TEST: Hyundai Santa Fe 2.2 CRDi AT8 4WD

0
2250

Gotovo punoljetnog imena, Hyundai Santa Fe krenuo je u žestoku ofenzivu, prije svega na ameri?ko tržište gdje je bio jako uspješan. Pomalo „?udan“ SUV za pojmove ameri?kih kupaca, i egzoti?an za one europske najbolje dane slave proživio je upravo na ameri?kom tlu. Upravo sa jednakom željom uspjeha svojih prethodnika u ?etvrtoj generaciji grabi ka osvajanju svjetskog tržišta.

Svakom generacijom Santa Fe postaje ve?i, a radikalni stilski pomak vidljiv je upravo na posljednjoj – ?etvrtoj koja se našla i kod nas na testu. Stilski elementi koje je Hyundai ?vrsto utemeljio na svojim modelima vidljiv je i na novom Santa Fe-u. Na prvu podsje?a na ogromnu Konu, pogotovo sprijeda!

Velika i masivna sa?asta rešetka hladnjaka, duga?ak poklopac motora, svjetlosni sklop u dva segmenta te naglašeni bokovi osnovne su crte ovog modela. Na cesti ne prolazi neopaženo, prije svega ne zbog dimenzija ve? stilskih elemenata koji su pomalo i neobi?ni. Na ovom automobilu kromiranih detalja ima u izobilju – od debelih lajsni na pragovima do okvira oko prozora, a odli?no se uklapaju i felge te krovni nosa?i cijelom dužinom spojeni sa krovom baš poput šina. Straga pak, svjetla sa naglašenim 3D efektom, no baš kao i sprijeda podijeljena sa u dva segmenta pa su tako pokaziva?i smjera relativno nisko pozicionirani na braniku. Na desnoj strani nalaze se dvije ispušne cijevi kao da su „preslikane“ sa novog Tucsona.

Otvaranjem masivnih vrata vidljiv je dašak luksuza gdje u pravilu „sirovih“ materijala kakve smo navikli vi?ati u terencima nema niti u tragovima. Superiornost ovog SUV-a naglašena je kvalitetnom plastikom, odli?nom završnom obradom, kožnim detaljima i oblogama te mnogo staklenih površina. Svojevrstan Hyundaijev stil dakle, nalazimo i unutar interijera, no zamjerka ide na pojedine elemente koji previše podsje?aju na ostale modele iz ponude.

Spomenuta kvaliteta plastike odnosno biranih materijala kod izrade interijera, preciznost spojeva te bogata oprema Hyundai Santa Fe ozbiljno podižu stepenicu više na sam ulazak u premium klasu. Prostrana unutrašnjost u smiruju?im tonovima boja nudi obilje prostora, kako sprijeda tako i straga. Voza?ka pozicija se nalazi bez poteško?a zahvaljuju?i podesivosti sjedala ali i upravlja?a, odli?noj preglednosti te izrazito naglašenoj ergonomiji. Prednja sjedala su grijana i hla?ena, tu je i hvale vrijedno grijanje upravlja?a (izrazito korisno u hladna zimska jutra) te naglašeno modularna stražnja grijana klupa koja ?e spremno prihvatiti i tri odrasla putnika. Infotaiment sistem vi?en je kod ku?nih modela te je u pravilu jedina zamjerka upravo na njega s obzirom na sve ostale detalje koje Santa Fe nudi, o?ekivali smo egzoti?niji sistem. No, ozvu?enju ne možemo na?i mane, a potpisuje ga ameri?ki premium proizvo?a? Krell. Prtljažnik nudi 620 litara obujma te preklapanjem stražnje klupe bez problema nudi mogu?nost selidbe ?etvero?lane obitelji.

Testni model pokretan je dizelskim agregatom koji iz 2,2 litre obujma potpomognut turbom istiskuje 200 KS te 440 Nm okretnog momenta. Uparen sa 8-stupanjskim automatskim mjenja?em nudi odli?na i ugla?ena ubrzanja na semaforima, no i kod pretjecanja. „Stotku“ hvata ispod 10 sekundi, što je s obzirom na dimenzije vozila (477cm) i masu (1.9t) te automatski mjenja? odli?na brojka. Me?u ubrzanja su trenutna pa tako nema problema ni kod pretjecanja uzbrdo. Maksimalna brzina prelazi za neke još uvijek magi?nih 200 km/h, no kod ovakvog modela to nije toliko ni važno. ?etiri moda vožnje (comfort-sport-eco-smart) prona?i ?e svoje mjesto kod svih tipova voza?a. Zamjerka koja u pravilu i nije na štetu nešto je osjetnije naginjanje karoserije prilikom bržeg prolaska kroz zavoje, a zahvaljuju?i odli?noj izolaciji buke rada motora ili udara vjetra te snažnog motora u kombinaciji odli?nog automatskog mjenja?a ?esto ?ete se uhvatiti u prekora?enju brzine, samim time možda i nešto bržih ulazaka u zavoje. 18,5 cm udaljenosti od tla Santa Fe spremno ?e asfalt zamijeniti i nekim poljskim putem, a u prilog tome ide i solidan pogon na sve kota?e – Htrac. Santa Fe nudi i mogu?nost potpunog blokiranja srednjeg diferencijala ?ime blago ulazi u off-road klasu, no prije nego skrenete na blatnjavi put imajte na umu kako su na vozilu 19“ alu kota?i.   U praksi kako na asfaltu tako i izvan njega Santa Fe pruža maksimalni komfor svojim putnicima svim blagodatima tehnoloških rješenja.

Odli?ne izrade, atraktivnog dizajna, prostran te bogato opremljen Hyundai Santa Fe spreman je na nove pobjede i suvereno grabi zauzeti mjesto u vrhu svoje klase. Cijena… dobro odmjerena s obzirom na prethodno navedene ?injenice ali i snažan motor prihvatljive potrošnje (u prosjeku 9.5 litara) te odli?nih performansi. Sve u svemu odli?an omjer uloženog i dobivenog.

TEHNI?KI PODACI – Hyundai Santa Fe 2.2 CRDi AT8 4WD

Motor: turbodizelski, 4 cilindra, ugra?en sprijeda popre?no

Obujam: 2199 ccm

Provrt i hod: 85,4 x 96mm

Snaga: 147 kW/200 KS pri 3800/min

Moment: 440 Nm pri 1750 – 2750/min

Mjenja?: 8-stupanjski automatski

Pogon: prilagodljivi 4×4, blokada diferencijala

Dimenzije: 4770 x 1890 x 1680 mm

Me?uosovinski razmak: 2765 mm

Masa: 1930 kg

Prtljažnik: 625l

Ko?nice: sprijeda samoventilirani diskovi, straga diskovi

Gume: 235/55 R19

Ubrzanje: 9,3 s

Najve?a brzina: 205 km/h

Potrošnja: 7,3/5,4/6,1 l

Potrošnja na testu: 9,5 l

Cijena testiranog modela: 443.034 kn (59.071 eura)

 

reality girl next door gives bf handjob. read this post here mrleaked.net read this post hereomgbeeg.com