Na slijepo, ve? u prvom danu, Volkswagen ID.3 1ST, dimenzijama i obliku sli?an Golfu, rezerviralo je 10.000 kupaca, uz po?etnu cijenu od 23.000 eura.
Tre?a najzna?ajnija era za Volkswagen, ona elektri?na, krenula je ulaganjem devet milijardi eura pa do 2025. stiže nevjerojatnih 20 novih automobila na elektri?ni pogon. U slijede?ih 10 godina proizvest ?e 10 milijuna elektri?nih modela obitelji I.D. te tako u potpunosti završiti ekološki zaokret, nakon afere Dieselgate.
Kompanija iz Wolfsburga kre?e putem Tesle i Zastave i nude svoj prvi udarni elektri?ni model s dosegom od 420 km u pretplati za ograni?eni broj kupaca. I to rade na vrlo sli?an na?in na koji je to nekada u borbi za poznatog kupca radila Crvena Zastava, a kasnije i Tesla. Prvih 200 primjeraka ve? proizvedeno u sutra i najve?oj tvornici elektri?nih vozila, onoj u Zwickau. Jurgen Stackmann, ?lan Uprave VW-a na pretpremijeri DRIVE u Berlinu kazao je – ‘Danas je po?etak nove ere u Volkswagenu, kompaniji koja želi biti predvodnik ekologije i posve ?istih vozila. Cilj nam je Planet ostaviti netaknut djeci i unucima.’
Volkswagen je u Europi zapo?eo s rezervacijama za prvi model u svojoj novoj, potpuno elektri?noj obitelji ID. vozila, ID skra?eno Inteligent Design. U pretplati i to za ograni?enih 30.000 primjeraka traže predujam od 7500 kuna za kako predmnijevaju, budu?i najpopularniji Volkswagenov elektri?ni model ID.3., koji ima baterije srednje veli?ine, ali ve? i one jam?e doseg od izvrsnih 420 kilometara, prema WLTP-u.
Izvana je novi elektri?ni model velik kao Golf, no u unutrašnjosti ima mjesta kao u Passatu. Tajna je u potpuno novoj platformi MEB, koja je izvorno razvijana za prihvat elektri?nog pogonskog sklopa i baterijskog paketa, što je velika prednost u usporedbi s prilagodbom na neku od postoje?ih. Elektri?ni hatchback tehnologijom se naslanja na sve ono što ?e uvesti Golf osme generacije, ?ija se premijera o?ekuje do kraja godine.
Volkswagen ID.3 bit ?e dostupan s tri razli?ita baterijska sklopa, kapaciteta: 45, 58 i 75 kWh. Namjera im je u prvo vrijeme najviše prodavati ina?icu sa srednjom baterijom. Najslabija baterija po WLTP-u osigurava autonomiju od 300 km, a ona najve?a ?ak 550 kilometara! Izvedbe s ja?im baterijskim sklopovima mo?i ?e se puniti na 100, a i ja?im 125-kilovatnim brzim punionicama. Kad bi ga uspore?ivali s konvencionalnim modelima, najsli?niji je 110 kilovatnom dizelskom Golfu, koji je i najomiljeniji i koji stoji s DSG mjenja?em u EU približno 26.000 eura. Onaj s istom automatskom mjenja?kom kutijom, ali s usporedivim benzincem stoji 24.000 eura.
Svoj strelovit rast proizvodnjom za poznatog kupca zapo?eo je na sli?an na?in i Tesla (kasnije su imalo problema s rokovima isporuka), a manje je znano kako je to na?in na koji su se nekada davno naru?ivali i prodavali automobili iza Željezne zavjese, a tako i u nekadašnjoj Jugoslaviji. Volkswagen još uvijek nije precizirao to?ne datume isporuke, no sve je izvjesnije kako ?e prvi primjerci modela ID.3 1ST po?eti silaziti s tvorni?ke trake ve? sredinom 2020.
Svi detalji bit ?e poznati i prije jeseni na ovogodišnjem IAA sajmu automobila u Frankfurtu u rujnu. Tada ?e se krenuti u još ekstenzivniju prodaju. Mo?i ?e se predavati obavezuju?e ponude za jedan od triju ekskluzivnih modela ID.3 1ST. Do tada ?e prvi kupci u svakom trenutku mo?i i otkazati svoju prijavu bez ikakve naplate, a bit ?e im vra?en i predujam, ako odustanu od kupovine. Rezervacije se uz Hrvatsku provodi na jos? 28 europskih tržišta uklju?uju?i i ona poput Norveške, Njema?ke, Nizozemske, Francuske, Ujedinjenog Kraljevstva i Austrije. Volkswagen planira godišnju proizvodnju od 100.000 primjerka ID.3 modela godišnje.