Hyundai i Uber najavili su novo partnerstvo za razvoj Uber Air taksija za budu?u mrežu zra?nog prijevoza, a predstavljen je i novi cjeloviti koncept zrakoplova na Sajmu potroša?ke elektronike (CES).
Hyundai je prva automobilska tvrtka koja se pridružila inicijativi Uber Elevate, donijevši u projekt iskustvo precizne proizvodnje automobila i uspješne rezultate u masovnoj proizvodnji elektri?nih vozila. Koncept Hyundaijevog zra?nog vozila razvijen je kroz Uberov otvoreni proces dizajniranja, pristupom inspiriranim NASA-om, koji pokre?e inovaciju javnim objavljivanjem koncepata dizajna vozila, tako da ih svaka kompanija može upotrijebiti za inovaciju svojih modela taksi vozila i inženjerskih tehnologija.
U ovom partnerstvu, Hyundai ?e razviti i proizvoditi zra?na vozila, a Uber ?e pružati usluge podrške u zra?nom prostoru, veze s kopnenim prijevozom i korisni?kim su?eljima putem mreže dijeljenja zra?ne vožnje. Obje strane sura?uju na infrastrukturnim konceptima za podršku polijetanju i slijetanju ove nove vrste vozila.
“Naša vizija urbane zra?ne mobilnosti promijenit ?e koncept gradskog prijevoza”, rekao je Jaiwon Shin, izvršni potpredsjednik i šef Hyundaijevog Urban Air Mobility (UAM) odjela. “O?ekujemo da ?e UAM oživjeti urbane zajednice i pružiti ljudima da svoje vrijeme provode kvalitetnije. Uvjereni smo da je Uber Elevate pravi partner koji ?e ovaj inovativni proizvod u?initi dostupnim što ve?em broju kupaca.”
“Hyundai je naš prvi partner s iskustvom u proizvodnji osobnih automobila na globalnoj razini. Vjerujemo da Hyundai može izgraditi Uber Air vozila po dosad nevi?enim cijenama u sadašnjoj zrakoplovnoj industriji, proizvode?i visokokvalitetne, pouzdane zrakoplove u velikim koli?inama, kako bi se putni?ki troškovi smanjili. Kombinacija Hyundaijeve proizvodne snage s Uberovom tehnološkom platformom predstavlja ogroman skok za pokretanje živahne mreže zra?nih taksi vozila u narednim godinama “, rekao je Eric Allison, voditelj tvrtke Uber Elevate.
Hyundai je sura?ivao s Uber Elevate na razvoju osobnog zra?nog vozila (Personal Air Vehicle, PAV) S-A1, koje koristi inovativne dizajnerske procese za optimizaciju elektri?nog zrakoplova okomitog polijetanja i slijetanja (eVTOL) za potrebe zra?ne vožnje.
Inicijativa Elevate temeljila je ovaj proces na NASA-inom povijesnom pristupu javnog objavljivanja dizajnerskih koncepcija kako bi se potaknule inovacije me?u više tvrtki, poti?u?i razvoj zajedni?kih istraživa?kih modela za istraživanje novih aerodinami?kih koncepcija, napredak industrije u dizajnu krila, buke, aerodinamike i simulacija verifikacije.
Kao rezultat, Hyundaijev model S-A1 predstavljen na CES-u odražava prethodne eVTOL modele koje je Uber Elevate objavio na sljede?e na?ine:
– dizajniran je za krstare?u brzinu do 290 km/h, visinu krstarenja od oko 300 m do 600 m od tla i domet do 100 km.
– Hyundaijevo vozilo bit ?e 100% elektri?no, koristit ?e raspodijeljeni elektri?ni pogon, a za vrijeme vršnih sati bit ?e potrebno oko pet do sedam minuta za ponovno punjenje baterija.
– Hyundaijevi elektri?ni zrakoplovi koriste raspodijeljeni elektri?ni pogon, napajaju?i više rotora i propelera oko zra?nog okvira kako bi pove?ali sigurnost, smanjuju?i mogu?nost kvara. Zbog nekoliko manjih rotora smanjuje se i buka u odnosu na velike rotorske helikoptere s motorima na unutarnje izgaranje, što je vrlo važno za gradove.
– model je dizajniran za vertikalno polijetanje, prijelaz na uobi?ajen let tijekom krstarenja , a zatim prelazak natrag u vertikalni let prema kopnu.
– na po?etku ?e koristiti pilota, a kasnije ?e postati autonomno.
– kabina je dizajnirana s ?etiri putni?ka sjedala, što omogu?uje voza?ima da se lako ukrcaju i iskrcaju te tako izbjegnu neprakti?no srednje sjedalo. U kabini je dovoljno mjesta za prtljagu.
U eri moderne mobilnosti, Hyundaijevo istraživanje budu?eg gradskog prijevoza uklju?uje elektri?ni zra?ni PAV koncept uz novu vrstu zemaljskog prijevoza – koncept Namjenski izra?enog vozila (Purpose Built Vehicle, PBV). Hyundaijeva vizija stvaranja zajednica iz budu?ih tranzitnih sustava dolazi u fokus s još jednim novim infrastrukturnim konceptom nazvanim Hub, svojevrsno ?vorište odnosno stanicu za polijetanja i slijetanja PAV-a te odlazak i dolazak PBV-a. Kad su mnogobrojni PBV-i i PAV-i priklju?eni i spojeni na ?vorište, oni ?ine novi javni prostor u kojem se mogu okupiti razli?ite skupine ljudi.