Nova Opel Astra nalazi se pred velikim testom. Provjerili smo ima li šanse pored VW Golfa VIII, Peugeota 308, Mazde 3, Ford Focusa…
U kompakt klasi navodno nema modela koji ima dužu povijest od Astre – s obzirom na pretka s legendarnim imenom (znate – Kadett). Sad se Astra dokazuje po šesti put. I na mnogo na?ina, ovo je uistinu revolucionarni model. I to bez obzira što je klon Peugeota 308.
Ne samo zato što je ovo bio prvi model koji se u potpunosti pojavio pod okriljem novih vlasnika (Stellantis), ve? i zato što je jasno da je novi Astro skrojen s novim i nadolaze?im trendovima u industriji. I ovdje vjerojatno ne treba posebno naglašavati da je elektrifikacija odigrala važnu ulogu, kao i povezanost i digitalizacija.
Opel Astra stiže uskoro i u Hrvatsku
Naravno, Opel ima što pokazati. U povijesti kompaktne klase – do sada se izredalo 12 generacija, me?u kojima je i predak, kultni Kadett, koji je svoj put zapo?eo davne 1936. godine, a 1991. pretvoren u Astru. Teško da ?ete na tržištu prona?i prepoznatljivije Opelovo ime, a brend je toga itekako svjestan. Stoga, iako su, naravno, tehni?ke osnove preuzete s police Grupe (tre?a verzija platforme EMP-2, pogonski strojevi…), automobil je dizajniran u Rüsselsheimu i opremljen pravom dozom Opelovog genetskog materijala.
To je definitivno dizajnerski model koji ?e uspješno nastaviti ispisavati Opelovu povijest. Karakterizira ga prekrasna maska s jasnim svjetlosnim potpisom novih LED prednjih svjetala (nema više halogena). Vizir se tako zove, a ako vas podsje?a na Mantu A, onda ste pogodili. Retro stil se nastavlja s D-stupom i trokutastim prozorom koji se oslanja na poteze Kadette D. ?ini mi se da su dizajneri u kona?noj slici ?istih i jasnih poteza pronašli pravi odnos izme?u modernosti i povezanosti s (uspješnim ) prošlost. I s 4,37 metara model drže u sredini ponude kompaktnih peterovratnih (dimenzionalno gotovo identi?nih prethodniku), iako obe?ava više prostora. ?ak i straga, gdje ima dovoljno mjesta, ali ne u izobilju.
Hibrid za po?etak, dizel za sam kraj
Kad smo ve? imali prigodu birati klju?eve ponu?enih modela na prezentaciji, izbor hibrida bio je sasvim logi?an. Ovo je prvi put da je Astra elektrificirana od po?etka prodaje. Plug-in hibridna verzija sa 180 “konja” (133 kW) tako?er je vrh ponude.
Opel priprema još snažniju verziju sa 225 “konja” (165 kW) snage sustava, a sukladno odluci o elektri?noj budu?nosti, do koje nam je samo šest godina, slijedi baterijsko-elektri?na Astra. U Opelu su toliko realni da su svjesni trenutnih potreba i mogu?nosti tržišta – zbog ?ega je Astra sada prijateljski raspoložena i pragmati?na “multi-energetska”.
Što to zna?i? Hibridi da, ali možete birati i izme?u dva trocilindri?na benzinska motora (1,2 L i 110 KS / 81 kW i 130 KS / 96 kW) pa ?ak i 1,5-litrenog dizelaša. No vratimo se hibridu kojeg smo imali prigodu bolje upoznati. Nježno i odlu?no izlazim iz podzemne garaže lisabonske zra?ne luke i kre?em neravnom autocestom prema obalnom Cascaisu. Kombinacija 1,6-litrenog ?etverocilindraša i e-motora od 110 konjskih snaga, koliko je za život dovoljna baterija od 12,4 kilovat sata, uvijek isti?e e-pogon. Što je dovoljno energi?no da omogu?i sat vremena skijanja u gužvi portugalske metropole, ?ak i za ve?inu umjerenih brzina na autocesti.Uz umjerene potrebe, ?etverocilindraš se ne uklju?uje agresivno u rad s dalekim i prigušenim zvukom.
Uglavnom, ali samo pri ozbiljnim ubrzanjima. hibridna Astra laska vlasniku vrhunskom zvu?nom izolacijom (laminirano staklo) i temeljitom šasijom. Do 60 kilometara ide elektri?no (WLTP), no tada je veselju kraj. Realno, naravno, i ranije. Kad sam parkirao u Cascaisu nakon 40 kilometara umjerene, uglavnom autoceste vožnje, ra?unalo je pokazalo potrošnju od 13,2 kilovat sata i 1,3 litre goriva… I za oko 20 kilometara rezerve baterije. Vrlo korektno.
Na sasvim drugom kraju ponude je (gotovo) otpisan dizel, koji svakako ima budu?nost (iako se ?ini da to trenutno nije slu?aj). ?etverocilindri?ni je sposoban za ispravnih 130 “konja” i sretna je kombinacija s nježnim, mekim mjenja?em s osam stupnjeva prijenosa (opcija).
Za one koji traže najbolju ravnotežu udobnosti putovanja, sadržaja i cijene. Kao i s brdovitim regionalom tamo negdje iznad Cape Cabo da Roca, dizel je odradio pristojan posao. Bez dinami?kih superlativa, ali uz glatku vožnju (potrošnja je rijetko prelazila pet litara). S druge strane, ?ini se da su Opelovi inženjeri uspjeli dosta dobro kalibrirati šasiju (ina?e sasvim klasi?nu verziju s McPherson podupira?ima sprijeda) i polukrutu stražnju osovinu). ?vrsto?a se osje?a, ali je u isto vrijeme šasija još uvijek dovoljno u?inkovita da izgladi oštre neravnine na cesti. No, istina je – za kona?nu ocjenu Astro ?e morati provozati dodatni kilometar hrvatskim cestama.
Posebna, kao i uvijek
Da, svojim jedinstvenim pristupom, dobro odabranim materijalima, profinjenom ergonomijom i izvrsnim sjedalima (znate, Opel se odavno zakleo na AGR certifikat) iznenadit ?e mnoge. Naravno, ovdje je u prvom planu i digitalizacija s inventivnim dvostrukim ekranom od 10 in?a (Pure Panel) spojenim na staklenu traku u zajedni?ku cjelinu (duljine 85 centimetara). . Uzalud sam tražio pogled na klasi?ne mjera?e ili barem kombinaciju. Ali Opel inzistira da je namjerno ostao pri digitaliziranim brojevima, u korist modernosti. Stoga se prikaz podataka može stvarno dobro personalizirati, a da se na središnji zaslon dodaju novi pogledi s logikom ikona na pametnom telefonu. Zahtijeva još malo vježbe, ali rezultat je u?inkovit. I da – pre?aci, pa ostaju lijepi fizi?ki prekida?i a ima ih podosta. A ne mogu ni re?i da smetaju – nego obrnuto
U prvom satu
5 minuta: ?ini se da se ergonomija doista “smislila”. Svi?aju mi se sjedala, struktura i alkantara na njima.
20. minuta: Hibridni pogon doista je nenametljiv i samo dodatno naglašava zvu?nu izolaciju.
24. minuta: Pa, ko?nice zahtijevaju odre?enu prilagodbu, uglavnom zbog prijelaza izme?u regenerativnog u?inka i fizi?kog ko?enja.
33. minuta: Zaslon za projekciju je izvrstan, impresionira nizom korisnih funkcija i jednostavnim postavljanjem (s prekida?em zrcala).
55. minuta: Dizel i automatik odli?na su kombinacija za mirne voza?e koji misle na ozbiljnu kilometražu.
Nova Opel Astra stiže kao plug in s autonomijom od 50 km, ali i kao benzinac i dizelaš – Opel je potvrdio detalje o Astrinoj paleti motora. Kazali su da ?e najja?i plug-in model imati snagu od 222 KS. To sugerira da ?e nova Astra koristiti isti 1,6-litreni plug-in hibridni sustav iz najnovijeg Peugeota 308 hatchbacku, s kojim dijeli i platformu – razvijenu od PSA, Stellantis EMP2 arhitekturu. O?ekuje se maksimalni domet od samo 50 samo kilometara isklju?ivo na struju, a vrijeme punjenja trebalo bi biti sli?no onom od 308. Dakle i sedam sati da se baterije napune uz napon od 3,5 kWh. Oba PHEV sustava tako?er ?e se standardno spojiti s osamstupanjskim automatskim mjenja?em. Ostatak Astrinih motora tako?er dolazi iz Peugeota 308. Kupcima ?e se nuditi ili 1,2-litreni benzinski ili 1,5-litreni dizelski agregat snage izme?u 108 i 128 KS. Motori s ?istim izgaranjem serijski ?e se isporu?ivati s ru?nim mjenja?em sa šest stupnjeva prijenosa, ali automatski s osam stupnjeva prijenosa bit ?e dostupan u snažnijim ina?icama. Osma generacija Astre povla?i obilje dizajnerske inspiracije iz Mokka SUV-a. Tako je tu nova Vizor rešetka, a i prednja svjetla. Najnovija ina?ica logotipa tvrtke Griffin pojavljuje se na nosu i repu automobila, a tu je i opcija odre?ivanja dvobojne boje. Astrina svjetla su najnovije Intelli-Lux LED Pixel jedinice. Svjetiljke izme?u sebe imaju 168 LED elemenata i mogu automatski prilagoditi uzorak snopa kako bi osvijetlile izazovne ceste ili izbjegle zasljepljuju?e sudionike u prometu. Dimenzije su mu 4374 mm, a širine 1860 mm. Me?uosovinski razmak porastao je za 13 mm u odnosu na prethodni model, na 2675 mm. To bi trebalo osloboditi malo dodatnog prostora za putnike na stražnjim sjedalima. Prostor u prtljažniku opet iznosi 422 litre, što je 41 litru više nego što ima Golf.