Je li Renault Megane GrandCoupe najljepša kompaktna limuzina pitanje je koje smo si odmah postavili zbog neupitno pozitivnog dojma na prvi pogled, ali tijekom sedmodnevnog testa uvjerili smo se kako se Renault Megane GrandCoupe ne mora izvla?iti na izgled.
Ne bismo pogriješili kada bismo rekli da je Renault u segmentu kompaktnih limuzina kroz modele Mégane Sedan i Fluence, i prije imao vrlo snažne predstavnike, no od 2017. se usu?ujemo re?i da se nalazi u samom vrhu.
Prvi pokazatelj je ime modela koje u Europi glasi GrandCoupé. Vidljivo je da su Francuzi zavirili u poslovni model proizvo?a?a luksuznih automobila, koji veliku pozornost pridaju detaljima kako bi se udaljili od konkurencije. Time se limuzinska verzija ?etvrte generacije Méganea od samog po?etka isti?e. Na otmjeno ime izvrsno se nadovezuje trenutna dizajnerska filozofija Renaulta.
Renault Megane GrandCoupe nosi prepoznatljive linije ve?eg Talismana – robusna prednja maska s velikim LED svjetlima u obliku slova C, kupeovske bo?ne crte i stražnja svjetla tako?er izvedena u LED tehnologiji, koja posebno do izražaja dolaze po no?i.
Nije bilo potrebno puno mozgati, recept je isproban, samo ga je trebalo ponovno primijeniti, što je i u?injeno. Bravo Renault!
U dizajnerskoj skladnosti limuzinskog Méganea valja istaknuti i jedan zanimljiv detalj. Gumirana tipka za otvaranje prtljažnika skrivena je u središtu Renaultovog znaka na stražnjem poklopcu.
Koliko je odabir tog materijala dugoro?no sretno rješenje ne možemo znati, no nama ne ulijeva stopostotno povjerenje, stoga preporu?amo paket opreme Parkiranje (5000 kn) koji uklju?uje kameru za parking straga montiranu na mjesto navedene tipke. Putni?ki prostor GrandCoupéa tako?er je u odnosu na prethodnika podignut za ljestvicu više. Na ve?ini dijelova materijali su kvalitetniji i ugodniji na dodir, posebice upravlja? i paneli vrata, a dobro se uklapaju i sjajni plasti?ni detalji kao imitacija aluminija.
Prednja sjedala su fino profilirana, a kao osvježenje dolazi stražnja klupa koja nije kao kod mnogih drugih proizvo?a?a „zanemarena“, ve? se sastoji od dva sjede?a mjesta s potpornjima za le?a i bedra. Ipak, kupeovska linija krova je u?inila svoje te navedeni komfor u potpunosti mogu iskusiti jedino osobe maksimalne visine od 185 cm. Na sredini je uzdignut sjede?i dio koji je namijenjen za petu osobu, no u stvarnosti može poslužiti isklju?ivo za kra?e relacije ili djecu.
Dotaknuvši se prostranosti, jedna od najve?ih vrlina GrandCoupéa svakako je obujam prtljažnika koji se proteže od 503 pa sve do 987 l s preklopljenim stražnjim sjedalima. Za usporedbu, limuzinska izvedba Mazde3 ima 419, Toyota Corolla 452, a Opel Astra Sedan 460 l obujma.
GrandCoupé se može pohvaliti i elementima tehnologije posljednjeg datuma, to?nije digitalnom plo?om s instrumentima i ogromnim 8,7” zaslonom osjetljivim na dodir s R-Link 2 su?eljem vrijednim 4.800 kuna. Korištenje svih funkcija, poput navigacije, audio sustava i bluetootha odvija se brzo i bez ve?ih smetnji. Možda nije najbrži sustav na tržištu, no zadovoljava potrebe i nešto zahtjevnijih korisnika.
Ono što nam se ne svi?a jest dizajn R-Link 2 sustava, koji nam se u nekim slu?ajevima ?inio pomalo nepregledan, te nedostatak fizi?ke tipke za upravljanje ja?inom rada klimatizacijskog ure?aja. Renault je promišljeno izdvojio tipke za regulaciju topline, automatski na?in rada klime i u slu?aju zamagljivanja stakala, usmjeravanje strujanja zraka prema vjetrobranskom staklu. Me?utim, ja?ina strujanja zraka odre?uje se preko središnjeg zaslona, kojim u vožnji nije nimalo lako upravljati.
Za upravlja?em limuzinskog Méganea osje?ali smo se zadovoljavaju?e, mogli bismo re?i da je za ovu klasu automobila natprosje?no vozljiv (u višem tempu korištenja), ali mu za peticu nedostaje osje?aja na upravlja?u i preciznosti na mjenja?u.
Normalni režim rada obavlja bez mana, omjeri 6-stupanjskog mjenja?a dobro su raspore?eni, a od strane nas mnogo puta opjevavani 1.5 dCi sa 110 KS, ponovno se pokazao najboljom opcijom. Štedljiv, ugla?en i s 260 Nm okretnog momenta dostupnih ispod 2.000 o/min uvijek spreman za naglo ubrzanje, još uvijek stoji u top 3 motora svoje kategorije.
Zaklju?ak
Renault je novim Méganeom zaradio razli?ite pozitivne i negativne kritike.
U GrandCoupé verziji više je plusova, nego minusa – pozitivne to?ke su dizajn, motor, kvalitetniji materijali i prtljažnik, a nešto slabije su se iskazali razina završne obrade, nepreglednost R-Link 2 sustava i prostranost na stražnjim sjedalima.
Me?utim, po nama najvažniji element, drugim rije?ima cijena, ponovno je zadovoljen jer ulazni dizelski model s 90 KS stoji pristupa?nih 135.600 kuna, a odsada ne?e biti meta samo taksista i flota, ve? i manjih biznismena.
Tehni?ki podaci – Renault Mégane GrandCoupé 1.5 dCi Intens Energy
Motor: dizelski, ?etiri cilindra, turbo
Obujam: 1.461 ccm
Snaga: 81 kW (110 KS) pri 4.000 o/min
Najve?i okretni moment: 260 Nm pri 1.750 o/min
Pogon: na prednje kota?e
Mjenja?: šest stupanjski, ru?ni
Spremnik goriva: 49 l
Dimenzije: D/Š/V 4632 x 1814 x 1443 mm
Prtljažnik: 503-987 l
Ubrzanje: 0–100 km/h 11,6 s
Najve?a brzina: 190 km/h
Potrošnja: 5,9 l/100 km
CO2: 95 g/km
Cijena: 157.100 kn
Tekst i fotografije: Bernard Beneš