Zagreba?ka zra?na luka Franjo Tu?man prema istraživanju zadovoljstva putnika tre?u godinu za redom je proglašena najboljom zra?nom lukom u Europi u 2020. me?u onima od dva do pet milijuna putnika godišnje, izvijestili su u ponedjeljak iz tvrtke-koncesionara Me?unarodne zra?ne luke Zagreb (MZLZ).
Rije? je o redovitom istraživanju o zadovoljstvu putnika uslugama na zra?nim lukama ACI/ASQ (Airports Council International/Airport Service Quality), u kojemu su putnici dali visoke ocjene zagreba?koj zra?noj luci, i to, kako kažu iz MZLZ-a, “usprkos izazovnim vremenima koja se reflektiraju u zna?ajnom smanjenju broja putnika i operacija u zra?nom prometu”.
To priznanje dolazi kao rezultat istraživanja kvalitete usluga zra?ne luke provedenih u 2020., koja ?e ostati zabilježena kao najteža i najzahtjevnija godina u povijesti zrakoplovstva.
Rezultate istraživanja o zadovoljstvu putnika ACI je objavio u ponedjeljak, 1.ožujka, u svom sjedištu u Montrealu u Kanadi.
Osim što je tri puta po tom istraživanju proglašena najboljom zra?nom lukom u Europi od 2 do 5 milijuna putnika (2018., 2019. i 2020.), brzo nakon otvaranja, u 2017., zagreba?ka zra?na luka dobila je i priznanje za najve?e unapre?enje u Europi.
“Uz probleme vezane uz pandemiju covida-19, s kojima su se nosile sve zra?ne luke diljem svijeta, zagreba?ka zra?na luka bila je suo?ena i sa kriznim postupanjima vezanim uz potrese koji su u 2020. pogodili Zagreb i podru?je Banovine. Stoga s punim pravom možemo smatrati da ovo priznanje za 2020. ima dodatnu vrijednost koja se o?ituje u osobitoj i pove?anoj odgovornosti prema radnim obvezama svih radnika i pružatelja usluga u zra?noj luci u novim i nenadanim okolnostima”, isti?u iz MZLZ-a.
“Tre?u godinu zaredom proglašeni smo najboljom zra?nom lukom u Europi, u grupi luka od 2 do 5 milijuna putnika, i osobito smo sretni što su prepoznati i naši zna?ajni napori kako bismo i u ovim zahtjevnim okolnostima osigurali najbolju mogu?u uslugu, prije svega vode?i ra?una o zaštiti zdravlja i sigurnosti naših putnika, radnika, poslovnih partnera i korisnika naših usluga”, izjavio je predsjednik Uprave MZLZ-a Huseyin Bahadir Bedi.
Najavljuje skori po?etak ljetnog reda letenja te se nada postupnom oporavku prometa i nastavku uobi?ajenih poslovnih aktivnosti.
Iz MZLZ-a napominju da je The Airport Service Quality (ASQ) vode?i svjetski program ocjenjivanja stupnja zadovoljstva putnika uslugama zra?nih luka kada se govori o usporedbi najboljih praksi industrije koju predstavlja tzv. benchmarking mjerenjem zadovoljstva putnika kroz 37 klju?nih pokazatelja uspješnosti.
Program na terenu tijekom cijele godine provode certificirani ASQ agenti, intervjuiraju?i putnike u zra?nim lukama putem jedinstvenog ACI/ASQ upitnik, pri ?emu je u drugom kvartalu 2020. anketirano nešto manje putnika, dok je u prvom, tre?em i ?etvrtom kvartalu anketiran isti broj putnika kao i 2019. godine.
ACI (Airport Council International) nije mijenjao kategorizaciju aerodroma po broju putnika, bez obzira što je u svim zra?nim lukama u 2020. zabilježeno zna?ajno smanjenje broja putnika, uzrokovano pandemijom.
Tijekom 2021. ovaj program ?e omogu?iti dodatni uvid u specifi?nosti vezane uz uspješnost provo?enja mjera zaštite od pandemije, kako bi na zagreba?koj zra?noj luci mogli dodatno unaprijediti poslovne procese i djelovanje, zaklju?uju iz MZLZ-a.
HINA