TEST: Hyundai i30 1.6 CRDi 136 7DCT PREMIUM PLUS – GDFP

0
1998

Tre?a generacija korejskog ‘Golfa’ tipi?an je auto prosje?nog hrvatskog kupca, a novi Hyundai i30 u svojoj tre?oj generaciji bolji je no ikad prije… U C-segmentu nikada nije bila ve?a gužva! Golf kao kralj klase napadnut je sa svih strana, a posljednjih 7 godina ja?e no ikad. Citroën je zapo?eo sa C4 još davne 2010., zatim se iz Koreje dvije godine kasnije nametnula Kia sa Cee´d-om odnosno ?etiri godine kasnije Ford sa svojim Focusom, te u posljednje dvije godine onako muški po?eli su udarati Peugeot 308, Opel Astra i Renault Megane kako bi posao mogli dovršiti konkurenti sa istoka po?evši od osvježene Mazde 3 do nove Honde Civic odnsno Hyundaija i30, koji je u kona?nici zabio poslijednji ?avao u lijes ?uvenog vladara klase iz Wolfsburga. Da, dobro ?itate, upravo je novi Hyundai i30 u svojoj tre?oj generaciji spreman preuzeti užarenu stolicu na samom vrhu!

Genetski srodnik Kije Cee´d tako?er se proizvodi u Europi, no ne u Slova?koj ve? u ?eškoj, dok je kompletan razvoj tre?e generacije ra?en u Njema?koj tj. dizajnersko-tehni?kom centru u Rüsselsheimu uz temeljito testiranje na Nürburgringu što je još jedan od dokaza koliko su ozbiljno Koreanci shvatili svoj zadatak u osvajanju europskog tržišta. U prilog tome ide i europeizirani dizajn koji potpisuje Nijemac Peter Schreyer. Ve? na prvi pogled jasno je kako se radi o ozbiljnom automobilu koji imam sve uvjete da bude prvi izbor kupaca.

Klinasti dizajn sa izduženim prednjim krajem koji krase pomodni detalji poput velike sa?aste rešetke hladnjaka, LED dnevna svjetla, maglenke i dopadni nakošeni farovi preko kromiranih ru?ica za otvaranje vrata i obruba oko prozora, odnosno vodoravnih visoko postavljenih LED stražnjih svjetala jasno je kako novi Hyundai i30 kupce želi osvojiti estetskom privla?nosti. Odli?an i na prvu oku ugodan dizajn jamac su znatiželjnih pogleda prolaznika u što smo se uvjerili na našem sedmodnevnom testu. U prilog tome ide i jarka crvena boja ?ime se automobil još više isti?e iz mase bijelih, sivih i crnih vozila. Kao nedostatak vanjskom izgledu navodimo col manje kota?e ?ime bi sam automobil izgledao još atraktivnije, no sa druge strane na 17 colnim kota?ima kojima je bio opremljen testni primjerak olakšano je penjanje na plo?nik kao i silazak na makadam bez bojazni po ošte?enje naplataka.

Oduševljenje vanjskim dizajnom ne prestaje ni prilikom ulaska u interijer, odnosno sjedanjem za upravlja?. Da, u Hyundajiu su zaista napravili odli?an posao te je u odnosu na drugu generaciju ovog popularnog korejskog kompakta vidljiv napredak u svim segmentima. Kvalitetni materijali, mekana plastika ?ak i na prednjim odnosno stražnjim panelima vratiju jamac su visoke razine kvalitete kao i završne obrade. Neugodnih lupkanja ili cvr?aka nema apsolutno nigdje, te smo uvjereni kako ?e i nakon višegodišnjeg korištenja forma ostati jednaka današnjoj. Odli?na voza?ka pozicija, udobna sjedala ne umaraju niti nakon dužih putovanja, a poprili?no dobro odmjeren bo?ni oslonac na sjedalima tijelo drži na mjestu i kod bržih prolazaka kroz zavoje.

Sve je nadohvat ruke i intuitivno posloženo što ve? pri prvom sjedanju za upravlja? voza?u olakšava korištenje automobila i daje osje?aj sigurnosti odnosno pravu doma?u atmosferu. 4,2“ središnji display postavljen je vodoravno na središnju konzolu ?ime podsje?a na neke od premium modela svetog trojstva (BMW serije 1, Audi A3 ili Mercedes A klase) što je još jedan od pokazatelja koliko visoko „cilja“ ovaj „koreanac“. Na upravlja?u se nalazi cijeli niz upravlja?kih funkcija koji je u testnom primjerku opremljen i grija?ima što je odli?no u hladnim zimskim jutrima. Testni primjerak je pored toga bio opremljen i tempomatom sa ograni?enjem brzine, sustavom upozorenja voza?a na umor, automatskim paljenjem dugih svjetala (sustav radi odli?no kao i na Hondinim modelima), grijanim prednjim sjedalima, sustavom upozorenja o mogu?nosti sudara sprijeda, sustavom upozorenja o napuštanju vozne trake, sustavom pomo?i pri kretanju uzbrdo i još nizom raznih sigurnosnih i tehnoloških gadgeta.

Na stražnjoj klupi sjedi se pravilno i mjesta ima za 3 odrasle osobe. S obzirom da je zadržan jednak me?uosovinski razmak kao na drugoj generaciji, tanji nasloni prednjih sjedala omogu?ili su 1.5 cm više prostora za noge straga, dok je obujam prtljažnika narastao sa 379 na 395 l (1300 litara uz preklapanje stražnjih naslona) i zadovoljiti ?e sve potrebe ?etvero?lane obitelji.

U vožnji, osim estetske privla?nosti važno je spomenuti i odli?nu aerodinamiku s koeficijentom otpora zraka od 0,30 što je rezultiralo smanjenjem buke pogtovo pri ve?im brzinama na autocestama. Dakle, u vožnji na autocesti pa i iznad dopuštenih 130 km/h buka je svedena na minimum i omogu?uje normalan razgovor putnika u kabini bez potrebe za povisivanjem tona. Pri nižim brzinama stvara dojam vožnje elektri?nog automobila te je primjetan samo šum guma.

Struktura sa 53% ?elika visoke ?vrsto?e i solidnim udjelom aluminija pove?aja je ?vrsto?u šasije za 20%, a istodobno smanjila masu za 28 kg u odnosu na prethodnika što je uo?ljivo pri bržim i preciznim prolascima kroz zavoje. Novi i30 gabaritima je blago narastao, pa je tako dužina pove?ana 4cm (434cm), širina 1.5 cm (179.5), a visina smanjena sa 147 na 145.5 cm. Kod naglog ko?enja pri velikim brzinama primjetno je blago zanošenje, no isto je vrlo lako korigira preciznim upravlja?em koji uz pomo? elektri?nog servo ure?aja daje vrlo dobre povratne informacije sa ceste i omogu?uje direktnu komunikaciju voza?a sa automobilom. Najve?a pohvala ide odli?nom 1.6 litrenom dizelašu snage 100 kW (136 KS), koji u svim režimima rada oduševljava svojim ugla?enim i tihim radom, linearnim ubrzanjima i prihvatljivom potrošnjom.

Jasno je kako automobil ovakvih gabarita i snage nije jurilica, no uz odli?an automatski prijenos stupnjeva (7 brzinski automatski mjenja? – DCT) beztrzajno ubrzava s mjesta do 100 km/h za nešto više od 10 sekundi, a kazaljka brzinomjera zaustavlja se na 2 km/h iznad 200 km/h. Za obiteljski automobil više nego odli?no, a sve to uz spomenutu prihvatljivu potrošnju koja nam se za vrijeme testiranja u kombiniranom režimu vožnje kretala ispod 7 litara na 100 prije?enih kilometara.
Hrvatski zastupnik u svojoj ponudi tre?e generacije i30 presko?io je baznu opremu, pa je tako u ponudi prvi paket naziva Comfort koji donosi sve bitne sigurnosne sustave te broje gadgete, a naš testni primjerak bio je kao što smo naveli bogato opremljen „najja?im“ paketom opreme Premium Plus ?ime nas je i poprili?no razmazio.

Na hrvatskom tržištu ponuda benzinaca kre?e od 114.990 kn, dok dizelaši startaju sa cijenom od 129.900 kn. Svi primjerci imaju 5-godišnje jamstvo bez ograni?enja kilometara, a naš testni primjerak sa cijenom od 194.989,99 kn opasno se približio i premium modelima u klasi. S obzirom na odli?an motor i prijenos, privla?an dizajn i bogatu opremu opravdano, no može li Hyundai još uvijek na „brdovitom balkanu“ srušiti predrasude o kvaliteti i izvrsnosti Nijemaca!? Preostaje nam samo stvari prepustiti vremenu i uvjeriti se u to!

TEHNI?KI PODACI – Hyundai i30 1.6 CRDi 136 7DCT PREMIUM PLUS – GDFP

Motor: turbodizelski, 4 cilindra, ugra?en sprijeda popre?no
Obujam: 1582 ccm
Provrt i hod: 77,2 x 84,5 mm
Snaga: 100 kW/136 KS pri 4000/min
Moment: 300 Nm pri 1750-2500/min
Mjenja?: 7-stupanjski automatski
Pogon: na sprednje kota?e
Dimenzije: 4340 x 1795 x 1455 mm
Me?uosovinski razmak: 2650 mm
Masa: 1368 kg
Prtljažnik: 395/1301 l
Ko?nice: sprijeda samoventilirani diskovi, straga puni
Gume: 225/45 R17
Ubrzanje: 10,6 s
Najve?a brzina: 200 km/h
Potrošnja: 4,4/3,9/4,1 l
Potrošnja na testu: 6,9 l
Cijena testiranog modela: 194.989 kn (26.314 eura)

 

reality girl next door gives bf handjob. read this post here mrleaked.net read this post hereomgbeeg.com