Udruga Glas poduzetnika (UGP) u utorak je u otvorenom pismu upu?enom premijeru Andreju Plenkovi?u zatražila rješenje problema za sektor povremenog prijevoza putnika, koji je, kako navode, pred kompletnim ste?ajem.
Podsje?aju?i da ve? mjesecima pokušavaju ostvariti dijalog i suradnju s Ministarstvom mora, prometa i infrastrukture i Ministarstvom turizma i sporta te s Vladom kako bi došli do kvalitetnog rješenja za taj sektor, iz UGP-a navode da je zbog nemara premijera i ministara u Vladi povremeni prijevoz osu?en na propast.
“Moratoriji na leasinge uz pravedan obra?un kamate, bespovratna sredstva i kreditne linije obe?avane su mjesecima, ali niti jedna kuna nije još sjela na ra?une mikro, malih i srednjih tvrtki iz sektora povremenog prijevoza putnika. Ministri, pomo?nici ministara i državni tajnici ve? šest mjeseci obe?avaju pomo? sektoru povremenog prijevoza putnika. Pitamo se postoji li mogu?nost da su nadležne institucije i ministarstva ve? odlu?ili koje tvrtke ?e preživjeti ovu krizu, a koje odlaze u ste?aj”, stoji u pismu premijeru koji je potpisao od predsjednika UGP-a Hrvoja Bujasa.
Od Plenkovi?a traže jasne odgovore i rješenja na pitanja koja se odnose na sektor povremenog prijevoza putnika. Pitaju, recimo, što je s u više navrata spominjanim i obe?anim programom državnih potpora od 600 milijuna kuna. Podsje?aju da je u tom programu potpora HBOR zadužen za velike tvrtke, dok je HAMAGBICRO zadužen za mikro, male i srednje tvrtke.
“Želimo znati je li uloga HBOR-a da velikim i bitnim igra?ima podijeli taj novac prije nego mali uop?e dobiju priliku prijaviti se za navedene kredite”, navode u UGP-u, dodaju?i da se bespovratna sredstva, a ?ija je dodjela uistinu jedina mogu?nost da te tvrtke ne propadnu, više i ne spominju.
Poduzetnike mu?i i zašto ni nakon tri mjeseca od donošenja odluke Vlade nisu potpisani sporazumi s najve?im poslovnim bankama u Hrvatskoj po pitanju plasmana tih sredstava. Isto tako, s onim bankama koje su potpisale navedene sporazume potporu je tako?er nemogu?e dobiti jer se analizira klijentovo poslovanje i kreditna sposobnost na na?in kao da Covid kriza ne postoji te se zahtjevi mahom odbijaju, tvrde u UGP-u. Napominju i da tvrtke u povremenom prijevozu putnika ne bi te kredite ni trebale da posluju normalno kao u doba prije korona virusa.
“Tako?er, kada su se na sastancima u svibnju i lipnju najavljivale ove potpore, iste su predstavljane kao bespovratna sredstva sa razra?enim uvjetima i kategorizacijom dodjele po starosti i veli?ini vozila. U stvarnosti, imamo kredite koje nije mogu?e dobiti, s uvjetima koji nemaju veze sa zdravim razumom. A sve i da netko, nekim ?udom, dobije navedeni kredit koji bi trebao služiti kao pomo? najugroženijim tvrtkama, tim sredstvima ne može se pla?ati kreditne ni leasing obveze, a upravo te obveze su om?a oko vrata poduzetnicima u ovoj djelatnosti”, upozorava UGP.
Ponavlja da u povremenom prijevozu putnika poslovna aktivnost skoro pa ne postoji niti ?e postojati do po?etka sljede?e turisti?ke sezone te traže pojašnjenje iz kojih sredstava ?e vlasnici tvrtki platiti iznose naknada za moratorije, kada im je to putem navedenih potpora onemogu?eno.
“U razgovorima i dopisima s HBOR-om i HAMAG-om ?uli smo kako sredstva za pomo? postoje, me?utim mali poduzetnici i obrtnici ne mogu do njih. Nadamo se da u Vladi RH postoji svijest o tome da do kraja godine ve?ina poduze?a iz sektora povremenog prijevoza putnika ide u ste?aj. Ugasit ?e se cijela jedna gospodarska grana isklju?ivo krivnjom nadležnog ministarstva koje se oglušilo na sve pokušaje suradnje, a razumijevanje i konkretne poteze nismo dobili ni od Ministarstva financija niti od Ministarstva turizma i sporta, a ni od Vas osobno”, kažu u UGP-u.
Navode da bi nakon pet prosvjeda poduzetnika i obrtnika iz sektora povremenog prijevoza putnika i pet sastanaka u ministarstvima mora, prometa i infrastrukture te turizma i sporta ministar Oleg Butkovi? trebao preuzeti odgovornost za propast tvrtki i zatvaranje 20.000 radnih mjesta.
“O?ekujemo i od Vlade da preuzme odgovornost te ponudi hitna i kvalitetna rješenja za sektor povremenog prijevoza putnika jer vremena više nema”, zaklju?uje su u otvorenom pismu UGP-a premijeru Plenkovi?u.
HINA