Prije dvije godine Austrijanci su po?eli bušiti sa svoje strane, a sad su to zapo?eli i Slovenci! Nekad najvažnija dionica na autocesti Bratstva i jedinstva dobiva i drugu tunelsku cijev.
Otkako su 1991. otvorene Karavanke (7864 m) bitno je smanjeno vrijeme putovanja na trasi koja vodi kroz Njema?ku, Austriju, Sloveniju, Hrvatsku, Srbiju, Bugarsku… Kada kroz Karavanke i drugim tunelom? Kako su izvo?a?i radova samo koji dan pred po?etak izgradnje izjavili i prije roka! Druga tunelska cijev planira se otvoriti u svibnju 2025. godine, a turska kompanija Cengiz obe?ava i ranije.
Tunel Karavanke jedan je od posljednjih velikih projekata slovenskih autocesta,, koji se po?eo oblikovati prije pola stolje?a. Nakon otvaranja prve tunelske cijevi 1991. godine, gotovo tri desetlje?a ?ekamo da po?nu radovi i na drugoj tunelskoj cijevi. Oni su napokon zapo?eli nakon birokratskih komplikacija prije nekog vremena. Nekoliko dana nakon po?etka rada, predvi?anja završetka su optimisti?na.
Na sastanku DARS-a, ministra infrastrukture RS Jerneja Vrtovca i gra?evinske tvrtke Cengiz slovenska je vlast pozvala je da što više tamošnjih tvrtki bude uklju?eno u projekt. Objašnjeno je da je završetak radova planiran za svibanj 2025. godine, a ?lan uprave turske tvrtke Asim Cengiz objasnio je da radove namjeravaju završiti mnogo ranije, prije po?etka 2025. godine.
Istodobno s objavljivanjem optimisti?nih prognoza, turska je tvrtka otkrila da ne planira nikakve dodatne troškove i anekse tijekom izgradnje tunela, što zna?i da se o?ekuje da ?e cijena izgradnje iznositi nešto manje od 100 milijuna eura. Kako je dodao Vrtovec, temeljito ?e se ispitati mogu?i aneksi dodatnih troškova ili potraživanja koji bi mogli nastati tijekom gradnje.
Iskop je tako napokon zapo?eo u Sloveniji, gotovo dvije godine nakon po?etka bušenja na austrijskoj strani. Tamo su radovi na tunelu zapo?eli 18. rujna 2018., nakon što su ve? manje od godinu dana ranije uspjeli izgraditi produžetak autoceste, uklju?uju?i vijadukt dug 350 metara neposredno ispred tunela.
Tunel Karavanke doista je velik i važan projekt za Dars i ne samo slovenski promet op?enito. Ovo je posljednje usko grlo na autocesti koja povezuje Austriju, Njema?ku i ostatak srednje Europe s Balkanom, jer ?e veza biti zaklju?ena sve do Dalmacije i Bugarske, što ?e zna?ajno smanjiti vrijeme putovanja za teretni i putni?ki promet.