Japanska Toyota razvija novi motor na vodik, kao dio svog koncepta smanjenja emisije stakleni?kih plinova, kaže se u priop?enju korporacije objavljenom u ?etvrtak.
Novi vodikov turbomotor bit ?e trocilindraš zapremine 1,6 litara. U principu je sli?an benzinskom motoru, ali osim zbog zanemarive potrošnje motornog ulja, ne?e emitirati nikakve stakleni?ke plinove, kažu u Toyoti.
Dodaju da je izgaranje vodika brže nego benzina, što pozitivno utje?e na dinamiku automobila.
Toyota o?ekuje da ?e motor testirati u svibnju tijekom jedne od etapa lokalne utrke na stazi u prefekturi Shizuoka.
Toyota ve? ima iskustva u izradi vodikovih motora. Tvrtka je 2014. predstavila prvi svjetski serijski automobil na tu vrstu goriva, Mirai. Me?utim, u njega je u osnovi ugra?en elektri?ni motor koji dobiva energiju potrebnu za pokretanje stroja iz kemijske reakcije vodika i kisika, a nusproizvod je voda.
Unato? nedavnom po?etku prodaje druge generacije tog automobila, Mirai nije previše tražen u Japanu. U prilog mu ne ide visoka cijena i nedostatno razvijena mreža punionica vodikom.
Japanska vlada potkraj prošle godine odobrila je plan za smanjenje emisija stakleni?kih plinova, koji izme?u ostalog postavlja cilj postupnog prestanka proizvodnje svih benzinskih i dizelskih vozila do sredine 2030-ih godina.
Prema japanskoj vladi, ta razvojna strategija trebala bi potaknuti privredu i stvoriti ekonomski u?inak od gotovo 900 milijardi dolara do 2030. godine i više od 1,8 bilijuna u sljede?ih 20 godina.
HINA