), no redizajnirana izvedba stigla je sa snažnijim turbo benzincem. O?ekivano, dijelu redakcije koji uživa u sportskoj vožnji, TCe se odmah dopao jer je maksimalnih 205 Nm dostupno od relativno niskih 2.000 o/min, dok se za maksimalnu snagu treba potruditi zavrtjeti motor na 4.900 o/min. Me?utim, teška noga na gasu pove?ava potrošnju, koju nije teško podi?i i na 9 litara, a ni ovjes, koji je jednak kao i kod modela iz 2013., ne dozvoljava voza?u jednak tempo vožnje kao primjerice u Cliju.

Normalni režim rada novi Renault Captur odra?uje na razini za svoju klasu. Dovoljno je udoban da prelazak preko rupe u asfaltu neprimjetno ublaži, zadovoljavaju?e udaljen od tla za parkiranje u gradu bez straha od ogrebotina, a i uz ekonomi?nijeg voza?a ni potrošnja ne?e prelaziti 7 litara. Minus je svakako preglednost, koju vješto kompenzira parkirnim senzorima i kamerom.

Koliko to sve košta? U usporedni s konkurencijom, Renault se cijenom previše ne izdvaja. Primjerice, za ulazni Nissan Juke potrebno je izdvojiti 117.320 kn, dok Peugeot za model 2008 traži minimalno 123.673. Najjeftiniji Captur stajat ?e vas 124.400 kuna s 0.9 TCe benzincem od 90 KS, LED dnevnim svjetlima, klima ure?ajem i start&stop sustavom. Najvažnije od svega, Renaultov crossover kona?no ima bolji argument za dosta ve?u cijenu od Clija, iako bi to moglo još bolje…

TEHNI?KI PODACI: Renault Captur 120 TCe

Motor: benzinski, ?etiri cilindra
Obujam: 1197 cm3
Snaga: 87 kW (120 KS) pri 4900 o/min
Najve?i okretni moment: 205 Nm pri 2000 o/min
Pogon: na prednje kota?e
Mjenja?: šest stupanjski, ru?ni
Spremnik goriva: 45 l
Dimenzije: D/Š/V 4122 x 1770 x 1566 mm
Prtljažnik: 377 l
Ubrzanje 0–100: km/h 9,9 s
Najve?a brzina: 182 km/h
Potrošnja: 8 l/100 km
CO2: 127 g/km
Cijena: od 124.400 kn

Tekst i fotografije: Bernard Beneš

reality girl next door gives bf handjob. read this post here mrleaked.net read this post hereomgbeeg.com