Monovolumene rijetko tko voli. Odnosno nitko ih ne voli. Kao ni karavane. Ljudi ih kupuju iz prakti?nih razloga jer su im zaista potrebni pa su jednako tako zadovoljni sa njima. Onoga tko bi ni?im izazvan rekao, primjerice, želim Alfu 159, ali samo karavan jer mi je puno ljepša, trebalo bi izbjegavati u širokom luku. Kao i onoga koji bi rekao “Renault Megane mi je tako bezveze, napetiji mi je Scenic”. Monovolumeni (i karavani) se kupuju zbog prostora i prakti?nosti koju nudi. Nikako zbog estetike i užitka u vožnji. No, pojavom crossovera i SUV-a pristupa?ne cijene, kupci su u njima dobili sve što je monovolumen nudio, ali u puno ljepšem i zabavnijem pakiranju. To polako dovodi do izumiranja monovolumena iz ponude, kao i do pada njihove cijene u oglasnicima rabljenih. No, kupaca ?e i dalje biti. Upravo zbog pada njihove cijene u oglasnicima i ?injenice da nude puno više od svojih hatchback ina?ica, mladi roditelji ?e itekako razmisliti o njima prilikom kupnje rabljenog. Ipak, puno je lakše smjestiti bandu malih derana u Zafiru B, nego u Astru H GTC.
10. RENAULT SCENIC RX4
Ovo je bio zanimljiv hibrid monovolumena i terenca sa pogonom na sva ?etiri kota?a. Terensku dušu mu je davao i rezervni kota? smješten na zadnjim vratima. Estetski je bio puno bolje rješenje od obi?ne verzije Scenica, a ponosio se i svojim terenskim sposobnostima. S obzirom da se radi o vozilu koje se proizvodilo od 2000-2003, možete ga na?i u oglasnicima za cijenu ispod 4000 €.
9. FIAT MULTIPLA
Ne ta multipla, nego facelift iz 2004. Unato? svojoj nesvakidašnjoj ružno?i Fiat Multipla je bio jedan jako prakti?an auto. Ponajviše zbog toga što je standardno imao ?ak 6 sjedala. No, zbog svog dizajna nije mogao ra?unati na velike prodajne rezultate. Fiat je 2004. godine normalizirao dizajn svog monovolumena, dok je prakti?nost ostala ista. U oglasnicima se može na?i ve? od 3500 €.
8. HYUNDAI MATRIX
Matrix se proizvodio od 2001. do 2010. godine. Hyundaije tih godina prati glas kao za?u?uju?e pouzdane, a u oglasnicima ?ete na?i primjerke sa jako puno kilometara. S obzirom na to, kao i ?injenicu da Hyundai ne drži dobro cijenu kao rabljeni, može ga se na?i za pravi sitniš (2000-4000 €).
7. CITROEN XSARA PICASSO
Prethodnik Citroena C4 Picasso, Xsara Picasso proizvodila se od 2000. pa sve od 2010. godine (u Egiptu se još uvijek proizvodi). Ve?a verzija Xsare nudi putnicima komfor i udobnost ve?u od ve?ine konkurenata. S obzirom da francuzi kao takvi ne drže cijenu kao njema?ka vozila, Xsaru Picasso možete na?i ve? od 3000€ (stariji modeli), pa do malo ispod 6000 € (noviji modeli).
6. FORD FOCUS C-MAX (I. generacija)
C-Max kao i njegov hatchback brat Ford Focus II nisu se isticali dizajnom, no Fordovi iz tih godina su se pokazali kao jako robusna, pouzdana i kvalitetna vozila. Ovisno o godištu, kilometraži i o?uvanosti u oglasnicima ih se može na?i po cijeni od 5000-7000 €.
5. SEAT ALTEA
Seat Altea se proizvodila od 2004. pa sve do 2015. godine. Prednji kraj je bio gotovo isti kao i kod Seat Toleda, ali je zato stražnji dio bio puno ljepše dizajniran. Zanimljivo, 2004. je dobila nagradu za najljepši europski automobil, a tako nepromijenjen se proizvodila sve do prije dvije godine. S obzirom da se proizvodila 9 godina, njezina cijena u oglasnicima znatno varira.
4. MAZDA PREMACY (I. generacija)
Mazda je na glasu kao pouzdan automobil, pa je tako?er to slu?aj i sa Premacyjem. Proizvodila se od 1999. do 2004. godine, a n udila je široku paletu motora, tako da je mogla zadovoljiti veliki broj kupaca. No, kao što je to uvijek slu?aj kod najkvalitetnijih auta, rabljene je mogu?e na?i sa velikom kilometražom, ali zato je cijena relativno niska.
3. VW TOURAN (I. generacija)
VW Touran prve generacije je izašao 2003. godine i baziran je na platformi Golfa V. Nalazio se izme?u Golfa Plus i puno ve?eg brata VW Sharana. Upravo zbog toga je zlatna sredina izme?u ova dva modela na ve? provjerenoj platformi. U oglasnicima se njihva cijena tako?er kre?e od 5000 € pa nadalje. Kao i svaki drugi VW puno bolje drži cijenu od konkurencije.
2. OPEL ZAFIRA B
Opel Zafira B je nastala na platformi uspješne Opel Astre H, a proizvodila se od 2005. sve do 2011. Osim što je imala malo atraktivniji dizajn interijera, isticala se prakti?noš?u tamo gdje je Astra H to propustila napraviti. Najzanimljivija ?injenica vezana za Zafiru je ta da je postojala i OPC verzija sa 240 KS. Sad zamislite stojite na semaforu sa svojom Zafirom OPC, kojoj ste poskidali oznake i stavili stock branike, a pored vas stane mladi voza? u nabrijanom kompaktu, podrugljivo vas gledaju?i što to vozite. A vi ga onda ostavite u oblaku prašine, jer ne zna da vam je ispod haube 2.0 turbo OPC ljuta mašina.
1. TOYOTA COROLLA VERSO
Za kraj smo stavili MPV ina?icu najprodavanijeg automobila u povijesti autoindustrije. Druga generacija se proizvodila od 2004. do 2009. godine. Zanimljivo, bila je prva Toyota dizajnirana izvan Japana i nije se prodavala u svojoj mat?noj zemlji. Bila je namijenjena za europsko tržište, gdje je polu?ila izvrsne rezultate. U oglasnicima se stariji modeli, s više kilometara mogu na?i ve? od 5000 €.