Volkswagen je izvijestio da o?ekuje nov?anu kaznu ve?u od 100 milijuna eura budu?i da je njegov vozni park u 2020. ispuštao više uglji?nog dioksida no što je Europska komisija zacrtala.
Emisiju uglji?nog dioksida smanjili smo prošle godine u EU u prosjeku za nekih 20 posto, na 99,8 grama po kilometru, što je ipak pola grama po kilometru više no što je zacrtano, objavio je u ?etvrtak njema?ki automobilski div.
To povla?i za sobom kaznu EU-a u “vrlo niskom troznamenkastom milijunskom iznosu”, rekao je glasnogovornik.
EK nastoji smanjiti emisiju ispušnih plinova, prisiljavaju?i proizvo?a?e automobila da razvijaju tehnologiju s niskim emisijama. Alternativa je kazna od 95 eura po gramu viška uglji?nog dioksida koji njihovi automobili ispuštaju.
“Za dlaku smo u našoj floti prekora?ili ciljanu razinu za 2020. godinu, a osujetila nas je pandemija covida 19”, priop?io je izvršni direktor Herbert Diess, izrazivši nadu da ?e ove godine ispuniti ciljeve jer su glavni brendovi tvrtke novi elektri?ni modeli.
Volkswagen smanjuje proizvodnju automobila s motorima na unutarnje izgaranje i preusmjerava više tvornica na proizvodnju elektri?nih vozila kako bi uhvatio korak s ameri?kim proizvo?a?em elektri?nih automobila Teslom.
Iz njema?ke kompanije poru?uju da ?e zbog strožih europskih ciljeva obuzdavanja emisije štetnih plinova biti prisiljeni pove?ati udio hibridnih i elektri?nih vozila u prodaji u Europi, na 60 posto do 2030. godine. Do sada ciljani je udio u tom vremenskom razdoblju iznosio 40 posto.
Volkswagen je 2015. priznao da je u automobile ugra?ivao ure?aje koji su na testovima prikazivali neto?ne podatke o emisiji štetnih plinova, a taj ga je skandal stajao više od 30 milijardi eura u regulatornim kaznama i prepravcima vozila, uglavnom u SAD-u, podsje?a Reuters.
HINA