Sada je i službeno: Fiat ostaje u Kragujevcu! Fi?o je obilježio “motorizaciju” cijele Jugoslavije šezdesetih godina prošlog stolje?a, a elektri?na Panda je zamišljena da pokori ne samo Srbiju, ve? i cijelu Europu. Aleksandar Vu?i? puca od zadovoljstva, a ovaj uspjeh uspore?uje s poslom stolje?a. Istaknuo je: – Ovim poslovnim poduhvatom mi mijenjamo imidž Srbije!
Od 2024. godine bivša Zastava proizvodit ?e novi elektri?ni automobil Fiat, najvjerojatnije nasljednika Pande, koji bi se trebao temeljiti na konceptnom modelu Centoventi.
Dobre vijesti za Kragujev?ane, Šumadince i cijelu Srbiju otkrio je izvršni direktor koncerna Stellantis Carlos Tavares na sastanku u ?etvrtak s srbijanskim predsjednikom Aleksandrom Vu?i?em. Tavares je rekao da bi proizvodnja modela mogla po?eti sredinom 2024.
Nakon sastanka, srbijansko Ministarstvo gospodarstva i Fiat Chrysler Automobiles Srbija (FCA) potpisali su sporazum o dodjeli državnih poticaja za modernizaciju tvornice u Kragujevcu. Vu?i? je na sastanku s Tavaresom rekao da ?e sporazum sa Stellantisom Srbiji dati klju?nu ulogu u provedbi Stellantisovog strateškog plana Dare Forward 2030. automobile i tako mijenjamo imidž Srbije”, samouvjereno je rekao Vu?i?. Tavares je dodao da ?e Stellantis u tvornici u Kragujevcu postaviti novu proizvodnu liniju za elektri?na vozila.
Me?u brojnim naga?anjima o sudbini kragujeva?ke tvornice automobila u posljednje vrijeme naj?eš?e se nagovještava skori kraj proizvodnje Fiata 500L, koji zbog svog pristupa teško pronalazi put do kupaca. Prošle godine je tvornica, koja je radila samo 50-ak dana, proizvela manje od 20.000 automobila, što je najgori broj od 2012. godine, kada je Fiat preuzeo Zastavu, i šest puta manje nego u rekordnoj 2013., kada je iz njega istjerano 117.000 Fiata proizvodnih hala 500 l Re?eno je i da ?e Talijani uskoro zatvoriti tvornicu, ali je sada jasno da ?e Fiat ostati u Kragujevcu i nastaviti tvorni?ku tradiciju koja je dugi niz godina ponos jugoslavenske autoindustrije. nazna?io je i potpisivanje ugovora s koncern ZF, koji ima tvornicu u Pan?evu u Srbiji, za proizvodnju elektromotornih agregata, a odatle bi se oni isporu?ivali u Kragujevac.