TEST: Land Rover Discovery Sport 2.0 TD4 180 4WD SE

0
1515

Ozbiljni, pomalo monotoni, izdržljivi i kvalitetni te pravokutnog oblika… to su sve asocijacije na koje smo navikli kada bi ?uli „Land Rover“, no britanski proizvo?a? automobila ve? prvim generacijama Freelandera odlu?io je na neki na?in vizualno modernizirati svoje automobile i u?initi ih uku ugodnima. Dosadni i jednostavni pravokutni oblici na koje smo navikli kod prvih Land Rovera gotovo da su nestali, a britanski modeli postaju sve moderniji. Istina, britanski štih desetlje?ima ima svoju draž, pa je tako Land Rover pored Jeepa još uvijek sinonim za terenca.

U modernim vremenima i pravoj ekspanziji SUV modela oni pravi istinski terenci pomalo nestaju, njihovu ulogu preuzimaju pick-upovi, a negdašnji terenci moderan izgled. Britanci su taj trend prepoznali još davne 1998. godine prilikom lansiranja prvog Freelandera, a moderan izgled su s vremenom podarili i broj ve?em Discoveryu odnosno Rangeu.

Kod nas na testu našao se model iz sredine ponude koji je svojim dimenzijama idealan za obitelj, grad, putovanja, ali i odlazak u prirodu. Model koji je velik, a opet kompaktan – Land Rover Discovery Sport. Discovery je u ponudi dvije izvedbe; Sport kakav testiramo, te onaj klasi?ni tržištu poznat još od prve polovice 90-tih godina prošlog stolje?a, a koji je s vremenom napredovao kako vizualno tako i mehani?ki.

Discovery Sport, prije svega atraktivan SUV sprijeda je vizualno preuzeo oblik aktualnih ku?nih modela (Evoque, Velar te Range Rover) po?evši od prepoznatljivog svjetlosnog sklopovlja do rešetke hladnjaka ili pak branika u blago izmijenjenom obliku. S boka izrazito kompaktan, moderan i mo?an, dok straga nešto jednostavniji ali sportski orijentiran jasno daje do znanja svoju osnovnu namjenu – pokazati se i biti vi?en.

Unutar interijera nešto jednostavniji pristup u odnosu na vanjštinu, no dašak luksuza te skupih i kvalitetnih materijala kao i odli?ne završne obrade vidljiv je na svakom milimetru ovog interijera. Oku ogodna, a prstima meka i kvalitetna plastika, izrazito ergonomi?an te voza?u podre?en interijer nastoji opravdati težinu imena Land Rover. Voza?ka pozicija lako se pronalazi, preglednost je odli?na, a sjedala podesiva u svim smjerovima (kod tesnog modela elektronski pokretana i grijana) spremno ?e prihvatiti pet odraslih putnika. Bogata oprema pra?ena velikim brojem naprednih sustava, panoramski krov, veliki središnji 10,2“ ekran te odli?an Meridian audio sustav uz ve? spomenutu kvalitetu materijala i završne obrade kao i mobilnu aplikaciju – Land Rover InControl Remote (na Android i iOS pametnim telefonima automobil se spaja direktno, preko interneta, odnosno samo jednim dodirom na ekran mogu?e je pokrenut motor i klimatizacija bez obzira koliko se daleko nalazili od samog vozila) nastoje opravdati cijenu od 613.000 kn koliko stoji testni primjerak.

Testni primjerak pogonjen je dvolitretnim turbodizelskim motorom s ?etiri cilindra, a uparen sa 9-stupanjskim automatskim mjenja?em i pogonom na sve kota?e. Iako je kupcima na raspolaganju velika ponuda motora (150 – 290 KS) i opreme, kao best buy definitivno se name?e upravo testirana motorizacija. 180 KS snažan motor od niskih okretaja linearno vu?e, a zahvaljuju?i odli?nom automatskom mjenja?u beztrzajno odra?uje promjene stupnjeva prijenosa. Više nego dovoljno za sve režime vožnje, pa se tako ne?ete osje?ati „slabo“ u gradu ali niti na autocesti. Manjak snage vidljiv je tek kod ve?ih brzina (iznad 170 km/h), no ovo ionako nije model namijenjen jurnjavi. Brzi prolasci zavojima rezultiraju blagim naginjanjem karoserije, no s obzirom na masu od 1785 kg i udaljenost od tla od 210 mm jasno je zašto. Kako god, upravo zbog spomenute udaljenosti od tla, nešto bu?nijeg motora unato? odli?noj izolaciji buke u vozilu osje?aj vožnje terenca je prisutan i to je ono što nas zaista veseli. Kako je testni model u izvedbi pogona na sve kota?e ?ak ni odlazak u prirodu ne predstavlja problem pod uvjetom da upamtite kako su na automobilu 19“ kota?i i da iz tog razloga ne treba biti sklon egizibicionizmu na nekom zahtjevnijem terenu.

Land Rover Discovery Sport u kona?nici je izrazito atraktivan i kvalitetan autombil koji svojim postoje?im i budu?im vlasnicima osigurava odli?nu prostranost i udobnost, poglede ostalih sudionika u prometu ali i nešto terenskih aktivnosti uz solidnu motorizaciju i potrošnju. Za kraj, odluka o kupnji ovog modela najviše ovisi o financijskom stanju vašeg ra?una.

 

TEHNI?KI PODACI – Land Rover Discovery Sport 2.0TD4 180 4WD SE

Motor: turbodizelski, 4 cilindra, ugra?en sprijeda popre?no

Obujam: 1999 ccm

Provrt i hod: 83 x 92,35 mm

Snaga: 132 kW/180 KS pri 4000/min

Moment: 430 Nm pri 1750/min

Mjenja?: 9-stupanjski automatski

Pogon: na sve kota?e 4WD

Dimenzije: 4599 x 2069 x 1724 mm

Me?uosovinski razmak: 2741 mm

Masa: 1775 kg

Prtljažnik: 981 l

Ko?nice: sprijeda samoventilirani diskovi, straga diskovi

Gume: 235/55 R19

Ubrzanje: 8,9 s

Najve?a brzina: 188 km/h

Potrošnja: 7/4,8/5,9 l

Potrošnja na testu: 8,6 l

Cijena testiranog modela: 613.000 kn (82.837 eura)

reality girl next door gives bf handjob. read this post here mrleaked.net read this post hereomgbeeg.com