Rabljeni: Jaguar XF-S 3.0d V6 (2013.)

Premda na našem tržištu tradicionalno bolje prolaze Audi A6, BMW Serije 5 i Mercedes-Benz E-klase, znalci znaju kako Jaguar XF nudi sve isto ili bolje, uz osjetno originalniji dizajn. U svakom pogledu ravnopravno se može nositi s bilo kojim predstavnikom njemačkog trojstva, a pritom nudi originalniji i atraktivniji dizajn te donosi ponešto manji rizik od krađe.

Britanski proizvođač slavne povijesti, pogotovo u trkaćem smislu, odavno više nije britanski. Od 1989. bili su pod kapom Forda i u tim su godinama osjetno lutali, a 2008. godine Jaguar je preuzeo indijski proizvođač Tata. Mnogu su mu tada predviđali propast, ali dogodilo se upravo suprotno. Kao i su slučaju Volva i kineskog konzorcija Geely. Snažan investicijski ciklus donio je procvat, a pravo je prva generacija modela XF, koji je na tržištu zamijenio prosječno uspješan S-Type, bila lokomotiva putovanja u bolje sutra.

Indijski vlasnici znali su da moraju napraviti snažan dizajnerski iskorak pa su legendarnom dizajneru Ianu Callumu dali otvorene ruke i pogodili. Jaguar XF donio je prepoznatljivost, originalnost, atraktivnost, ali nije zaboravio bogato naslijeđe. Upečatljiva rešetka hladnjaka i elegantna bočna linija podsjećaju na neka stara vremena u kojima su se njihovi modeli smatrali jednako aristokratskim poput Bentleya ili Aston Martina, a uspješnost na utrkama bila je dodatan adut.

Dužinom od 496 centimetara, širinom od 194 i visinom od 147 te međuosovinskim razmakom od čak 291 cm jasno je kako je Jaguar XF čistokrvna poslovna krstarica. Limuzina koja u svakom pogledu nudi priličnu dozu komfora i prostranosti, što potvrđuje i prtljažnik obujma 540 litara. Niža linija krova smetat će putnicima straga višim od 190 cm, ali zato mjesta za koljena ima u izobilju. U usporedbi s njemačkim konkurentima iz Audija, BMW-a i Mercedes-Benza čak nudi i oko 10 posto bolju prostranost.

Prema sve više država pokreće hajku na dizelaše, motor koji se nalazi u testiranom modelu ujedno je i najbolji izbor za XF. Riječ je o najsnažnijem dizelašu V6 koji iz obujma od 2993 ccm ispaljuje 275 KS pri 4000/min i impresivnih 600 Nm pri 2000/min. Uz stražnji pogon i 8-stupanjski automatski mjenjač nudi prilično oštre performanse. Stotku hvata za 6,4 sekundi, dok je najveća brzina elektronski ograničena na 250 km/h. Kočnice su snažne, upravljač dobar pa primjedbama nema mjesta. U usporedbi s njemačkim konkurentima Jaguarova glavna vrlina je što će Vas prevesti do odredišta na otmjeniji i manje stresan način. On je u svakom trenutku gospodin i ne treba ga provocirati da mijenja karakter, treba ga pustiti da opija svojom profinjenošću. Umjesto oštrog napadanja svakog zavoja, on će zavoje obložiti plišem i zadržati najvišu razinu komfora.

Po pitanju pouzdanosti i trajnosti problema nema. Jaguar XF pravi je gutač kilometara, svi sklopovi su masivni i već dokazani tako da ne donosi apsolutno nikakvu nepoznanicu. Testirani primjerak iz 2013. godine prešao je tek 63.000 kilometara pa ne nudi nikakav uvid u stvarno stanje, jer je u svakom pogledu jednako vrijedan kao nov automobil. Nigdje nisu vidljivi bilo kakvi tragovi korištenja pa se stječe dojam da je tek izašao iz salona. No, niti od primjeraka s više od 200.000 ili 300.000 kilometara ne treba zazirati, jer je jednako izdržljiv kao i Audi, BMW ili Mercedes-Benz. Cijene rezervnih dijelova nisu male, kao niti automehaničarske usluge, ali nisu niti skuplje nego kod Nijemaca. Uostalom, tko je rekao da je jeftino posjedovati i kvalitetno održavati Jaguara?

Konkretan primjerak, obzirom na malo prijeđenih kilometara vrijedi oko 37.000 eura, što je manje od usporedivih njemačkih konkurenata, koji su traženiji među našim kupcima rabljenih automobila. Dakle, ako želite uživati u eleganciji, komforu i luksuzu te umjesto jurnjave birate otmjenu i sigurnu vožnju, a pritom želite i atraktivno dizajniran automobil, dileme nema. Jaguar XF je pravi izbor.