Velik poput Golfa te s potpuno elektri?nim pogonskim sklopom i brojnim hi-tech rješenjima Volkswagen ID.3 bit ?e najve?a zvijezda Frankfurta.
Na prestižnom salonu automobila u Frankfurtu proizvo?a? koji je nekad bio referenca za dizelaše pokre?e elektri?nu revoluciju. Uprava je ve? najavila kako je Volkswagen ID.3 najzna?ajniji model nakon Bube i Golfa, jer je plan u slijede?ih 10 godina proizvesti 10 milijuna elektri?nih automobila.
Kompanija iz Wolfsburga kre?e putem Tesle i Zastave i nude svoj prvi udarni elektri?ni model s dosegom od 420 km u pretplati za ograni?eni broj i to na vrlo sli?an na?in na koji je to nekada u borbi za poznatog kupca radila Crvena Zastava, a kasnije i Tesla. Prvih 200 primjeraka ve? proizvedeno u sutra i najve?oj tvornici elektri?nih vozila, onoj u Zwickau. Jurgen Stackmann, ?lan Uprave VW-a na pretpremijeri DRIVE u Berlinu kazao je: – Danas je po?etak nove ere u Volkswagenu, kompaniji koja želi biti predvodnik ekologije i posve ?istih vozila. Cilj nam je Planet ostaviti netaknut djeci i unucima. Najavili su do 2025. nevjerojatnih 20 novih auta na elektri?ni pogon.
Izvana je novi elektri?ni model velik kao Golf, no u unutrašnjosti ima mjesta kao u Passatu. ID.3 bit ?e dostupan s tri razli?ita baterijska sklopa, ja?ine 45, 58 i 75 kilovat sati. Namjera im je u prvo vrijeme najviše prodavati ina?icu sa srednjom baterijom. Najslabija baterija po WLTP-u osigurava autonomiju od 300 km, a ona najve?e i 550 kilometara! Izvedbe s ja?im baterijskim sklopovima mo?i ?e se puniti sa 100, a i ja?im 125-kilovatnim brzim punionicama.
Na slijepo, u prvom danu 9. svibnja, rezervirano je ve? 10.000 modela ID.3 1ST. Po dimenzijama i obliku sli?an Golfu, s po?etnom cijenom od 23.000 eura! VW ulaže 9 milijardi eura, a u 10 godina izradit ?e 10 milijuna elektri?nih I.D. auta. Kad bi ga uspore?ivali s konvencionalnim modelima, najsli?niji je 110 kilovatnom dizelskom Golfu, koji je i najomiljeniji i koji stoji s DSG mjenja?em u EU približno 26.000 eura. Onaj s istom automatskom mjenja?kom kutijom, ali s usporedivim benzincem stoji 24.000 eura.
Svoj strelovit rast proizvodnjom za poznatog kupca zapo?eo je na sli?an na?in i Tesla, a manje je znano kako je to na?in na koji su se nekada davno naru?ivali i prodavali automobili iza Željezne zavjese, a tako i u nekadašnjoj Socijalisti?koj Federativnoj Republici Jugoslaviji. Volkswagen još uvijek nije precizirao to?ne datume isporuke, no sve je izvjesnije kako ?e prvi primjerci modela ID.3 1ST po?eti silaziti s tvorni?ke trake ve? sredinom 2020. Još je zna?ajnija vijest iz Wolfsburga kako ?e Volkswagen ve?inu svojih modela elektrificirati ve? do 2025. godine. Sasvim je sigurno kako se scenariji prodaje automobila u nekadašnjem socijalisti?kom lageru ne?e i ne može ponoviti, jer u ovom slu?aju radi se o bitno druk?ijem pristupu, no patent takve prodaje teško je osporiti Crvenoj Zastavi, Wartburgu, Škodi, Polonezu, Ladi…
U Volkswagenu su bitno oprezniji i kad je rije? o usporedbama s Teslom, za ?ije se je modele u pretprodaji ?ekalo u redovima. Kompanija Elona Muska znala je prodati i nekoliko stotina tisu?a Tesli “na ?endo”, no kasnije su imali problema s poštivanjem rokova uplate. Zanimljivo i oni su u pretplati tražili sli?an iznos kao što to ?ini danas Volkswagen.
Model ID.3 isporu?ivat ?e se kupcima s nultom stopom emisijom uglji?nog dioksida. Proizvodnja baterijskih ?elija te proizvodnja modela ID. usmjerene su prema tomu cilju, primjerice dosljednom upotrebom energije iz obnovljivih resursa. Neizbježne emisije u okviru proizvodnog procesa nadoknadit ?e se podržavanjem certificiranih klimatskih projekata. Proizvodnja modela ID.3 1ST trebala bi prema planu zapo?eti krajem 2019. godine, a prva bi se vozila kupcima trebala isporu?iti sredinom 2020.
Potencijalni kupci od sada se mogu prijaviti za ekskluzivno posebno izdanje modela ID.3, koje je za sada prikazano jedino u kamufliranom obliku, no kako ?e zapravo izgledati možda se najbolje može vidjeti prema do sada predstavljenim i po sajmovima izloženim primjercima iz takozvanog Volkswagenovog “elektri?nog ID programa”.
Svi detalji bit ?e poznati i prije jeseni na ovogodišnjem IAA sajmu automobila u Frankfurtu u rujnu. Tada ?e se krenuti u još ekstenzivniju prodaju. Mo?i ?e se predavati obavezuju?e ponude za jedan od triju ekskluzivnih modela ID.3 1ST. Do tada ?e prvi kupci u svakom trenutku mo?i i otkazati svoju prijavu bez ikakve naplate, a bit ?e im vra?en i predujam, ako odustanu od kupovine.
Rezervacije se uz Hrvatsku provodi na jos?28 europskih tržišta uklju?uju?i i ona poput Norveške, Njema?ke, Nizozemske, Francuske, Ujedinjenog Kraljevstva i Austrije. Marka Volkswagen planira godišnju proizvodnju od 100.000 primjerka ID.3 modela godišnje.
Kako je i najavljeno ovaj ?e se model proizvoditi u Zwickau, uskoro i najve?oj tvornici za elektri?nu mobilnost u Europi. Fokus je sada na pripremama za pokretanje novog ID.3. Više od 200 pred-proizvodnih vozila ID.3 ve? je uspješno proizvedeno. Prvi ID. Na kraju 2019. u Zwickau ?e se proizvoditi samo e-automobili – do 1500 na dan za Volkswagen i druge robne marke Grupe.
Nijemci su ?ak i razvoj Golfa VIII stavili na ?ekanje ne bi li do kraja izbrusili elektri?ni Volkswagen ID.3 koji ?e biti predvodnikom najzna?ajnije revolucije u povijesti proizvo?a?a iz Wolfsburga.