Elektri?ni automobili s ve?im dometom emitiraju više sitnih lebde?ih ?estica koje nastaju trenjem ko?nica i guma te erozijom materijala od kojeg su napravljene, prenosi RevijaHAK.
O elektri?nim automobilima, s jedne strane, i benzincima i dizelašima, s druge, napravljeno je toliko studija da su prosje?ni voza?i, a i gra?ani, razumljivo, zbunjeni. Jedni kažu dizelaši i benzinci su opasni, drugi kažu nisu, tre?i najavljuju elektri?ne automobile kao spasitelje planeta, ?etvrti… A tisu?u petstoti? Evo, recimo da je studija Organizacije o ekonomskoj sigurnosti i razvoju (OECD), baš ta, tisu?u i petstota studija i njezini nalazi nisu ohrabruju?i.
Elektri?ni automobili donose manje emisije CO2 i dušikovih oksida jer u mnogim državama struja se proizvodi ne ekološki prihvatljiv na?in ili je uzgajaju u nuklearkama koje su neutralne sve dok se ne dogodi – ?ernobil! Studija OECD-a ukazuje na drugi problem, koji je mnogo opasniji za zdravlje ljudi nego za zdravlje planeta. Elektri?ni automobili s ve?im dometom emitiraju više sitnih lebde?ih ?estica koje nastaju trenjem ko?nica i guma te erozijom materijala od kojeg su napravljene. Ta sitna prašina (PM2.5) opasna je za dišne organe ljudi. Zašto je tako? Masa elektri?nih automobila mnogo je ve?a nego onih s dizelskim ili benzinskim motorima. Na primjer, Volkswagen Golf 8 težak je oko 1300 kg u osnovnoj izvedbi, a elektri?ni ID.3 ?ak 1600 kg. Tu masu treba zaustaviti, više je i trenja guma i ceste te rastu i emisije sitnih ?estica.
Elektri?na vozila emitiraju do 9 posto manje ?estica PM10, ali kod PM2.5, koje su opasnije za zdravlje, situacija se mijenja. Elektri?na vozila s dometom do 160 km (takvih je malo) emitiraju do 13 posto manje ?estica od benzinaca i dizelaša, ali ve? vozila s dometom oko 480 km emitiraju osam posto više jer i njihova masa zna?ajno raste. Uza sve to ide i pove?ano trošenje guma.
Izvor: RevijaHAK