FIA, pod ?ijim pokroviteljstvom radi EuroNCAP, objavila je odli?ne rezultate koje su postigla prva ?etiri ovogodišnja automobila, posebno su se istakli u sigurnosti voza?a, a zanimljivo je kako na Balkanu Renault koristi ime Megane Conquest, umjesto Arkana.
Sigurnosne tehnologije u novim automobilima posljednjih su godina doživjele nevjerojatan razvoj. Slijedile su ih i organizacije koje nadziru ovo podru?je, poput Euro NCAP-a. Naime, spomenuta je institucija koja djeluje pri FIA prošle godine temeljito modernizirala postupak testnih ispitivanja, što je, ne manje važno, proizvo?a?ima otežalo rad, što još teže postiže najbolje ocjene. No, o?ito s tim još uvijek nemaju previše problema, što dokazuju i ove godine.
Na prvim ovogodišnjim testovima sudjelovala su dva coupe crossovera, Cupra Formentor i Polestar 2 – benzin protiv elektri?ne energije. Me?utim, (gruba) sli?nost dizajna dvaju vozila nije jedina zajedni?ka to?ka koju dijele. O?ito je tu i sigurnost, jer su oba automobila u testnim sudarima osvojila pet zvjezdica.
I ne samo to, oba automobila postigla su i najbolje rezultate u pogledu zaštite voza?a od uvo?enja novih bodovanja. Polestar je na ovom podru?ju postigao 92 posto svih mogu?ih bodova (koliko je imao prošlogodišnji Seat Leon), dok je Formentor osvojio još više, a tako?er su briljirali u svim ostalim podru?jima. Primjerice, Polestar je uspio osvojiti najmanje 80 posto bodova u sve ?etiri kategorije ocjenjivanja – najmanje u podru?ju zaštite pješaka, a 89 posto bodova u podru?ju zaštite djece.
Zaštita djece tako?er je bila jedna od najsjajnijih to?aka za Formentor, koji je na ovom podru?ju postigao 88 posto bodova, a još gore s 68 posto bodova u podru?ju zaštite pješaka. Dobio je 80 posto bodova iz podru?ja pomo?i sa sustavima za pomo? u standardnoj verziji vozila.
Sigurnost je prioritet
Euro NCAP tako?er je zadovoljan rezultatima ispitivanja, posebno s obzirom na ?injenicu da su proizvo?a?i automobila u situaciji u kojoj je potrebno štedjeti, ali to ne ?ine nauštrb sigurnosti. “U Euro NCAP-u osiguravamo da sigurnost automobila nije ugrožena u trenutnoj situaciji i lijepo je vidjeti da su ove dvije marke postavile sigurnost visoko na mjesto. Sigurnost je jedno od najvažnijih strateških podru?ja bilo koje marke, jer znaju da kupci ne?e tolerirati snižavanje standarda ”, rekao je izvršni direktor organizacije Michiel van Ratingen.
Uz ova dva modela, testu su bila podvrgnuta još dva automomobila, Renault Arkana te elektri?ni Lexus 300e. Oba su temeljena na vozilima predstavljenim 2019. godine: Arkana, u Hrvatskoj poznata kao Megane Conquest, temeljeni na Capturu, 300e i na UX hibridu, zbog ?ega su ocijenjeni prema starom postupku i zabilježeni u statistici 2019. Oba automobila ocijenjena su ocjenom od pet zvjezdica.