TEST: Volkswagen Arteon Shootingbrake 2.0 TDI 4Motion

0
1437

Je li ovo najljepši VW svih vremena? Sasvim druk?iji karavan i to Arteon. Gotovo pet metara karavan cupea, po uzoru za Alfu 159 SW.

Dobro, priznajem – možda je ovo zaista hrabra izjava s obzirom na broj novih modela, ali nakon dugo vremena Volkswagen je taj koji ima ono nešto više, više osobnosti i šarma. Coupe karavan do sada je bio omiljena forma za Alfu Romeo 159, ali VW je formu spuštenog krova doveo do savršenstva, a u tome mu je pomogla i dužina od gotovo nevjerojatnih pet metara.

Naravno, Arteon kao takav nije novi model. Stvoren je 2017. godine kao svojevrsni supermodel koji je zamijenio model kupe CC (bivši Passat CC), a podrazumijevao je svojim dimenzijama da je spravljen i za razmaženo ameri?ko tržište ( što zapravo nikada nije prihvatio). A onda je nekim ?udom pronašao i put u Europu kao najve?i model limuzine koji je, unato? prili?no impresivnim vanjskim dimenzijama (487 cm), ipak stvoren ‘samo’ na izuzetno razvu?enoj MQB platformi.

No, Arteon, unato? ?injenici da je ?ak i tada to zaista bio premium Volkswagen, nekako nije bio pravi odgovor na zahtjeve kupaca, pogotovo u vrijeme kada su postajali sve razmaženiji, diverzificiraniji u ovom cjenovnom rangu i SUV-ima koji su op?inili mase. Dakle, u Volkswagnu su im dizajneri i tehni?ari pljunuli u ruke, kako bi rekli, i doma?u zada?u odradili temeljitije nego u prvom pokušaju.

Arteon je na prijelazu godine doživio ozbiljnu obnovu – i to ne samo obnovu. Važnija je ?injenica da su joj (uz R verziju i hibrid) posvetili i potpuno novu ina?icu karoserije, koju možete vidjeti ovdje.

Definicija coupea tako?er se danas mijenja, ali, bolje re?i, prilago?ava se, tako da je to uglavnom samo elegantan kosi odsje?eni krov (što je izvorno zna?enje francuske rije?i coupe – odsje?en).

Dodana je kombinacija dvoja vrata, jer su više naglašeni sportski izgled i dinamika. Danas, naravno, veliki odjeljci više nemaju takav dizajn, u najboljem slu?aju to su vrata bez okvira i ‘skrivene’ kuke. Pa, i Arteonovi dizajneri su se toga ?vrsto držali, pa dijele identi?ne linije B-stupa s bratom limuzinom, kada se linija elegantno preklopi prema dolje i završi zra?nim deflektorom, dok se bo?na linija lagano podiže i završava upereno u stup D. ?ak i na prvi pogled ovaj model izgleda impresivnije, ve?i je od limuzine, ali ovo je pametna opti?ka varka, jer su potpuno jednake duljine do milimetra. Razlika je samo u najvišoj to?ki, koja je kod Arteona za dva milimetra viša.

Me?utim, iznutra je nešto druga?ije. Ne toliko zbog sada malo pro?iš?ene unutrašnjosti, posebno na vrhu armaturne plo?e, koja je dio paketa za obnovu (otvori za ventilaciju i ukrasni remen izme?u njih) i potpuno nove upravlja?ke plo?e upravlja?a i klima ure?aja, ve? više zbog toga prostranosti u drugom dijelu automobila.

Bez obzira na padaju?u liniju krova, pet centimetara je više prostora za glavu i puno prostora za koljena, ?ak i ako su sprijeda putnici natprosje?nih dimenzija, oni samo sjede malo niže i pogled vani nije tako kraljevski, ali taj je za o?ekivati. Tako?er, stražnja klupa u Arteonu SB mjesto je na kojem ?e se putnici, ?ak i oni višeg rasta, osje?ati dobro, opušteno, jer ima dovoljno mjesta za noge, a ?ak i malo niži položaj sjedenja ne kvari sliku.

Obi?no je slu?aj da dizajneri daju prednost prostranosti – ili se više daje stražnjim putnicima ili se više in?a i litara dodjeljuje za prtljagu. Pa, ovdje doista nisu morali raditi kompromise, što ide do to?ke dugog me?uosovinskog razmaka i potpuno gurnuto u nos (i popre?no postavljenog) motora. Osim što neo?ekivano (i uvijek elektrificirano) visoko otvaraju vrata potpetice, oni su tako?er duboko usje?eni u krovnu crtu, što olakšava pristup ogromnom prtljažniku.

Koliko ogromno? Da, s 590 litara to je definitivno prvak u klasi, kao i s gotovo 120 centimetara duljine od ruba do dijela sjedala (i gotovo 210 centimetara kad je klupa spuštena). Ne, s ovim automobilom ?ak ni obitelj s ?ak i najviše razmaženom djecom ne bi trebala imati problema s praznicima, a ni rekreativci sa svojim glomaznim rekvizitima. A ovo je tako?er osnovna filozofija takve karoserijske ina?ice – privla?nost elegantne kupe linije koja kombinira prakti?nost kombija.

Naravno, pri pregledu opcija snage nedostaje poznati biturbo TDI, a nadasve bih ovom kombiju dao malo soli i energije koju ionako zra?i. Naravno, re?i ?ete – budu?i da dolazi 320-konjska snaga R. Naravno, slažem se, ovo ?e biti doista primamljiva opcija. No, onima koji žele više svakodnevne iskoristivosti, ekonomi?nosti i udobnosti putovanja uz zavodljivo le?a Newton metra, ?etverocilindraš s 240 ‘konja’ bio je poslastica … No, norme zaštite okoliša odnijele su mnoge strojeve i ovaj biturbo nije bio iznimka.

Sada je tu moderni i nadasve ultra ?isti dvolitreni ?etverocilindar s dva katalizatora i dvostrukim ubrizgavanjem sinteti?ke uree, koji je barem nekako zamijenio. Naravno, razlika je – i to ne samo u brojkama. Prije svega, valja napomenuti da ovaj TDI podnosi dobrih 1,7 tona težine, što nije ma?ji kašalj, a odaziv novog stroja sa 146 kW (200 KS) naravno nije isti kao kod agregata s dva puhala.

Naravno, 400 newton metara nije slabo, daleko od toga, pa je pogon na ?etiri kota?a 4Motion pravo rješenje (ina?e cijeni dodaje dobre dvije tisu?e), ali zna?i i više opuštenosti i samopouzdanja voza?a. No, ?injenica da je ubrzanje na 4Motionu bolje za pola sekunde govori nešto o u?inkovitosti!

Novom TDI-ju treba oko sekunde više da se probudi pri hladnom startu, a ?ak se i jutarnji krupni metalni zvuk dizela dobro ?uje u kabini. Opet ništa dramati?no, ali u doba super dizelaša barem je u hladnoj fazi hrapaviji nego što sam o?ekivao. Stoga, ništa previše neodlu?no, iako je za ve?u dinamiku potrebno samo okretanje više od onoga na što sam navikao. Ništa posebno za tiho krstarenje ni u urbanim središtima, a stroj je zadovoljan s nekih 1500 okretaja u minuti s dobro prora?unatom logikom DSG mjenja?a.

Pa ?ak i pri ubrzavanju, ne pomi?e se užurbano prema dolje, ali prije svega slijedi sve strmiju krivulju okretnog momenta, koja postaje uvjerljivija kako se tahometar približava oznaci 2000. Tada sve to ide glatko, odlu?nije, glatko … U udobnosti program vožnje, navo?eni prigušiva?i rade tiho, ne tiho, a mjenja? i motor reagiraju sli?no – tiho, ali neodlu?no. Na kraju pristajem u program Normal, koji se tako?er ?ini najuvjerljivijim i najuravnoteženijim u stvarnom svijetu.

Da je Arteon ostao na 18-in?nim kota?ima i gumama s višim stranama (45), uspio bih izravnati prakti?ki sve bore, pa bih s 20-in?nim kota?ima na kratkim popre?nim grbinama, zbog težine kota?a, ima neku težinu prilikom istezanja kad zaista povremeno veliki bicikl udari u rupu. Sve ostalo je zaista mali zalogaj za prigušiva?e, koji naravno imaju i potpuno fleksibilan na?in prigušivanja (s kliza?em i širim prozorom rada).

Na regionalnom se tržištu ovaj veliki Volkswagen brzo osje?a kao kod ku?e – u programu Sport sve funkcionira onako kako sam o?ekivao, ?vrsto, napeto, odzivno … Prebacivanje ru?kama na volanu je brzo, ali kad pretjerate, ?ini se kao da mjenja? ponekad radije ostaje duže u brzini, barem sekundu ili dvije. A za pogon na prednje kota?e, prianjanje koje nudi prednja osovina na oštrim kutnim ulazima uistinu je iznena?uju?e, kao i odzivnost i preciznost upravljanja. ?ak i u oštrim ukosnicama u po?etku zaista možete osjetiti da nekakva težina visi na vanjskom rubu, ali nagib je minimalan, obrtni moment isporu?uje se u?inkovito, a stražnja osovina gotovo neprimjetno ulazi u igru žongliranja zakretnim momentom.

Obi?no je stražnji kraj pokazao da može zaživjeti na zabavan na?in kada izaziva one rijetke trenutke kada sam uspio rasteretiti stražnji kraj – ili je prednji (zapravo bilo koji) kota? ozbiljno izgubio borbu za stisak. Definitivno uvijek progresivan i (nažalost) nikad ne pomete. I to samo punim gasom. Pa, naravno, ne zna kako isklju?iti kontrolu stabilnosti, najviše ?ega se možete sjetiti u post-dublinskom driftu je ESC sportski program. Ovaj omogu?uje malo zabave, a razgradnja mu je strana.

Pokazuje mnogo više suverenosti izme?u srednjih i dugih, brzih zavoja, pri ?emu brzina može biti potpuno nesvjesno puno ve?a od dopuštene, jer je kontrola nagiba tijela vrlo u?inkovita, a duga?ak me?uosovinski razmak i precizna šasija ?ine svoje, kao i vrlo neutralan osje?aj.u vožnji s jedva primjetnim udarom pogona na prednje kota?e. Sve u svemu, daje voza?u onaj ugodan, siguran osje?aj samopouzdanja za volanom.

Tome doprinose i ko?nice – to je dobro i lako, predvidljivo doziranje papu?ice koja ni nakon dugog spuštanja nije pokazala zna?ajniju razliku u osjetljivosti. Ovo je definitivno vrlo pohvalna zna?ajka s obzirom na Arteonovu težinu. Nešto je manje suveren u brzim promjenama smjera kad se na upravlja?u osjeti težina ovog gran turisma.

Pa, ako i kada se regionalni pojavi, Arteon još uvijek može biti brz, ali taj udar i sila momenta iznenada nestaju. Naravno, ovaj je dizel mogu?e okrenuti i prema 3.500 okretaja u minuti, kada je još uvijek živ i živahan, ?ak i malo oštriji, ali izme?u 2500 i 3500 podsvjesno sam o?ekivao da se negdje krije još koji momentni moment. Ne pogriješite – snage i okretnog momenta ima dovoljno, ali sve u ovom automobilu samo dopušta i traži još.

Stoga je važnije da je u gotovo svakoj ulozi vrlo ?vrst, a prije svega, uz takvu kombinaciju karoserije i pogona, korisnije ?e biti kombi uzorne unutrašnjosti, koji je nesumnjivo vrlo prijateljsko i ugodno okruženje za vožnju nego svakodnevno. Možda s duljinom od gotovo 4,9 metara, doista nije automobil za uska urbana okruženja, ali i tamo se pokazuje transparentnoš?u – doduše više naprijed i bo?no nego unatrag, ali zato je kamera za stražnji pogled više nego prakti?na materija.

A da ne spominjemo kako ?e u umjerenoj vožnji potrošnja goriva biti oko šest litara, no ako postoji još nekoliko brzih autocesta, ve? biste trebali ra?unati na oko sedam. Više nego podnošljiv, rekao bi, pogotovo uzimaju?i u obzir svu tehniku koju su mu nametnuli.

Fotografije: Uroš Modlic

TEHNI?KI PODACI: Volkswagen Arteon Shootingbrake 2.0 TDI 4Motion

Motor: turbodizelski, 4 cilindra

Obujam: 1968 ccm

Snaga: 147 kW200 KS

Moment: 400 Nm na 1750-3500/min

Pogon: na sve kota?e

Mjenja?: automatski, 7 brzina

Dimenzije: 4866 x 1871 x 1462 mm

Masa: 1651 kg

Najve?a brzina: 230 km/h

Ubrzanje 0-100 km/h: 7,4 sekundi

Potrošnja: 5,7 l/100 km

Cijena: 369.819 kn

reality girl next door gives bf handjob. read this post here mrleaked.net read this post hereomgbeeg.com