Izvoz nafte iz Venezuele zaustavljen je otkako su Sjedinjene Države uvela sankcije toj zemlji, ali odre?ene koli?ine sirove nafte ipak se iz te OPEC-ove ?lanice probijaju do kupaca u Aziji, odnosno Kini, piše Bloomberg.
Kina službeno nije uvezla nijedan tovar sirove nafte nakon što je Washington uveo sankcije protiv venezuelanskih državnih tvrtki uklju?uju?i Petróleos de Venezuela, no informacije tvrtke Kpler signaliziraju da Kina još uvijek kupuje od Venezuele te da 3,3 milijuna barela ?ekaju pred kineskim lukama, a još pet milijuna barela na putu je do luke Qingdao.
Podaci sugeriraju da su neki trgovci i dalje spremni riskirati kršenje ameri?kih sankcija jer je venezuelanska nafta postala vrlo jeftina te da ju preferiraju azijske rafinerije s pogonima koji mogu podnijeti sirovinu upitne kakvo?e, u razdoblju u kojemu su zalihe sirove nafte sli?nog tipa smanjene zbog ograni?enja proizvodnje zemalja skupine OPEC +.
Kako bi venezuelansku naftu dopremili do kupaca, trgovci rabe inventivne metode za prikrivanje podrijetla tereta, piše Bloomberg. Ve?ina venezuelanske nafte koja putuje prema Kini prevozi se tankerima napunjenima pretovarom s drugih brodova u Malajskom tjesnacu, a ne izravno u venezuelskim lukama, rekao je Kplerov analiti?ar Sean Tan.
Kinesko Ministarstvo trgovine nije željelo komentirati te navode.
Iako je prekrcaj tereta iz ve?ih tankera u manje uobi?ajen za pristup pli?im vodama, to se ?esto koristi i za zaklanjanje podrijetla tereta, kaže Bloomberg.
“Venezuelska teška kisela nafta s visokim udjelom ostataka vrlo je omiljena sirovina me?u kineskim rafinerijama”, rekla je viša analiti?arka u tvrtci za tržišnu analitiku Vortexa, Serena Huang.
Karakteristika venezuelanske nafte je visok udjel sumpora i pri rafiniranju nastaje znatan udio bitumena i teških goriva, što je ?ini jeftinom sirovinom za rafinerije sa sofisticiranim jedinicama. Sirova nafta može biti osnova za puno proizvoda koji jednostavno idu u cestovne projekte i izgradnju, rekao je viši analiti?ar nafte u be?koj JBC Energy Eugene Lindell.
Kako se kinesko gospodarstvo otvara, a vladini poticaji stimuliraju industrijske aktivnosti i infrastrukturnu potrošnju, doma?a potražnja za gorivima, kao i bitumenom, trebala bi se pove?ati. Lani je Ministarstvo prometa pozvalo na ubrzane projekte izgradnje cesta, a u ubrzo nakon toga kineska proizvodnja bitumena porasla je za 16 posto.
“Bitumenske marže prili?no su visoke od kraja prošle godine, a kako Kina ubrzava oporavak gospodarstva, potražnja je itekako velika”, ocjenjuje analiti?ar tvrtke Energy Aspects Yuntao Liu. Štoviše, o?ekuje se da ?e potražnja te zemlje za teškim sirovinama porasti i zbog potražnje za brodskim gorivom.
HINA