Advertisements

Rabljeni: Fiat Stilo 1.6 16V (2001.)

Nasljednik Brava, Fiat Stilo, u prodaju je stigao 2001., znatno je unaprijedio kvalitetu, a od benzinaca najboljim se pokazao atmosferski 1.6 16V. Premda se od njega puno očekivalo, nije uspio ponoviti tržišni uspjeh Fiat Brava, koji je 1996. okićen titulom Europskog automobila godine. Bazira se na C-platformi Fiat grupe, a Talijani su se hvalili velikim iskorakom u kvaliteti, jer je, primjerice, armaturu izrađivala ista tvrtka koja je opremala Audi A3. Viša kvaliteta vidljiva je i po masivnijoj izvedbi, ali pouzdanošću se ipak nije uspio približiti Volkswagen Golfu.

Mnogu prema Fiatima imaju potpuno neutemeljene predrasude. Kvalitetniji su nego što se misli, pa Fiat Stilo može biti dobar suputnik. Pritom je benzinac 1.6 sa 103 KS, isti iz modela Bravo i Brava, najbolji izbor. Uz pravilno održavanje nerijetko prevali i 350.000 km do generalnog popravka. Isto to ne može se reći za 1.2 16V, koji je nježan i preslab, 1.8 16V koji ima problema s varijatorom faze te 2.4 iz modela Abarth koji po gradu pije 15 litara, a performansama ne opravdava slavno ime. Dizelaši su izvrsni, ali nerijetko loše održavani.

Testirani primjerak dokazao je i kako sa 16 godina i 180.000 km ‘na leđima’ dobro odolijeva zubu vremena. Motor pali iz prve, vuče uvjerljivo, a jedino mu se može zamjeriti nešto veća potrošnja. S druge strane dijelovi su jeftini, a atmosferski benzinac je dovoljno robustan i za vozače sklone sportskoj vožnji. Kod održavanja je iznimno bitna jedna napomena. Prilikom izmjene zupčastog remena nužno je izmijeniti i osjetljivu remenicu uljne pumpe. Na njoj mnogi štede i riskiraju havariju, jer ako dobije zazor u osi remen na njoj preskoči te se sudare klipovi i ventili. Također, dobro je skratiti interval izmjene zupčastog remena sa 100.000 na 90.000 km.

Fiat Stilo ima i dodatan plus. Nije upadljiv i donosi nizak rizik od krađe. Limarija je solidna i izdržljiva, zapravo bolja od većine njemačkih konkurenata, ali ukupan dojam, za razliku od solidne mehanike, kvari osjetljiva elektrika. Previsok napon instalacije rezultira čestim pregaranjem žarulja, a sklon je greškama u radu zračnih jastuka.

Podvozje i spojka najbolji su pokazatelj brige vlasnika. Dobro je provjeriti i stanje ispušnog sustava, jer je osrednje kvalitete. Manšete upravljačkog mehanizma rijetki izdrže duže od pet godina, a kod starijih modela, uglavnom voženih po gradu, čestu su problemi s amortizerima i selenima. Unutrašnjost je za klasu bolja od prethodnika. Fiat Stilo na tom je polju ostvario velik napredak pa je znatno otpornija na habanje i cvrčke. Sjedala su kvalitetna te pružaju čvrst oslonac.

Premda zbog nedostatka šarmantnog talijanskog dizajna nije predmet želja, solidna izvedba i motorizacija (benzinac 1.6 16V ili dizelaš 1.9 JTD sa 115 KS) čine ga poželjnim. Moguće ga je kupiti povoljno, održavanje je među najjeftinijim, nudi se mnoštvo zamjenskih dijelova pa je svakako vrlo ozbiljan konkurent u usporedbi s ostalim rabljenim modelima C-segmenta.

Advertisements