Ve? prva generacija Peugeota 5008 kupce je mamila brojnim adutima, a glavne vrline bile su iznimna prostranost i funkcionalnost te kvaliteta izvedba. Naravno, najtraženiji je bio me?u mladim obiteljima s puno djece, no izgledom nije nudio ljubav na prvi pogled. Ali, na drugi… Kad Vas je osvojio napravio je to zauvijek. S drugom generacijom Francuzi su krenuli potpuno novim smjerom.
Novi Peugeot 5008 postavljen je na PSA platformu EMP2 te je dobio brojne crossoverske detalje pa se iz funkcionalnog modela pretvorio u atraktivan. Da je tome tako uvjerili smo se na hrvatskoj premijeri održanoj na Vuglec Bregu. Ve? kratka testna vožnja uvjerila nas je kako se pretvorio u labuda te kako na svakom uglu privla?i poglede znatiželjnika.
Uspješna transformacija iz MPV-a u SUV izvedena je bez greške. Trend je to koji je u tom segmentu pokrenuo Renault Espace, a u gami Peugeota led je trijumfalno probio 3008. I on j bio klasi?an MPV, a pretvorbom u dinami?an kompaktni crossover osvojio je i struku i publiku. Uvjerljivo je osvojio titule hrvatskog i europskog automobila godine te je time dokazao kako je pretvorba bila potrebna, jer tržište vapi za takvim modelima. Francuzi su pokazali hrabrost, ponudili pregršt atraktivnih, agresivnih i sportskih detalja, dvobojnu karoseriju i gotovo ?istokrvno trka?i volan, koji se ve? dokazao u modelima 208 i 308.
Dvobojna karoserija dokazano podiže atraktivnost. Demonstrirao je to i Peugeot 3008, a istim stazama uspjeha kre?e i 5008
U usporedbi s prethodnikom novi Peugeot 5008 produžen je sa 453 na 464 cm (od modela 3008 duži je 19 cm) što je omogu?ilo dodatnih 60 mm prostora za koljena putnicima straga. Usto je i proširen za punih 11 cm, a me?uosovinski razmak narastao je sa 273 na 284 cm, što ga smješta u sam vrh C-segmenta. Koliko je prostran najbolje ilustrira podatak da u konfiguraciji sa sedam sjedala prtljažnim ima obujam od 640, a s pet sjedala ?ak 1060 litara. Dakle, osim za obiteljske pogodan je i za poslovne potrebe.
Skladna evolucija dizajna uspješnim receptom, dokazanim na 2008 i 3008, primijenjena je i u slu?aju druge generacije Peugeota 5008. Atraktivan, lijep, a istodobno u svakom pogledu prostraniji i bolji. Francuzima se mora priznati da su napravili odli?an posao, jer novi Peugeot 5008 itekako ima stila, a skladnim dizajnom vješto prikriva velike gabarite. Mudar pristup francuskih inženjera vidljiv je i koncepciji. Naime, sve do središnjeg nosa?a krova novi Peugeot 5008 gotovo je identi?an modelu 3008, odnosno ?ak tri ?etvrtine dijelova su im identi?ne, što osjetno doprinosi smanjenju troškova proizvodnje.
Privla?an dizajn, sportski volan malog promjera te bogata oprema dobar su mamac za mla?e kupce. Starijim ?e se svidjeti povišen položaj sjedenja, dobra preglednost te jako dobra ergonomija, izbor materijala i završna obrada
Komforna unutrašnjost straga, sprijeda se pretvara u sportski šik s, ve? tradicionalnim, visoko podignutim instrumentima i volanom malog promjera. Izborom materijala osjetno je napredovao, a sva sila gadgeta odaje dojam vožnje za u klasu ve?em modelu. Luksuzna armatura, s detaljima od aluminija, prili?no koketira sa sportom. Druga generacija i-Cockpita uklju?uje instrumentnu plo?u dijagonale 12,3 in?a te 8-in?ni središnji zaslon, osjetljiv na dodir.
Predstavnici benzinaca su 3-cilindraš 1.2 sa 130 KS i 4-cilindraš 1.6 sa 165 KS. Dizelaš 1.6 dolazi u izvedbama sa 100 i 120 KS, a 2.0 sa 150 i 180 KS. Tijekom kra?e probne vožnje isprobali smo dizelsku perjanicu te se odmah uvjerili kako vu?e osjetno bolje od stare izvedbe sa 163 KS. Uz 400 Nm i 6-stupanjski automatski mjenja? na autocesti se pretvara u ‘guta?a’ kilometara.
Dvolitreni dizelaš sa 180 KS i 400 Nm odli?no je uskla?en sa 6-stupanjskim automatskim mjenja?em pa se na otvorenoj cesti i autocesti pretvara u pravog guta?a kilometara, s dovoljnom rezervom snage
Stotku hvata za 9,1 s, a najve?a iznosi 208 km/h, što su vrlo korektne brojke za SUV mase 1687 kg. Premda po tvorni?kim podacima prosje?no troši 4,8 litara, nama je popio 6,2 litre, ali i to je i više nego OK. No, po brdovitim cestama Hrvatskog zagorja teško je ste?i detaljniji uvid. Realno, vjerojatno može potrošiti i manje od šest litara, ali o tome ?emo Vas detaljnije izvijestiti nakon standardnog 7-dnevnog testiranja.
Pogon je u svim izvedbama prednji, 4×4 ne?e nikad biti opcija, jer za njim niti nema potrebe i potražnje, niti nije financijski isplativ. ?ak 90 posto kupaca vozit ?e ga isklju?ivo po asfaltiranim prometnicama, a za sve željne avanturizma brine se sustav Advanced Grip Control s pet programa vožnje, ovisno o podlozi. Uz udaljenost podnice od podloge od vrlo solidna 22 cm problema nema ni prilikom izlaska s asfalta. Sustavi aktivne i pasivne sigurnosti uklju?uju: autonomno ko?enje, prepoznavanje mogu?nosti frontalnog sudara, upozorenje na nenamjeran izlazak iz trake, prepoznavanje prometnih znakova, upozorenje na vozila u mrtvom kutu… Nije zanemaren ni luksuz pa novi Peugeot 5008 kupce mami ambijentalnom rasvjetom, ventiliranim masažnim sjedalima, staklenim panoramskim krovom i vrhunskim audio sustavom Focal.
Tri zasebna jednaka sjedala u drugom redu posebno ?e znati cijeniti mlade obitelji s malom djecom, dok se u izvedbi sa sedam sjedala tre?i red može izvaditi kako bi se pove?ao obujam prtljažnika
Od 31. listopada u Hrvatskoj je dostupan i Peugeot 5008 u izvedbi sa 7 sjedala što je potpuno u skladu sa suvremenim željama kupaca. Zasad isto nude samo Nissan X-Trail i Hyundai Grand Santa Fe, a uskoro stižu Škoda Kodiak te Volkswagen Tiguan Allspace.
Po?etna turbobenzinska verzija s 1.2 THP motorom sa 130 KS košta 190.828 kuna, a dizelska izvedba 1.6 BlueHDi sa 120 KS 201.715 kuna, što je povoljno obzirom na sve što nudi.
TEHNI?KI PODACI – Peugeot 5008 2.0 BlueHDi (180 KS) Automatic:
Motor: turbodizelski, 4 cilindra, ugra?en sprijeda popre?no
Obujam: 1997 ccm
Provrt i hod: 85,0 x 88,0 mm
Kompresija: 16,7:1
Snaga: 132 kW/180 KS pri 3750/min
Moment: 400 Nm pri 2000/min
Mjenja?: 6-stupanjski automatski
Pogon: prednji
Dimenzije: 4641 x 1906 x 1646 mm
Me?uosovinski razmak: 2840 mm
Masa: 1687 kg
Prtljažnik: 640/1060/1910 l
Ko?nice: diskovi, sprijeda samoventilirani 320 mm, straga puni 290 mm
Gume: 235/50 R19
Ubrzanje: 9,1 s
Najve?a brzina: 208 km/h
Potrošnja: 5,5/4,4/4,8 l
Potrošnja na testu: 6,2 l
O?ekivana cijena testiranog modela: 201.715 kn