Cestovna sigurnost je globalni izazov i prioritet. Poznate osobe iz svijeta sporta, glazbe i filma stoga podržavaju kampanju Svjetske automobilisti?ke organizacije FIA-e #3500 života koja se uz podršku HAK-a provodi i u Hrvatskoj.
Hrvatski autoklub objavio je kako se u Hrvatskoj provodi globalna kampanja #3500 života, na oglasnim površinama na pozicijama uz prometnice hrvatskih gradova.
Cilj kampanje Svjetske automobilisti?ke organizacije (FIA) je borba protiv prometnih nesre?a koje svakog dana u svijetu uzrokuju 3.500 smrtnih stradavanja, odnosno 1,25 milijuna godišnje. Posebno su ugroženi mladi ljudi jer su prometne nesre?e prvi uzrok smrtnog stradavanja osoba starih od 15 do 29 godina.
Hrvatski autoklub podržava i dijeli nastojanja FIA-e te poziva naše voza?e na ve?u osviještenost na cesti.
Radi suo?avanja s dramati?nim problemom, kampanjom, koja se provodi drugu godinu zaredom, želi se potaknuti podsje?anje – kroz inicijativu „#3500 života“ – na zlatna pravila cestovne sigurnosti.
U partnerstvu sa vode?om svjetskom kompanijom za vanjsko oglašavanje JCDecaux, kampanja se u svijetu dosad provodila u više od 75 zemalja te ju je vidjelo više od milijardu ljudi.
U Hrvatskoj kampanja je vidljiva do konca ožujka 2019. na 200 oglasnih površina u ?akovcu, Dubrovniku, Jastrebarskom, Novalji, Karlovcu, Koprivnici, Makarskoj, Opatiji, Osijeku, Pore?u, Primoštenu, Puli, Rijeci, Rovinju, Samoboru, Slavonskom Brodu, Sesvetama, Splitu, Sv. Ivanu Zelini, Šibeniku, Trogiru, Varaždinu, Velikoj Gorici, Vinkovcima, Vodicama, Zadru, Zagrebu i Zapreši?u.
Ambasadori kampanje
FIA za potrebe kampanje koristi prisutnost 15 posebnih svjedo?anstava ambasadora iz svijeta sporta, filma i glazbe, a svako osobno svjedo?anstvo na posteru odražava poruku jednog od zlatnih pravila sigurnosti. U Hrvatskoj se tijekom ožujka 2019. koriste ?etiri ambasadora kampanje.
Pjeva?, tekstopisac i producent Pharrell Williams s porukom „ne šaljite sms poruke dok vozite“ jer popuštanje koncentracije od samo jedne sekunde može izazvati nesre?u sa smrtnim posljedicama. Voza?i koji koriste mobitel tijekom vožnje imaju ?etiri puta ve?u šansu izazvati nesre?u. Zato držite obje ruke na volanu i fokusirajte se na cestu.
Glumica, producentica i ambasadorica dobre volje Razvojnog programa UN-a Michelle Yeoh s porukom „koristite dje?ju autosjedalicu“ jer nevjerojatno velik broj roditelja dozvoljava svojoj djeci putovanje u vozilu bez korištenja autosjedalice ili sigurnosnog pojasa i time im ugrožava sigurnost i živote. Dje?je autosjedalice mogu do 70 posto umanjiti opasnost od smrtnog stradavanja djece u prometnoj nesre?i. Zato koristite dje?ju autosjedalicu i sigurnosni pojas te birajte autosjedalicu prema visini ili težini djeteta.
Svjetski prvak u FIA Formuli 1 za 2016. Nico Rosberg s porukom „ako pijete-ne vozite“ jer i najmanja koli?ina alkohola pove?ava rizik od sudjelovanja u prometnoj nesre?i sa smrtnim posljedicama. Procjenjuje se da je alkohol povezan s tre?inom svih prometnih nesre?a sa smrtnim posljedicama u svijetu. Da biste bili sigurni, koristite taksi ili javni prijevoz ili potražite prijatelje koji nisu konzumirali alkohol.
Olimpijski i svjetski prvak na 4×100 m i svjetski prvak na 100 m Yohan Blake s porukom „poštuj ograni?enje brzine“ jer je brzina jedan od glavnih uzroka prometnih nesre?a sa smrtnim posljedicama. Smanjenje prosje?ne brzine od samo pet posto može za 30 posto smanjiti broj prometnih nesre?a sa smrtnim posljedicama. Zato usporite u zonama visokog rizika i okolici škola te održavajte sigurnosni razmak od ostalih sudionika u prometu.
Zlatna pravila
Kampanja #3500 života naglašava Zlatna pravila koja mogu spasiti živote. Ona glase:
Usporite, djeca su u prometu!
Poštujte ograni?enja brzine!
Koristite autosjedalicu!
Provjeravajte svoje gume!
Vežite se!
Dok vozite ne koristite mobitel!
Ako pijete, ne vozite!
Budite pažljivi!
Budite osvijetljeni!
Obavezna kaciga!
Ne vozite umorni!
Provjerite svoj vid!
Manifest
Svatko može doprinijeti kako bi ceste bile sigurnije za sve sudionike prometa. U sklopu kampanje mogu?e je potpisati Manifest za globalnu cestovnu sigurnost koji poziva sve države da im cestovna sigurnost bude jedan od prioriteta. Manifest se odnosi na bolju cestovnu sigurnost, sigurnija vozila, efikasnije propise, smanjenje brzine, borbu protiv korištenja alkohola u vožnji, unaprje?enje prikupljanja podataka o nesre?ama, uspostavljanje globalnog UN fonda za sigurnije ceste, podršku privatnog sektora te bolju koordinaciju aktera. Više informacija o kampanji te potpisivanje Manifesta dostupno je ovdje: https://www.fia.com/3500lives
Izvor: HAK