Test: Ford Fiesta 1.0 EcoBoost 5V Groove Plus

Zadnjih 15-ak godina svaka nova generacija iznova postavlja mjerila po pitanju količine vozačkog užitka za volanom, a u tom pogledu niti nova Ford Fiesta nije iznimka.

Sedma generacija dočekana je s golemim očekivanjima. Naime, prethodnik je bio u prodaji još od 2008. godine, ali niti uz dvije runde poboljšanja nije uspijevao držati korak sa sve boljim i suvremenijim konkurentima. Nova Ford Fiesta dočekana je kao ‘ozeblo sunce’, postojao je realan strah da podbaci pod tolikim pritiskom, ali uspjela je razuvjeriti sve, već nakon prvih nekoliko kilometara.

Ne samo da nije razočarala, nego nas je istinski oduševila. Obzirom da dizajnom nije napravljen velik zaokret, isti recept primijenio je i Ford Focus, postojala j određena bojazan o tome što se krije ispod lima. Je li samo temeljito poboljšan prethodnik ili potpuno novi model? No, ubrzo sve teorije padaju u vodu, a Ford Fiesta iznova oduševljava stabilnošću, preciznošću upravljanja i svemu ostalim čime se prije, već spomenutih 15-ak godina, izdigla od konkurenata.

Već više od 40 godina Ford Fiesta igra značajnu ulogu na tržištu, a koliko je u tome uspješna najbolje ilustrira podatak da je osvojila gotovo 17,5 milijuna kupaca

Snažan start omogućilo je istodobno predstavljanje četiri izvedbe: kao stilski dotjeran Titanium, luksuzni Vignale, crossoverski Active i sportski nabrušen ST. Čelnici Forda vodili su se statistikom, prema kojoj se čak 60 posto kupaca odlučuje za najopremljenije izvedbe pa je njima posvećena posebna pažnja po pitanju sustava važnih za komfor, ali i izbora materijala. I, mora se priznati kako Fiesta za volanom odaje dojam za klasu većeg vozila.

Povećanjem dužine sa 397 na 404 cm, širine sa 171 na 172 cm te zadržanom visinom od 149,5 cm jasno je nagovijestila bolju prostranost. Straga, zahvaljujući međuosovinskom razmaku povećanom sa 249 na 249,5 cm, ima 16 mm više prostora za noge straga. Premda razlika u navedenim brojkama ne djeluje velika, dojam je značajno bolji u usporedbi s prethodnikom.

Ipak, u usporedbi s glavnim konkurentima ne može se mjeriti prostranošću. Citroën C3, Kia Rio, Nissan Micra, Renault Clio, Seat Ibiza, Suzuki Swift i Volkswagen Polo nude više prostora i veću razinu udobnosti, ali niti jedan od njih ne mami takav osmjeh na lice prilikom jurnjave zavojitom cestom. Tu joj premca nema. I dalje je najstabilniji automobil gradske klase. Dorađen ovjes donosi proširen trag kotača i 10 posto tvrđe opruge, dok je otpornost karoserije na uvijanje 15 posto veće. Time je osigurana optimalna stabilnost u svim uvjetima na cesti. Uostalom, Ford Fiesta je već godinama u probranom društvu pet najprodavanijih europskih automobila pa je uprava odlučila igrati na sigurno i izbrusiti ju do kraja prije puštanja u prodaju.


Čak pet godina zaredom motor 1.0 EcoBoost proglašavan je najboljim motorom na svijetu u svojoj klasi. Već nakon nekoliko desetaka kilometara jasno je kako je to potpuno zasluženo, jer je barem za koplje bolji od konkurenata

Osim hvalospjeva na račun ovjesa i preciznosti upravljanja, odnosno sveukupnog dojma stabilnosti i suverenosti, koji se u svakom pogledu može nazvati naglašeno sportskim, svakako valja istaknuti izvrstan 6-stupanjski ručni mjenjač. Razmjerno brza i prilično precizna ručica mjenjača i izvrsno izračunati stupnjevi prijenosa dodatno naglašavaju užitak vožnje.

Jedan od glavnih aduta testnog primjerka svakako je motor. Već nakon nekoliko kilometara postaje jasno zašto je višestruko nagrađivan i zašto velika većina ili gotovo svi konkurentski 3-cilindarski 1-litreni turbobenzinci padaju duboko u drugi plan. Svi koju sumnjaju u njega nisu ni svjesni koliko su u krivu. To je uvjerljivo najbolji motor 1.0 koji se može naći na tržištu. Uostalom, nisu ga brojni stručnjaci bez veze čak pet godina zaredom proglašavali najboljim motorom godine u svojoj klasi, dok je u razdoblju od 2012. do 2014. godine dominirao u apsolutnoj kategoriji. Sve te hvalospjeve koji je dobio od struke dokazao je svakim prevoženim kilometrom.


Unutrašnjost sedme generacije Ford Fieste napredovala je u svakom pogledu. Za konkurentima kaska jedino prostranošću straga, dok je po svakom drugom kriteriju u samom vrhu. Pozitivan dojam dodatno naglašava najbogatiji paket opreme Groove Plus

Izvedba sa 100 KS je početna stepenica. Ford Fiesta nudi se i u izvedbama sa 125 i 140 KS, ali tijekom 7-dnevnog testa uvjerili smo se kako je 100 KS sasvim dovoljno. Pa čak i za dinamičniju vožnju. To dokazuju i brojke… Ubrzanje do 100 km/h traje 10,5 s, dok najveća brzina iznosi 183 km/h, a pritom do 170 km/h ubrzava prilično uvjerljivo. Dakle, snažniji nije potreban, osim ljubiteljima sportske vožnje, za preostalih 90 posto kupaca 100 KS je sasvim dovoljno. Dobrom osjećaju za volanom pogoduje najveći okretni moment od 170 Nm raspoloživ od dizelskih 1500/min, a veseli i pogled na prosječnu potrošnju od realnih 6,5 litara. Uvjereni smo kako bi se pažljivijom vožnjom prosjek mogao spustiti osjetno ispod šest litara, ali Fiesta, pogotovo na otvorenoj cesti, mami na malo jači tempo.

Mogućnosti individualizacije Ford Fieste dosegle su nevjerojatnih 20.000 mogućih kombinacija opreme, motora, naplataka, boje karoserije, boje unutrašnjosti… Unutrašnjost već na prvi pogled daje do znanja kako su kvalitetnijim materijalima, vizualno ugodnijim dizajnom i znatno boljom ergonomijom ispravljene sve slabe točke prethodnika. Sustavima bitnim za sigurnost i komfor Fiesta u potpunosti prati suvremene trendove. To je pogotovo vidljivo u slučaju najbogatijeg paketa opreme Groove Plus. A i cijena testiranog primjeraka je i više nego OK. Koktel turbobenzinca sa 100 KS i bogate opreme košta primamljivih 107.990 kuna. Ako se u obzir uzme da se za taj novac dobiva najbolji 3-cilindraš na tržištu i pregršt opreme koja uključuje: infotainment sustav SYNC 3 sa 6,5-inčnim ekranom, sustav za nadzor tlaka u gumama, sustav za upozorenje prilikom izlaska iz prometne trake, za pomoć pri održavanju u prometnoj traci, šest zračnih jastuka, kočni upravljač, ručica ručne kočnice i ručica mjenjača… jasno je kako ima sve preduvjete da se nametne kao tržišni lider B-segmenta.

TEHNIČKI PODACI – Ford Fiesta 1.0 EcoBoost 5V Groove Plus
Motor: turbobenzinski, 3 cilindra, ugrađen sprijeda poprečno
Obujam: 998 ccm
Provrt i hod: 71,9 x 82,0 mm
Snaga: 74 kW/100 KS pri 6000/min
Moment: 170 Nm pri 1500 – 4000/min
Mjenjač: 6-stupanjski ručni
Pogon: na prednje kotače
Dimenzije: 4065 x 1735 x 1476 mm
Međuosovinski razmak: 2493 mm
Masa: 1163 kg
Prtljažnik: 303/984 l
Kočnice: sprijeda samoventilirani diskovi, straga bubnjevi
Gume: 205/45 R17
Ubrzanje: 10,5 s
Najveća brzina: 183 km/h
Potrošnja: 5,4/3,6/4,3 l
Potrošnja na testu: 6,5 l
Cijena testiranog modela: 107.990 kn (14.590 eura)