Vozili smo: Nissan Micra (5. generacija)

0
944

U 30 godina proizvodnje kupilo ju je više od sedam milijuna kupaca pa je time Nissan Micra jedan od najuspješnijih modela japanskog proizvo?a?a. Nakon godina lutanja dizajnom i formom peta generacija kona?no izgleda atraktivno. Pouzdanost, funkcionalnost i kvaliteta ionako nikad nisu bili upitni, ali Nissan Micra nije se mogla otresti imidža automobila u kojeg se zaljubljuje na drugi pogled.

Više od polovice svih prodanih Micri u povijesti vlasnike je našlo u Europi. Prva generacija iz 1983. godine zapravo se temelji na formi koju je trebao koristiti Fiat Uno. Uprava proizvo?a?a iz Torina na kraju je usvojila Giugiarov dizajn, a prvotan je ponu?en Nissanu, koji ga je iskoristio za Micru. Da je to bio dobar potez dokazuje 888.000 europskih kupaca. Druga je bila još uspješnija pa je osvojila srca ?ak 1,3 milijuna Europljana. Najve?i adut bio je prvi mali 16-ventilac, a uspjeh je okrunjen titulom ‘Europskog automobila 1992. godine’, prvom u povijesti za neki japanski model. Kod tre?e Micre ve? je primjetno lutanje po pitanju dizajna, a to se odrazilo i na prodaju u Europi, koja je pala na 822.000. Brojke ?etvrte generacije iz 2011. još su poraznije, premda je bio osjetno skladniji od prethodnika, u Europi je prodan u svega 400.000 primjeraka.

Sve to u upravi japanskog proizvo?a?a upalilo je zvono za uzbunu. Za razliku od prethodnika, novi Micru nisu dizajnirali Indijci. Europski dizajnerski centar Nissana ozbiljno je zasukao rukave. Zbog stila su donekle žrtvovali kompaktne gabarite pa ne Nissan Micra pete generacije na gornjoj granici B-segmenta. Dužinom od 400 cm (+17) i me?uosovinskim razmakom razvu?enim na 252,5 cm (+7,5) stje?e se dojam da je za klasu ve?a od prethodne. Nemjerljivo bolji komfor, pogotovo straga, kupci ?e znati cijeniti, kao i prtljažnik od solidnih 300 litara.


Nissan Micra pete generacije vratit ?e se u žižu zbivanja B-segmenta. Aduta je puno, a najve?i je svakako ozbiljan dizajnerski iskorak. Udara dobre temelje za Renault Clio pete generacije, koji stiže 2018.

Dizajnerski i stilski toliko je poboljšana da teško može stati u istu re?enicu s prethodnom. Klinasta forma naglašava atraktivnost, a izvrsna aerodinamika s koeficijentom otpora zraka od 0,29 istodobno doprinosi poboljšanju performansi i smanjenju potrošnje. Prodaja starta s turbobenzincem 0.9 IG-T sa 90 KS, atmosferskim benzincem 1.0 sa 73 KS te dizelašem 1.5 dCi sa 90 KS, što je sasvim dovoljno za ugodnu vožnju. Isprobali smo benzinca 0.9 IG-T, koji ?e zbog manje cijene biti poželjniji od dizelaša, i uvjerili se kako sasvim solidno vu?e, uz realnu potrošnju manju od 6,5 litara. Ovjes nudi dobra kompromis izme?u stabilnosti i udobnosti, ko?nice su dobro dimenzionirane, uz iznena?uju?e precizno upravljanje. Atmosferski benzinac teško ?e pronalaziti kupce, jer je prili?no trom (15,1 s i 161 km/h), dok ?e dizelaš, uz realnu potrošnju od 5 litara teško opravdati višu po?etnu cijenu u usporedbi s turbobenzincem. Za one koji se odlu?e za njega nedoumica nema. Rije? je o izvrsnom motoru kojeg Renault godinama usavršava, a koliko je pouzdan najbolje ilustrira podatak da ga koristi i Mercedes-Benz.

Voza?ev prostor je dobro opremljen, s klasi?nim analognim instrumentima koji su lijepi i pregledni. Mjesta sprijeda ima i za dvometraše, a svi prekida?i nadohvat su ruke i logi?no posloženi. Dodatan iskorak Nissan je napravio implementiraju?i u Micru brojne sigurnosne sustave iz ve?ih modela poput upozorenja na napuštanje trake, na vozila u mrtvom kutu, na prepoznavanje pješaka… U svakom slu?aju Nissan Micra udarila je dobre temelje za Renault Clio pete generacije, koji stiže 2018., a rastom gabarita zamijenila je staru Micru i istodobno poslala model Note u ropotarnicu povijesti. Japanci su napravili dobar posao!

TEHNI?KI PODACI:
Motor: turbobenzinski, 3 cilindra, ugra?en sprijeda popre?no
Obujam: 898 ccm
Provrt i hod: 72,2 x 73,1 mm
Kompresija: 9,5:1
Snaga: 66 kW/90 KS pri 5500/min
Moment: 140 Nm pri 2250/min
Mjenja?: 5-stupanjski ru?ni
Pogon: prednji
Dimenzije: 3999 x 1743 x 1455 mm
Me?uosovinski razmak: 2525 mm
Masa: 1076 kg
Prtljažnik: 300/1004 l
Ko?nice: diskovi, sprijeda samoventilirani
Gume: 185/65 R15
Ubrzanje: 12,1 s
Najve?a brzina: 175 km/h
Potrošnja: 5,6/3,7/4,4 l
Potrošnja na testu: 6,3 l
Cijena testiranog modela: oko 95.000 kn (12.660 eura)

 

reality girl next door gives bf handjob. read this post here mrleaked.net read this post hereomgbeeg.com