Kraj godine samo što nije, vrlo vjerojatno svi mi imamo neku listu želja, naravno neispunjenih… Ima li onda boljeg trenutka nego pred kraj godine ispuniti jednu od njih!? Odgovor je svakako DA!
Zahvaljuju?i našoj partnerskoj tvrtci Luxe Rent Zagreb, koja se bavi najmom luksuznih i rijetkih automobila naše želje postale su ispunjene. Prvi na listi želja pravi je dragulj na ?etiri kota?a sa nišanom na nosu – poga?ate!? Rije? je naravno o modelu iz naslova – Mercedes-Benz AMG GT S!
Predivno mirno prosina?ko subotnje jutro sa suncem na obzoru proparala je grmljavina, grmljavina teške njema?ke artiljerije, a na našem stolu pored jutarnje kave našao se klju? njema?ke zvijezde.
Kavu naravno nismo popili do kraja, jer želja za ?im bržim sjedanjem za upravlja? ovakve „igra?ke“ bila je ve?a i od zaista potrebnog jutarnjeg razbu?ivanja kavom. Izme?u ostalog, tko se još razbu?uje kavom ako pored kave stoji na raspolaganju klju? za bu?enje petstotinjak kljusadi spremnih na jutarnji galop gradom!?
Nema zadržavanja uz auto i divljenja njegovim linijama koje su savršenu figuru ovog atlete naglasile u svim segmentima. Po?evši od velike rešetke hladnjaka upotpunjene mo?nim usisima na krajevima branika (uvjeren sam kako se u njih mogu sakriti i susjedove ma?ke) do duga?kog prednjeg poklopca motora do na oko male kabine i zaobljenog no širokog stražnjeg kraja na kojem su se smjestili vodoravno polegnuti LED farovi i dvije ispušne cijevi (na svakoj strani po jedna).
Odmah kod sjedanja za upravlja? izrazito lako se pronalazi voza?ka pozicija sa pogledom na impresivni poklopac motora, hrpu AMG amblema ali i tipki orijentiranih na performanse vozila, a smještenih na središnjem tunelu oko mjenja?a. Tipka za podešavanje ovjesa i nama najzanimljivija koja je odmah upala u oko svakako je bila ENGINE START/STOP za pokretanje zvjeri.
Wow! Pa to ne reži nego grgo?e, a iako pola kvarta spava spremno selimo prst na desnu stranu središnjeg tunela za tipku koja otvara klapne na ispuhu i budi ih.. ionako nema smisla da pored nas ovako razbu?enih ostatak kvarta mirno spava, zar ne!?
Mjesta unutar kabine ima za?u?uju?e mnogo iako je rije? o dvosjedu, a materijali, bogata oprema i odli?na završna obrada definitivno zaslužuju Mercedesovu sjajnu zvijezdu.
No, vratimo se na ispuh! Mercedes-Benz AMG GT S – od trenutka kada ?ujete te dvije rije?i znate da je ozbiljan automobil, glasan je dakle ?ak i kada je zaustavljen. Stoji mirno i grglja, ne radi ništa, a zapravo plaši djecu.. vrlo vjerojatno i one susjedove ma?ke koje više ne bi pomišljale spavati u ?oškovima branika…
To duboko grgljanje dolazi iz V8 motora koji iz ?etiri litre obujma potpomognut sa 2 turbo punja?a daje impresivnih 510 KS. Impresivno zvu?i ?ak i dok ovo ?itate, a sad zamislite koliko je impresivno u živo! Automatski 7-stupanjski mjenja? i stražnji pogon savršeno se uklapaju u ovu pri?u dok sprint s mjesta stajanja do 100km/h odra?uje u respektabilne 3.8 sekunde. Pri punom gasu s otvorenim klapnama na ispuhu osim bu?enja pola kvarta Mercedes-Benz AMG GT S zvu?i kao pravi muscle car.
Vrijeme je za vožnju, no sje?ate li se AMG SL65? Teorija je išla nekako ovako: Uzmemo obi?ni SL i ubacimo mu snažan motor uz rezultat hrpe snage no mizernog užitka u vožnji. Vrlo vjerojatno imamo istu pri?u i ovdje, ipak je to Mercedes!
Grrr, ve? nakon prvog kilometra po?injem se smijati prvenstveno sebi zbog glupe teorije, a zatim zadovoljstva i užitka u vožnji AMG GT S-a. Ovaj automobil zaista pruža užitak vožnje na razini bilo kojeg Ferrarija, Porschea, Lamborghinija.. zapravo, užitak u vožnji je najbolji dio Mercedes-Benz AMG GT S-a!
Stabilan, ?vrst, spreman na sve zadatke koje poželite i to gotovo na svakoj brzini koju možete zamisliti… u svim režimima vožnje automobil poslušno bez ikakvih naznaka drame odra?uje zadano.
Nakon obilaznice i prigradskih praznih prometnica vra?amo se u grad i doga?a se nešto nevjerojatno! Vra?amo ovu beštiju u normalan na?in rada te zatvaramo klapne na ispuhu i ovjes prebacujemo u comfort… WOW!!! Potpuna udobnost na razini top limuzinskih izvedbi Mercedesa!
U pravilu, ovaj automobil ima dvije vrlo razli?ite osobnosti. Tu je AMG GT S koji ?e vas odvesti od to?ke A do to?ke B, pa ?ak i kroz gradsku gužvu u potpunoj udobnosti bez mrvice napora, neugodnog skakutanja na sjedalu pri prelasku preko isturenih šahtova i loše pokrpanih rupa te neugodne boli u ušima od silnog brujanja preglasnog ispuha.. do AMG GT S-a koji postaje prava zvijer spremna na obaranje rekorda na stazi uz pratnju nekoliko baritona pod vašom palicom kao maestra. Ferrari na primjer to ne može ponuditi, barem ne prvu izvedbu.
Drugim rije?ima, Mercedes-Benz AMG GT S nije samo nevjerojatan za gledanje ve? je jednako takav za slušanje, uživanje i vožnju! Sad, name?e se pitanje zašto nije toliko ?est gost na našim cestama?
Hm… pri pomisli na egzoti?an automobil Mercedes je zasigurno posljednji na popisu. Vrlo je vjerojatno da nitko ne mašta o potrazi za super automobilom, a onda ku?i dolazi sa Mercedesom. Prva asocijacija bi svakako bila Ferrari ili Lamborghini. Tu je i relativno dosadan naziv za egzoti?an autmobil – Mercedes AMG GT S (Mercedesa ima na milijune, AMG-a ima na tisu?e i to ponajviše radi paketa opreme, a i GT-a ima na stotine..). Posljednji razlog možemo prona?i u njegovim prethodnicima; prvi moderni egzoti?ni Mercedes bio je SLR (ultra brz konkurent Ferrari Enzu i Porsche Carreri GT sa izrazito visokom cijenom i vratima koja su se podizala u zrak), zatim SLS koji je tako?er brz, relativno skup (i pazi ovo) s vratima koja se tako?er podižu u zrak.
Nakon ovih ?injenica opet dolazimo do AMG GT S-a koji je u odnosu na konkurente brz poput svojih prethodnika i šalu na stranu što se vrata ne podižu u zrak, ili pak što ima „dosadno ime“ ovaj automobil je definitivno jedan od najuzbudljivijih svestranih impresivnih super sportskih automobila koji se u ovom trenutku proizvode i nude na tržištu!
Za sve one koji su spremni baš poput nas ispuniti svoju želju i probati jedan od super sportskih automobila, palac gore za Mercedes AMG GT S i trk u poslovnicu Luxe Rent Zagreb po novu „budilicu“!
TEHNI?KI PODACI – Mercedes-Benz AMG GT S
Motor: turbobenzinski, V8, ugra?en sprijeda uzdužno
Obujam: 3982 ccm
Snaga: 375 kW/510 KS pri 6250/min
Moment: 650 Nm pri 1750 – 4750/min
Mjenja?: 7-stupanjski automatski
Pogon: na stražnje kota?e
Dimenzije: 4546 x 1939 x 1288 mm
Me?uosovinski razmak: 2630 mm
Masa: 1645 kg
Gume: 265/35 R19; 295/35 R20
Ubrzanje: 3,8 s
Najve?a brzina: 310 km/h
Potrošnja: 12,5/7,9/9,6 l
Potrošnja na testu: 13,7 l
Cijena testiranog modela: 1.391.830 kn (188.085 eura)