Voza?i oprez: Nemojte zanemarivati prve znakove problema sa spojkom!

0
859

Ako primijetimo da spojka po?inje podrhtavati prilikom kretanja ili dolazi do izmjene neobi?nog zvuka prilikom pritiskanja i otpuštanja papu?ice spojke ne treba zanemariti problem, prenosi RevijaHAK.

Tehni?ki savjetnik u Službi pomo?i na cesti Hrvatskog autokluba, Marin Morava, objasnio je koji se problemi mogu javiti sa spojkom automobila i koliko su ti kvarovi ozbiljni: spojka, kva?ilo, kuplung, lamela, korpa, druk lager, sajla, kuplung cilindar i sli?ni ?esti termini koje ?ujemo od voza?a kad govore o spojki, važnom dijelu vozila. Propadanje papu?ice spojke može biti izazvano nastupanjem neispravnosti na prijenosnim elementima izme?u papu?ice kva?ila i potisne plo?e spojke. Naj?eš?e bi kod starijih vozila pucala sajla kva?ila, a kod novijih vozila bi procurila hidraulika na sekundarnom cilindru, tako?er odre?eni modeli vozila mogu imati i tipske ve? poznate probleme na ovom dijelu mehanizma, od pucanja plasti?nih zup?anika ili polugica ispod papu?ice kva?ila te puštanja hidrauli?kih vodova od primarnog do sekundarnog cilindra i niza sli?nih problema.

Gubitak prijenosa okretnog momenta na kota?e je ?est problem (poznato kao proklizavanje lamele). Prepoznatljivo je u vožnji da prilikom potrebe za ubrzavanjem vozilo ne može naglo ubrzati, a rad motora je popra?en povišenom bukom te naglim podizanjem broja okretaja motora bez zna?ajnijeg ubrzanja vozila. Proklizavanje tanjura spojke (lamele) kod otpuštene papu?ice kva?ila nije redovna funkcija spojke pa zagrijavanjem spojke dolazi do smanjenja stupnja korisnosti spojke i korisni rad motora prelazi u nepoželjno zagrijavanje spojke koje može pregrijati spojku do potpunog otkazivanja i gubitka pogona na kota?e. Uz pregrijavanje voza? može primijetiti bijeli dim iz motornog prostora i specifi?an miris sli?an elektronici koja je pregorjela zbog neispravnosti.

Kod opisanog problema pregrijavanja preporuka je stati i ohladiti spojku od 30 do 45 min i promijeniti stil vožnje koji ne?e uzrokovati naglo podizanje okretaja motora korištenjem vrha papu?ice pedale gasa (nemojte duboko pritiskati papu?icu gasa) te na uzbrdicama korištenje nižih stupnjeva prijenosa. Naravno, ova metoda može pomo?i ako je u po?etnoj fazi uo?en efekt proklizavanja spojke dok još nije došlo do dima i jakih mirisa paljevine.

Ako primijetimo da spojka po?inje podrhtavati prilikom kretanja ili dolazi do izmjene neobi?nog zvuka prilikom pritiskanja i otpuštanja papu?ice spojke ne treba zanemariti problem jer je to naj?eš?e najava da nešto nije u redu i preporuka je konzultirati se sa servisom oko novonastale situacije jer u suprotnom može nastupiti neispravnost. To se naj?eš?e doga?a na putovanjima, kad se spojka duže koristi i dobro zagrije ili se vozilo optereti prtljagom i drugim teretima koji redovno nisu prisutni u gradskoj vožnji jer je voza? naj?eš?e sam u vozilu.

Nažalost kada je u pitanju spojka pomo? na cesti rijetko može izvesti instant rješenje kako bi nastavili daljnje putovanje, popravak spojke u idealnim uvjetima u servisu može potrajati u prosijeku od 1-5 radnih dana što u nekim slu?ajevima može biti ovisno nizu faktora o dostupnosti rezervnih dijelova do potrebe za specijalnim alatima i nizu drugih ?imbenika. Preporuka je odazvati se na prve znakove neispravnog rada spojke kako bismo mogli osigurati popravak u onom vremenskom periodu kad nam vozilo nije toliko neophodno.

Izvor: RevijaHAK

reality girl next door gives bf handjob. read this post here mrleaked.net read this post hereomgbeeg.com