“Drang nach Electric”, VW uvodi struju iz sve snage, a novi je hit ID.4, puno ve?i brat elektri?nog Golfa imena ID.3.
Ekipa iz Wolfsburga kao na traci izbacuje u rekordnim rokovima “elektri?are”. Svjetska premijera novog Volkswagenovog elektri?nog aduta. Stigao je i crossover ID.4, koji se pojavljuje na sceni, samo nekoliko tjedana nakon svog karavana i nešto manjeg ro?aka, ID.3. Stiže s istom pogonskom tehnikom, a njegovi glavni aduti su dodatni centimetri i litre.
Bilo bi zanimljivo (a možda ?emo u budu?nosti i preko toga do?i preko no?i) kad bi automobili mogli razgovarati i imati emocije. Koji bi bio njihov odgovor na pitanje kako se osje?aju neposredno prije nego što prvi put ugledaju svjetlo dana nakon mnogo godina stvaranja, razvoja i testiranja? Ovo bi pitanje svakako bilo zanimljivo postaviti novom Volkswagenovom crossover-u ID.4, koji se na tržište pojavljuje samo nekoliko tjedana nakon svog karavana i nešto manjeg brata i sestre ID.3.
Biste li bili nervozni? Može biti. Ali možda sam jedva ?ekao da se uhvatim me?u kupcima i osvojim srca što ve?eg broja. Puno je aduta, sude?i prema trenutnim trendovima koji diktiraju crossovere na svim glavnim svjetskim tržištima, a sude?i po prodajnim rezultatima Golfa i Tiguana, ulaznice su zasigurno na strani mla?eg – ali istovremeno i ve?eg brata u odnosu na ID.3.
Tehni?ki su oba automobila u osnovi potpuno ista. Ista platforma, isti snažni elektromotor na stražnjoj osovini snage 150 kilovata, kao i isti, 77-kilovat-sat baterija, koja ?e u najboljem slu?aju ponuditi 520 kilometara elektri?ne autonomije, a može se napuniti za pola sata na brzom ili jednofaznom punja?u. do te mjere da ?e izdržati još 320 milja.
Ali tajne i razlike su drugdje, ID.4 je, unato? istoj MEB platformi, znatno duži od ID.3-a, duga?ak je 4,58 metara, a istodobno je zasa?en nešto više. Tijelo mu je od tla udaljeno 21 centimetar, što ?e mu omogu?iti da se nosi s nešto manje zahtjevnim terenskim izazovima.
Dodatni centimetri, a i litre primjetni su i u prtljažniku. U osnovi ?e se ponuditi ?ak 543 litre, a preklapanjem stražnjih sjedala, volumen ?e se pove?ati za dodatnih 1032 litre. Uglavnom dovoljno za ?etvero?lanu obitelj koja ?e mo?i uživati u prostranoj i modernoj kabini. Nadahnut je Golfom (i naravno ID.3-ima), ali koncept kokpita bez “pre?aca” prebacuje se na novu razinu. Mogu se na?i samo na vratima, gdje se koriste za otvaranje prozora i podešavanje retrovizora.
O?ekivano, tu je pregršt tehnikalija za pomo? i sigurnost. U Volkswagenu tako isti?u sve ve?u upotrebu fleksibilne stvarnosti i umjetne inteligencije. Koncept prvog korišten je, na primjer, za poboljšanje upotrebljivosti navigacijskog ure?aja. Naime, na vjetrobransko staklo ispred voza?a može projicirati virtualne strelice kojima voza?a usmjerava na cilj, a nakon toga ih postavlja to?no na trak koji mora slijediti. S druge su strane uz pomo? umjetne inteligencije nadogradili tehnološki paket Travel Assist.
Me?utim, novi ID.4, kako isti?e Volkswagen, nije samo elektri?ni automobil koji zbog svoje tehnologije ne?e emitirati štetne emisije u zrak. Bit ?e “stajliš” i s puno karbona.