Sjeli ste u svoj automobil kao i svakoga jutra i krenuli na posao. Ali jao! ?im ste zapo?eli vožnju shvatili ste da stvari nisu onakve kakve ste ostavili, odnosno mjenja? više ne prolazi lagano kao ‘kroz putar’ kada mijenjate brzine.
Eh, da, i ovo se ponekad dogodi. Što napraviti kada shvatimo da nam se mjenja? zaglavljuje i ne prebacuje brzine s onom lako?om s kojom bi trebao?
Ako ste primijetili ovaj problem i odlu?ili ga ignorirati, to nije najbolja ideja. Naime, kod mnogih vozila do zaglavljenja mjenja?a dolazi upravo iz razloga što ga vlasnici nisu pravovremeno servisirali. Obi?no je razlog nedostatak neke od teku?ine u sustavu mijenjanja, a u prošlosti su se znale na tržištu pojaviti i ?itave serije nekog vozila koje su sklone upravo ovom problemu.
U sustavu za mijenjanje brzina postoje teku?ine i maziva koja se trebaju mijenjati i nadolijevati, a tako?er postoje i oni za koje se pretpostavlja da ?e trajati koliko i vozilo, odnosno da ih nije potrebno nadosipavati kroz ?itavo vrijeme korištenja automobila. Ipak, kod nekih vozila to ipak nije slu?aj i tog maziva jednostavno nema dovoljno da bi izdržalo cijeli životni vijek jednog automobila, a ponekad se i više troši iz razloga što je sam automobil izložen ekstremnim na?inima vožnje. Nadalje, u sustav za mijenjanje brzina može doprijeti i vlaga pa se zbog nje stvara korozija zbog koje u kona?nici dolazi do otežanog mijenjanja brzina.
Koji god bio razlog zašto ‘šteka’ mijenjanje brzina na vašem vozilu, a kojeg ?e otkriti auto mehani?ar, povoda za paniku nema. Naime, o kojem se god kvaru na mjenja?u radilo, dobar auto mehani?ar brzo ?e ga otkriti, a osim malo novog maziva vjerojatno mu ne?e trebati ništa drugo. Nakon što napravi popravak, razloga za probleme s mjenja?em, barem kada se radi o zapinjanju, ne bi trebalo biti u sljede?ih pet godina. Zapravo, svaki savjesni auto mehani?ar provjerit ?e stanje sustava za mijenjanje brzina na svakom servisu automobila pa ako spadate u one sretnike koji nisu nikad imali ovakvih problema, djelomi?no za to možete zahvaliti i svom odgovornom majstoru.
Kod nekih modela vozila bez maziva ostanu sajle mjenja?a pa se tada istroše. U tom slu?aju trebat ?e ih zamijeniti. Neki modela vozila nemaju sajle u sustavu za mijenjanje brzina ve? poluge koje na sebi imaju plasti?ne ležajeve. Ove se poluge ili ležajevi mogu istrošiti pa zbog toga dolazi do poteško?a s mijenjanjem brzina, ali i ovaj je problem lako rješiv zamjenom poluga ili ležajeva.
Kod ovog problema dakako postoje i skuplji kvarovi, primjerice kvarovi na zup?anicima i sinkronama. Do ovoga naj?eš?e dolazi zbog neto?nog mijenjanja brzina prilikom vožnje, a za to je kriv bira? za brzine u mjenja?u koji nije dovoljno precizan. Tako?er, problem može biti i u osovinama u vilicama sustava za mijenjanje, a tada je potrebno zamijeniti ku?ište, što je isto jedan od skupljih kvarova.
I za kraj, znajte da do problema s mijenjanjem brzina ne dolazi preko no?i. Prvi znakovi mogu se javiti mnogo ranije nego ste ih vi odlu?ili zapaziti. Stoga i kod najmanjeg zapinjanja koje traje neko vrijeme treba potražiti pomo? auto mehani?ara.
Izvor: Silux.hr