Novi Mégane E-TECH Electric utire put prema mobilnosti bez emisija ugljika: bez emisija u vožnji, proizveden korištenjem recikliranih materijala i rabljenih baterija te se u potpunosti može reciklirati na kraju svoga životnog ciklusa. Ovaj automobil, nastao u okviru Renaultove strategije „Nouvelle Vague”, utjelovljuje izazove modernog vremena.
Zahvaljuju?i inovativnosti i ekološkoj prihvatljivosti, novi Mégane E-TECH Electric odražava Renaultovu predanost aktivnom sudjelovanju u ekološkoj tranziciji i pomaže Renault Grupi ostvariti cilj da do 2040. bude uglji?no neutralna u Europi. Quentin, voditelj zaštite okoliša pri Odjelu za materijalni inženjering, pri?a pri?u o zelenom automobilu koji je pomogao stvoriti.
Dizajniranje vozila mu je opis posla. Zahvaljuju?i stru?nosti u materijalima, Quentin pronalazi na?ine za savladavanje društvenih i ekoloških izazova koji oblikuju našu svakodnevicu, ali i budu?nost. On je voditelj zaštite okoliša pri Renaultovom Odjelu za materijalni inženjering i bio je u elementu dok je dizajnirao novi Mégane E-TECH Electric, model koji pokazuje da je strategija Renaulta sada više nego ikada fokusirana na ekološke izazove. Pristup proizvodnji vozila korištenjem recikliranih materijala zapo?eo je prije 30 godina, a sada se ubrzano razvija i poprima potpuno novu dimenziju. Ekosustavi nabave i proizvodnje dizajnirani su i unaprije?eni kako bi imali ve?u ulogu u kružnom gospodarstvu i time smanjili uglji?ni otisak vozila mnogo prije nego što iza?e na cestu. Lokalni izvori, odgovorni dobavlja?i, reciklirani materijali: ovo utire put prema novoj budu?nosti održive mobilnosti.
„Od samog po?etka, novi Mégane E-TECH Electric dizajniran je imaju?i na umu kružno gospodarstvo. Sastavljen u Francuskoj, u tvornici u Douaiju, ovaj elektri?ni model odražava predanost Grupe o?uvanju primarnih resursa – lokalnom proizvodnjom i bliskom suradnjom sa svim dobavlja?ima i reciklažnim centrima.” :Quentin, voditelj zaštite okoliša pri Odjelu za materijalni inženjering
ODGOVORNA PROIZVODNJA
Novi Mégane E-TECH Electric proizvodi se na sjeveru Francuske gdje se u proizvodnom pogonu Douai, unutar tvornice ElectriCity, svakoga dana proizvede na stotine vozila. Oslanjaju?i se na što lokalnije lance opskrbe i koriste?i što je mogu?e više recikliranog materijala, ovaj model utjelovljuje temeljne vrijednosti odgovorne proizvodnje. 70 % njegove ukupne mase dolazi iz lokalnih resursa unutar Europe.
Svaki dio je dizajniran tako da se što bolje iskoriste resursi. Na primjer, aluminij se koristi za mnoge dijelove karoserije. Ovaj laki materijal doprinosi smanjenju ukupne mase, ?ime se pove?ava doseg automobila. Ali to tako?er zna?i da se lanac opskrbe može dodatno poboljšati; dio preostalog materijala može se ponovno iskoristiti tijekom proizvodnog procesa. Kako? Prilikom prešanja limenih dijelova, kada se pojedina?ni dijelovi izrezuju iz aluminijskih limova, umjesto bacanja ostataka, oni se vra?aju izvornom dobavlja?u. Nakon što su razvrstani, zdrobljeni i prera?eni, šalju se natrag u tvornicu kako bi se dalje prešali u dijelove. Ova vrsta brzog recikliranja pomaže smanjiti uglji?ni otisak proizvodnje i osigurati dovoljne zalihe materijala.
„Aluminijski ostaci predstavljaju oko 40 % koli?ine korištene za prešanje dijelova. Zahvaljuju?i njihovom stopostotnom recikliranju, provodimo kružno gospodarstvo zadržavaju?i kvalitetu materijala. Nalazimo se u za?aranom krugu koji je i ekološki i gospodarski prihvatljiv!” : Fabrice, stru?njak za recikliranje Renault Grupe
RECIKLIRANI MATERIJALI IMAJU PO?ASNO MJESTO U VOZILU
Unutar vozila su mnogi dijelovi izra?eni od recikliranih materijala, kao na primjer armaturna plo?a, središnja konzola, nasloni za glavu i tepisi. Svaki automobil ima najmanje 28 kilograma reciklirane plastike. To nam dodatno pomaže da ostvarimo ciljeve smanjenja uglji?nog otiska. Do 2030. Renault Grupa namjerava koristiti 33 % recikliranih materijala pri proizvodnji svojih vozila.
„Moja je uloga odrediti koji materijali imaju najmanji mogu?i otisak i proširiti asortiman recikliranih materijala. Novi Mégane E-TECH Electric ima 20 % više reciklirane plastike u usporedbi s Renaultom ZOE.” : Quentin, voditelj zaštite okoliša pri Odjelu za materijalni inženjering
VIŠE OD 90 % MOŽE SE RECIKLIRATI
Novi Mégane E-TECH Electric ekološke ciljeve podiže na sljede?u razinu jer utire put novim, obe?avaju?im projektima, poput onih koji se odnose na recikliranje materijala i metala korištenih za izradu baterija. Ovi reciklirani dijelovi jednog ?e se dana koristiti za izradu novih baterija u gigatvornici u Douaiju koja ?e svoja vrata otvoriti 2024.
90 % novog Méganea E-TECH Electric može se reciklirati.* To ozna?ava po?etak nove ere, ere potpune predanosti, ve?e odgovornosti, a istovremeno i privilegiju za Quentina, kojemu je posao sada uskla?en s vlastitim idealima.