Vozili smo: BMW M2

Najočekivaniji uradak M odjela u zadnjih desetak godina svakako je BMW M2 i to iz jednostavnog razloga što su svi očekivali povratak korijenima. M3 je kult bio i ostao, ali svakom novom generacijom rasli su gabariti, rasla je i snaga, brži je i bolji, ali izgubio je onaj šarm legendarnog E30. BMW M2 bio je u savršenoj prilici pokrpati tu rupu. Vratiti se korijenima.

BMW M2 zapravo je najsnažnija Serija 1 u Coupe izvedbi. E sad, premda bi se pretpostavilo da je manji i agilniji od M4, koji je zapravo coupe izvedba modela M3. I je, ali samo donekle. Dužinom od 447, širinom od 185,5 i visinom od 141 cm, kraći je od M4 za svega dva, uži za 1,5 te viši za tri centimetra. Zapravo, premda je načelno manji za klasu, gabariti se neznatno razlikuju. Još veće razočarenje je masa. Sa 1570 kg svega je 20 kg manje od 61 KS snažnijeg M4. I što sad zaključiti? U biti BMW M2 nema smisla, sve dok se ne pogleda cijena. Od većeg brata jeftiniji je punih 32.500 eura! Sad sve sjeda na svoje mjesto. Za osjetno manji novac kupuje se jednako dobar užitak, a manjak od tih 61 KS jednostavno je nadoknaditi modifikacijom usisa, ispuha i reprogramiranjem ECU-a.

Sve prethodno navedene činjenice padaju u vodu čim se sjedne za volan. BMW M2 svakog će osvojiti već za nekoliko desetaka kilometara. Donekle je čak i precizniji i dinamičniji od M4, a potisak u leđa na ravnicama tek je neznatno slabiji. Provjereni turbobenzinac obujma 2979 ccm isti je onom u M3 i M4, ali je prigušen sa 431 na 370 KS te sa 550 na 465 Nm. Unatoč tome nudi i više nego dovoljno zabave. Stotku hvata za svega 4,3 s, a dobrom dojmu doprinosi 7-stupanjski automatski mjenjač. Osnovni je dostupan i uz ručni 6-stupanjski, ali automatika je bolji izbor, jer ne narušava sportski užitak, a poboljšava performanse i smanjuje potrošnju. Poluge za šaltanje iza volana omogućavaju potpunu kontrolu.


BMW M2 već postaje kult zahvaljujući naglašeno mišićavoj formi, sa 19-colnim naplacima i tradicionalna četiri ispušna ‘topa’. Kombinacijom performansi i cijene osvojio je fanove

Karoserija proširena čak osam centimetara, u usporedbi sa slabijim izvedbama, doprinosi stabilnosti. Veći lukovi blatobrana omogućili su ugradnju 19-colnih naplataka s gumama Michelin Pilot Sport dimenzija 245/35 sprijeda i 265/35 straga. Ključan sklop izvrsne stabilnosti, uz suvremen ovjes, je aktivan zatvarač stražnjeg diferencijala, koji djeluje silom od 2500 Nm, uz vrijeme reakcije od svega 0,15 s. Time se BMW M2 pretvara u savršen stroj za uživanje u kontroliranom proklizavanju, odnosno driftu. Elektronički sustavi stabilnosti ionako nisu previše nametljivi, a kad se isključe adrenalinska injekcija je zajamčena. Precizan volan, sjedala s izvrsnim bočnim osloncem i golema snaga na stražnjim kotačima, uz gotovo idealan raspored mase (transaxle koncepcija) u potpunosti su ga približili Porsche Caymanu GT4. Dobar dojam zaokružuju i izvrsne kočnice s prednjim diskovima promjera 380 mm sprijeda i 370 mm straga, dok se uz doplatu nude i karbo-keramički diskovi.

Koliko je moćan najbolje ilustrira podatak o vremenu ostvarenom na legendarnoj stazi Nürburgring. Krug je odvezao za svega 7:58 minuta, dok je aktualnom M5 potrebno 7:55. Dakle, unatoč svim činjenicama po pitanju gabarita i mase, navedenim na početku teksta, pakleno je brz. Druženje s njim trajalo je kratko, ali dojam je vrlo živopisan danima nakon vožnje. BMW M2 nije nimalo lošiji od M3/M4, ali je osjetno jeftiniji i to mu je glavni tržišni adut. Cijena i nedostatak konkurenata, jer Mercedes-AMG CLA 45 i Audi S3 Sedan daleko su ispod njegove razine.

TEHNIČKI PODACI:
Motor: turbobenzinski, 6 cilindara, ugrađen sprijeda uzdužno
Obujam: 2979 ccm
Provrt i hod: 84,0 x 89,6 mm
Kompresija: 10,2:1
Snaga: 272 kW/370 KS pri 6500/min
Moment: 465 Nm pri 1400 do 5560/min
Mjenjač: 7-stupanjski automatski
Pogon: stražnji
Dimenzije: 4468 x 1854 x 1410 mm
Međuosovinski razmak: 2693 mm
Masa: 1570 kg
Prtljažnik: 390 l
Kočnice: samoventilirani diskovi 380/370 mm
Gume: 245/35 R19 sprijeda, 265/35 R19 straga
Ubrzanje: 4,3 s
Najveća brzina: 250 km/h
Potrošnja: 11,6/6,7/8,5 l
Potrošnja na testu: 10,3 l
Cijena testiranog modela: 586.132 kn (78.000 eura)