Premijera: Toyotin novi urbani crossover prilago?en je gradu. Toyota je otkrila da više ne?e sura?ivati s grupom PSA, ?ime je završila pri?a o Aygu. Pa ne baš, dodali su mu slovo X i napravili automobil koji je “dizajniran i napravljen u Europi za potrebe europskih kupaca koji se kunu u kombinaciju urbanog i prigradskog na?ina života”.
Podsegment automobilskih hibrida još je uvijek prili?no mali unutar segmenta automobilskih mališana, ali se polako razvija. Na svoj na?in, to je segment koji spaja dvije potpuno suprotne krajnosti – malenost i robusnost. Pa, barem robustan izgled. Me?u onima koji su me?u prvima zagrizli ovo, najvjerojatnije vrlo slatku jabuku (kad klasa baš oživi) je i Toyota, koja je svoju Aygu X kona?no u potpunosti predstavila.
Toyota je prije nekog vremena otkrila da više ne?e sura?ivati s grupom PSA u zajedni?kom razvoju vozila A segmenta, ?ime je završila pri?a o modelu Aygo. Pa ne baš, dodali su mu slovo X i napravili automobil koji je, kako kažu u Toyoti, “dizajniran i napravljen u Europi za potrebe europskih kupaca koji se kunu u kombinaciju urbanog i prigradskog na?ina života”.
Aygo X je puno ve?i od svog prethodnika, što je i razumljivo, budu?i da je nastao na istoj platformi kao i Yaris i Yaris Cross – GA-B. S duljinom od 3700 milimetara, 235 milimetara je duži od prethodnika (i time se ve? ozbiljno približava Yarisu), a ujedno je 125 milimetara širi od prethodnika. No, s druge strane, pruža nešto ve?e prevjese nad kota?ima od svog prethodnika, ?ine?i me?uosovinski razmak samo devet in?a duži.
No, dodatni centimetri ?e i dalje biti vrlo uo?ljivi u kabini. Prtljažnik ?e ponuditi pove?anje od 60 litara (ukupno 231 litru), a zahvaljuju?i ve?oj širini sjedala ?e biti nešto šira; istodobno ?e se u podru?ju ramena izdvojiti 45 milimetara više prostora. Ina?e, voza? ?e biti više izvan ceste nego dosad, jer ?e karoserija biti samo 11 milimetara od tla, ali ?e mu sjedalo biti podignuto za ?ak 55 milimetara. Ina?e, Toyota se dosta kladi na izgled. To se ve? pokazalo u konceptu Prolouge i njegovoj jarko crvenoj boji, koji ?e tako?er biti dostupan u serijskoj proizvodnji. Op?enito, Toyota je inspiraciju za boje tražila u za?inima. No još ?e uo?ljiviji vjerojatno biti platneni krov koji ?e Aygo uz nadoplatu ponuditi kao prvi automobil u segmentu.
S duljinom, raspon naprednih zabavnih i sigurnosnih tehnologija u Aygu tako?er je porastao. Za zabavu i dobrobit ?e se pobrinuti JBL audio sustav, kao i potpuna povezanost s pametnim telefonima (uklju?uju?i beži?ni), a putem devetoin?nog zaslona infotainment sustava mo?i ?e se pristupiti aplikaciji MyT koja ?e omogu?iti pristup analitici vožnje i S druge strane, dio standardne opreme bit ?e sigurnosni sustav Toyota Safety Sense koji ?e izme?u ostalog uklju?ivati milimetarski radar i kameru okrenutu u smjeru vožnje. To ?e se koristiti za otkrivanje pješaka i biciklista u svim dijelovima dana i neizravno se pobrinuti za ko?enje u nuždi, rad pametnog tempomata i tako dalje.
Prilikom odabira nove Ayge X, koja ?e na europske ceste prvi put krenuti u prolje?e sljede?e godine, kupci ne?e mo?i birati izme?u razli?itih motora. Naime, bit ?e dostupan samo jedan, obujma od jedne litre, bez potpore turbo puhala i snage od 72 ‘konja’ ili 53 kilovata. Stoga ?e kupci mo?i birati izme?u automatskog ili kontinuirano promjenjivog mjenja?a S-CVT ili ru?nog mjenja?a s pet stupnjeva prijenosa.