Rijetko koji automobil preuzeli smo s tolikim entuzijazmom kao Hyundai i30 N, sedmodnevni test jedva smo do?ekali, ponajviše zbog ?injenice da nas je impresionirao hrabar stav. Stav kakav Hyundai dosad nije imao i stav za koji treba imati muda. Upravo je takav hrabar i pomalo drzak stav ono što nas je zaintrigiralo. Željeli smo se sami uvjerili je li najbrži Hyundai i30 u povijesti uistinu toliko dobar koliko misli da je. I uvjerio nas je. Ne samo da je dobar, nego je vjerojatno trenuta?no najbolji sportski hatchback na tržištu.
Sve ono što je donedavno bio Renault Megane R.S. u izvedbi s Cup ovjesom polako pada u sjenu. Iskustvo ste?eno nastupima u WRC-u itekako je vidljivo u svakom detalju. Hyundai i30 N izvrsno je izbalansiran automobil, koji je potpuno funkcionalan poput osnovnog, a po potrebi se unutar nekoliko sekundi pretvara u žestokog i glasnog razbija?a. Potrebno je samo lijevom tipkom na volanu aktivirati program Sport te potom desnom nadodati program N i sve potrebno za zabavu je tu.
Volan postaje direktniji, motor snažniji, ovjes tvr?i, a ispušni sustav neusporedivo glasniji. Rijetko koji serijski automobil zvu?i toliko uzbudljivo kao Hyundai i30 N. Detonacije prilikom otpuštanja gasa, pa ?ak i pojava rafalne paljbe toliko su privla?ni da je teško odoljeti i ne igrati se nepotrebno s gasom samo kako bi se isprovociralo pucanje iz ispušnih ‘topova’.
Grmljavina iz ispušnih ‘topova’ privla?ila je pažnju na svakom koraku. Automatsko dodavanje me?ugasa kod šaltanja u nižu brzinu posebno je opijaju?e. Atraktivna boja s pokojim crvenim detaljem, agresivnim karoserijskim dodacima i 19-colnim naplacima pun je pogodak
Dvolitreni turbobenzinac u svakom je trenutku na visini zadatka. Svih 275 KS na raspolaganju je pri 6000/min, a najve?i okretni moment od 353 Nm dostupan je u rasponu od 1450 pa sve do 4500/min. Dakle, neovisno o brzini vrtnje motora Hyundai i30 N snažno grize. ?esto nije potrebno šaltati nižu brzinu, ali 6-stupanjski ru?ni mjenja? toliko je dobar da mu je teško odoljeti. Brza, kratka i precizna ru?ica oduševljava svakom izmjenom stupnja prijenosa.
Volan je dovoljno mesnat kako bi pružao osje?aj dobre kontrole, a u sportskom režimu je i prili?no brz. Koli?ina povratnih informacija i preciznost su u prosjeku klase, ali vrhunski ovjes vješto prikriva te manje nedostatke. Ovisno o postavkama ovjes može ili nuditi dobar omjer udobnosti i sporta ili biti toliko tvrd da je cijeli automobil primjereniji upotrebi na stazi nego cesti. Naginjanje je tada minimalno, a svaka neravnina grubo se prenosi na unutrašnje organe putnika. No, to je jedini na?in da bude onoliko oštar koliko želi.
Hrpa pohvala koje smo istresli na ra?un korejskog ratnika neupu?enima ?e možda zvu?ati pretjerano, ali Hyundai se ozbiljno pripremio za razvoj modela i30 N. Iz Mercedes-AMG-a stigao je Klasu Köster, a nakon njega angažiran je u Albert Biermann, Nijemac koji je godinama igrao jednu od glavnih uloga u BMW-ovom odjelu M. Njih dvojica odmah su se složili kako im nije cilj juriti za konjskim snagama ili desetinkama sekunde nego kako žele stvoriti automobil koji ?e vlasniku iz dana u dan pružati veliku koli?inu sportskog gušta. I u tome su u svakom pogledu uspjeli! Hyundai i30 sve komande sluša bez pogovora. Potentan je u svim režimima, turbo-rupa se uop?e ne osjeti, a upravljanje je za svaku pohvalu, ?ak i na zimskim pneumaticima.
Dvolitreni turbobenzinac jednakog provrta i hoda skloniji je visokim okretajima od ve?ine konkurenata pa uvjerljivo vu?e i iznad 6000/min, kad razvija najve?u snagu
Sve što nas je osvojilo prilikom prvog susreta s Hyundaijem i30 tre?e generacije, a dokazao je i sedmodnevnim testom dizelske izvedbe, u izvedbi N dodatno je naglašeno. Kad bi baš tražili iglu u plastu sijena mogli bi prigovoriti ponešto tvr?im materijalima na oblogama vrata i središnjem djelu armature. Od top modela o?ekivali smo više, ali voznim osobinama sve to baca daleko u drugi plan. S druge strane oduševila su nas prednja sjedala koja pružaju jako dobar bo?no oslonac, a pritom su i prili?no udobna. Voza?ima višim od 195 cm ne?e biti jednostavno prona?i idealnu voza?ku poziciju, ali kad se jednom smjeste ne?e im biti niti neudobno, dok ?e niži lijepo upasti u sjedala. Komfor straga, prtljažnik i op?enito svakodnevna funkcionalnost na razini su osnovne izvedbe. Pogotovo ako se postavke vožnje stave u režime Normal ili Eco. Tada je i Hyundai i30 N prili?no pitom, kultiviran pa ?ak i štedljiv. No, to mu nije prirodno okruženje. Najbolje se osje?a kad ga se pošteno nagazi, a svim svojim osobinama jednostavno mami na takav pristup. Potrošnja tada u prosjeku iznosi oko 11,3 litre, ali niti to nije pretjerano za 275 KS snažan automobil, koji stotku hvata za 6,1 s i juri 250 km/h.
Mesnati, i grijani, obru? volana lijepo sjedi u ruci i nudi izvrsnu kontrolu nad automobilom. Sjedala su za pohvalu, kao i hrpa razne opreme koja pove?ava komfor i sigurnost. Infotainment sustav je logi?an i brz, još da su materijali za pola klase bolji, dobio bi ?istu peticu…
S Performance paketom opreme cijena iznosi 259.990 kuna, izvedba Sport sa 250 KS jeftinija je okruglo 20.000 kuna, ali ako ste se ve? odlu?ili posegnuti za sportskim kompaktom, onda je Performance jedini pravi izbor. Koliko god konkurencija u segmentu sportskih hatchbackova C-segmenta bila oštra, Hyundai i30 N uspio je iz prve do?i u sam vrh. Kompletniji je od svih ostalih. Možda nije niti najbrži niti najsnažniji, ali vozi se uvjerljivo najljepše pa je europskim konkurentima zadao solidnu koli?inu glavobolje.
TEHNI?KI PODACI – Hyundai i30 N Performance
Motor: turbobenzinski, 4 cilindra, ugra?en sprijeda popre?no
Obujam: 1998 ccm
Provrt i hod: 86,0 x 86,0 mm
Snaga: 202 kW/275 KS pri 6000/min
Moment: 353 Nm pri 1450-4500/min
Mjenja?: 6-stupanjski ru?ni
Pogon: na prednje kota?e
Dimenzije: 4335 x 1795 x 1447 mm
Me?uosovinski razmak: 2650 mm
Masa: 1429 kg
Prtljažnik: 395/1301 l
Ko?nice: sprijeda samoventilirani diskovi 345 mm, straga puni 314 mm
Gume: 235/35 R19
Ubrzanje: 6,1 s
Najve?a brzina: 250 km/h
Potrošnja: 9,7/5,7/7,1 l
Potrošnja na testu: 11,3 l
Cijena testiranog modela: 259.990 kn (34.650 eura)