Apsolutna dominacija kakva više nikad ne?e biti vi?ena zabilježena je 1916. godine kad je udio od ?ak 55 posto svih automobila na svijetu držao Ford Model T.
Bila su to neka druga vremena. Kad je Ford Model T krenuo u prodaju, 1908. godine, manje od 200.000 ljudi u SAD-u imalo je automobil. Ve? 1913. godine Ford Model T stigao je u domove 250.000 kupaca, a do 1930. godine prodano ih ne nevjerojatnih 30 milijuna. No, podatak da je 1916. godine ?ak 55 posto svih automobila na svijetu bilo Ford Model T najbolje ilustrira o kakvom proizvodu se radi.
Pokrenuo je cijelu automobilsku revoluciju te premašio sve snove detroitskog dje?aka s farme, Henryja Forda o tome da konstruira automobil za široke mase, koji ?e cijenom biti dostupan svakome. To je postigao standardizacijom dijelova, a kasnijem uvo?enju proizvodne linije ugledao se na tehnike masovne proizvodnje pušaka.
Henry Ford i njegove izjave ?esto su predmet kontroverzi. Ponajprije zbog rasisti?ki nastrojene filozofije, ali ako se zadržimo samo na onima vezanim za automobile svakako moramo spomenuti vjerojatno najpoznatiju – ‘Kupci mojih automobila mogu kupiti Ford Model T u bilo kojoj boji, dokle god je ona crna.’
Ford Motor Company i Model T uistinu su Amerikance postavili na kota?e. Pravi iskorak dogodio se uvo?enjem pokretne trake, koja se zapravo bazirala na konceptu klaonice mesa. Naime, William C. Klann došao je na ideju da se logika linije samo izokrene. Umjesto mesa koje je tijekom boravka na traci bilo raskomadano, na pokretnoj traci u tvornici Ford nalazili su se dijelovi, koji su se putem sklapali u sve ve?e sklopove. Rezultat je bio izvanredan pa je nakon godina dora?ivanja proizvodnog procesa postignut rezultat od jednog proizvedenog Modela T svake 24 sekunde.