Vozili smo: Hyundai i30 (3. generacija)

Korejski predstavnik C-segmenta u potpunosti je sazrio u svakom pogledu pa s punim pravom možemo reći da novi Hyundai i30 puca na vrh klase. Prvi je predstavljen u ožujku 2007. u Ženevi, nije bio ljepotan, ali ljubav na drugi pogled jamčili su mu pouzdanost i funkcionalnost. Drugi, premijerno prikazan 2011. u Frankfurtu, već je napravio osjetan iskorak, unio je više stila, naglasio atraktivnost, nakrcao se gadgetima pa je mogao odigrati i na kartu emocija. Od prvog dana Hyundai i30 proizvodi se u češkom gradu Nošovice, kao genetski srodnik Kije Cee’d, koja stiže iz Slovačke.
Novi Hyundai i30, treće generacije, razvijen je u dizajnersko-tehničkom centru u Rüsselsheimu te temeljito testiran na Nürburgringu. Na premijeri u siječnju u Marbelli na jugu Španjolske pokupio je ovacije okupljenih novinara, koji su nakon prvih probnih kilometara zaključili kako više uopće ne zaostaje za liderima C-segmenta. Čak štoviše, stao je uz bok Volkswagen Golfu, Ford Focusu i Opel Astri.

Atraktivniji i gospodskiji stil zasluga je dizajna kojeg je potpisao Nijemac Peter Schreyer. Osim veće estetske privlačnosti, osigurao mu je i povoljnu aerodinamiku s koeficijentom otpora zraka od 0,30, što je i više nego OK za hatchback. Struktura sa 53 posto čelika visoke čvrstoće i solidnim udjelom aluminija povećala je čvrstoću za 20 posto, a istodobno smanjila masu za 28 kg, premda je gabaritima blago narastao. Dužina je povećana sa 430 na 434 cm, širina sa 178 na 179,5, a visina je smanjena sa 147 na 145,5 cm. Premda je zadržan međuosovinski razmak od 265 cm tanji nasloni prednjih sjedala omogućili su 1,5 cm više prostora za noge straga, dok je obujam prtljažnika narastao sa 378 na 395 l (1300 uz preklapanje stražnjih naslona).


Ne treba sumnjati da će 20 posto čvršćom karoserijom uvjerljivo osvojiti svih pet Euro NCAP zvjezdica. Funkcionalnost naglašava 15 mm više prostora za koljena straga i prtljažnik povećan sa 378 na 395 litara

Istodobnom povećanju dinamičnosti i smanjenju potrošnje doprinose motori nove generacije, prvenstveno turbobenzinci s direktnim ubrizgavanjem. Najveća zvijezda među njima je 3-cilindarski 1.0 T-GDI sa 120 KS, kojeg smo isprobali i zaključili kako je najbolji izbor. Uz 170 Nm vuče uvjerljivo pa stotku hvata za 11,1 s i postiže 190 km/h, realno troši manje od sedam litara, a pritom emitira 115 g/km CO2. Uz 10 posto direktniji volan, precizan i dobro proračunat mjenjač te dorađen multilink straga sposoban je pružiti i dašak sportskog užitka, premda mu tijekom bržeg ritma autocestom ponestaje daha.

Ljubiteljima dinamične vožnje stoga je namijenjen 1.4 T-GDI sa 140 KS (8,9 s i 210 km/h), koji troši oko osam litara. Početna stepenica benzinaca ostat će dobro poznati atmosferski benzinac 1.4 sa 100 KS. Predstavnik dizelaša je 4-cilindraš 1.6 CRDi u izvedbama sa 95, 110 i 136 KS (svi imaju 280 Nm). Svi su standardno opremljeni ručnim 6-stupanjskim mjenjačem, a benzinac 1.4 T-GDI i dva snažnija dizelaša, uz doplatu dolaze i sa 7-stupanjskom automatikom s dvostrukom spojkom.

Hyundai i30 treće generacije definitivno je rekao zbogom konfekciji po pitanju dizajna, izbora materijala i završen obrade unutrašnjosti. Davno je prestao mirisati na ‘jeftilen’, a sad je na najboljem putu da u slijedećoj generaciji bude na korak do premiuma. Ako zanemarimo pomalo grubu plastiku oko mjenjača, koja će biti osjetljiva na ogrebotine, sve ostalo je u rangu zapadnoeuropske konkurencije. Opcijski 8-inčni zaslon svakako je dobra doplata, jer je jednostavan za korištenje, intuitivan i dobro povezuje sve medijske i navigacijske mogućnosti. Hrvatski zastupnik preskočio je baznu opremu pa je u ponudi prvi paket naziva Comfort, koji već donosi sve bitne sigurnosne sustave te brojne gadgete.

Ponuda benzinaca kreće od 114.990 kn, a dizelaša od 129.990 kn. Svi imaju 5-godišnje jamstvo bez ograničenja kilometara. Da Korejci misle ozbiljno naglašava i činjenica da će u ožujku u Ženevi predstaviti koncept N-model, odnosno Hyundai i30 na steroidima, koji će sa 270 KS napasti Volkswagen Golf GTI, Ford Focus ST, Opel Astru OPC, Renault Megane R.S., Peugeot 308 GTi…

TEHNIČKI PODACI:
Motor: turbobenzinski, 3 cilindra, ugrađen sprijeda poprečno
Obujam: 998 ccm
Provrt i hod: 71,0 x 84,0 mm
Kompresija: 10,0:1
Snaga: 88 kW/120 KS pri 6000/min
Moment: 170 Nm pri 1500 do 4000/min
Mjenjač: 6-stupanjski ručni
Pogon: prednji
Dimenzije: 4340 x 1795 x 1455 mm
Međuosovinski razmak: 2650 mm
Masa: 1269 kg
Prtljažnik: 395/1301 l
Kočnice: diskovi, sprijeda samoventilirani
Gume: 205/55 R16
Ubrzanje: 11,1 s
Najveća brzina: 190 km/h
Potrošnja: 5,8/4,6/5,0 l
Potrošnja na testu: 6,8 l
Cijena testiranog modela: oko 127.000 kn (16.900 eura)