Advertisements

Rabljeni: Opel Vectra GTS 3.0 DT

U srednjoj klasi hatchback modeli su većinom slični, što je praktično i razumno, no samim time i dosadno. U svakom slučaju rijetko tko se istakne. Kada pogledamo prijašnje modele Vectre zaista i ne vidimo ništa spektakularno čime bi se istaknuli, no s C modelom dogodio se zaista veliki korak naprijed. Uz peterovratnu izvedbu i GTS oznaku koja osim što zvuči sportski pomalo nas vraća i na legendarne Commodore GS/E modele ili Monzu.

Masivan prednji branik, tamna grafika prednjih farova, straga jednako moćan branik, vidljive ispušne cjevi, decentni pragovi i spojleri te niska silueta glavne su odlike GTS modela, koji zaista i 10 godina nakon predstavljanja izgleda atraktivno i moćno.

Osim izgleda moćna je motorizacija pa krenimo od najjačeg 3.2 litrenog V6 motora (modificirani motor od Omege), maksimalnih 248km/h uz zavidne performanse i zvuk, a tu su još i 2.2, 1.8 i 1.6 litreni benzinci. Osim snažnih benzinaca jednako je moćna i dizelska konjica od 1.9, 2.0, 2.2 te najsnažnijeg 3.0 motora sa 6 cilindara koji se našao i kod nas na testu.

Dakle, iz tri litre obujma i 6 cilindara na raspolaganju je živahnih 176ks. Isuzuova tehnologija u prvim modelima svoj posao radi besprijekorno. Zvuk koji podsjeća na BMW-ov, veliki okretni moment i maksimalnih 228km/h zadovoljit će i danas mnoge, a uz sve to prosječnu kombiniranu potrošnju koja ne prelazi 8,5l zaista je respektabilna brojka s obzirom na sve navedeno, ali i masu kao i dimenzije vozila. 17’’ alu naplatci, 2 ispušne cijevi, crna grafika prednjih i stražnjih farova, decentni spojleri itd. odaju da se radi o najjačem modelu već na prvi pogled.

Odličan ovjes koji je u odnosu na klasične modele Vectre C niži, samim time i tvrđi i nakon dužih putovanja neće umoriti vozača kao ni putnike. U vožnji je iznimno staložen i vozaču pruža dovoljno povratnih informacija pa bez obzira na svoju veličinu dovoljno je zabavan za vikend vožnju zavojitom cestom. Kočnice svoju zadaću rade besprijekorno čak i kod velikih brzina čime je ovo vozilo kompletirano kao jedna cjelina. U interijeru klasična njemačka škola, ravne linije, odlična završna obrada materijala i plastike. Zamjerka ide za plastiku na rukohvatima vratiju te ručicu mjenjača koja je dosta podložna habanju.

Sve ostalo je na svom mjestu, ergonomija je vrlo dobra i možda najviše zamjerke ide kontrolama klimatizacije koja ima izbornik pa se klima ne aktivira direktno već ulaskom u izbornik i njezinu aktivaciju uz dodatne opcije. Sve je pak pregledno na centralnom displeju koji se u novijim verzijama nudi i u boji. Volan je možda nijansu veći nego što smo to navikli no ne zahtijeva dodatno privikavanje, a u gotovo svim paketima opreme nudi i multi funkcije vezane uz putno računalo i radio.

Sjedala su čvrsta sa odličnim bočnim osloncima i otporna na habanje uz pravilno održavanje. Unutar vozila je obilje prostora za vozača i putnike uključujuči i prostor na stražnjoj klupi. Prtljažnik skriva ogromnih 500l čime zadovoljava i peteročlanu obitelj, dok preklapanjem sjedala gotovo da parira karavanskoj verziji.

Održavanje je u odnosu na klasične četvero cilindraše skuplje, no kao što smo spomenuli s obzirom na dobivene performanse i potrošnju vraća se kroz užitak u vožnji.

Moramo spomenuti kako smo navedeno vozilo testirali na ruti Zagreb-Munchen-Zagreb i navedenu rutu prošli sa samo 100€ nafte što je fascinantno budući da smo cijelim putem vozili 150km/h, na autobahnu potegnuli i preko 220… S puta smo se vratili odmorni iako je sve odveženo unutar 24h, dakle odlična putna i obiteljska limuzina sa gotovo trkačim pedigreom.

Na tržištu rabljenih Opel Vectra C GTS nije previše tražena budući da još uvijek u narodu kolaju priče o lošoj limariji prijašnjih modela, no kod Opela je to prošlo svršeno vrijeme i zaista ne nalazimo zamjerke na C modelu. Najveći i možda jedini problem na spomenutom motoru zna biti kvar vodene pumpe i EGR ventila, no tko je danas bez grijeha?!

Motor: 2958cm3, V6

Gorivo: Diesel

Snaga: 130kw/176KS @ 4000RPM

Moment: 370Nm @ 1900RPM

Mjenjač: 6 stupnjeva, ručni

Pogon: na prednje kotače

0-100km/h: 9,0 sec

Max.Brzina: 228km/h

Dimenzije mm (d/š/v): 4611/1798/1460

Potrošnja: 8,3 l/100km

Okvirna cijena: 32.000 HRK

Advertisements