Zanimljivosti: auspuh za povečanje snage dvotaktnog motora

0
5206

U ovoj epizodi Zanimljivosti objašnjavamo zašto je auspuh izuzetno važan za snagu dvotaktnog motora.

Kratko rečeno, u ispuhu dvotaktnog motora završava dio svježe, neizgorene smjese zraka i goriva. Zamislite unutrašnjost stošca koji se postavlja na ceste prilikom radova. Da ga okrenete naopačke, zvuk bi se širio od širokog dna prema vrhu, gdje bi se odbio natrag prema vama. Oblikom ispušne cijevi inženjer prisiljava da se dio tog korisnog ispuha vrati u cilindar. Na taj način u cilindar se prisili više smjese koja može izgorjeti, tj. motor može proizvesti dodatnu snagu, što je osnova rezonantnog ispuha. Po frekvenciji, rezonirajući pulsovi plina iz auspuha vremenski su usklađeni s usisnim taktom motora.

To je jednostavni opis; složeniji bi morao uzeti u obzir temperature ispuha i materijala, brzinu zvuka ovisnu o temperaturi i gustoći plinova, duljinu i geometriju ispušne cijevi, te rezonanciju usisa zajedno s ispuhom, među ostalim faktorima.

Glavna razlika između ispuha za dvotaktni i četverotaktni motor je upravljanje ispušnom smjesom. U četverotaktnom motoru cilj je efikasno “isprazniti” komoru cilindra od izgorene smjese i koristiti nastali podtlak za pomoć pri usisu svježe smjese (Kadenacyjev efekt). U dvotaktnom motoru je cilj vratiti dio smjese u cilindar, pa se zbog varijabilnosti rezonantnog efekta s brojem okretaja i geometrijom ispuha, neki dvotaktni motocikli koriste auspuh s ventilima koji mijenjaju dužinu puta kojim ispušni puls mora proći kroz ispušni sustav kako bi se ponovno vratio u cilindar (obično se na višim okretajima skraćuje taj put).

Na naslovnoj fotografiji je Tomosov trkaći model D6S, dvotaktni motocikl čiji rezonantni auspuh omogućava izvlačenje dodatnih konja iz njegovih 50 kubika. To je jedan od zanimljivih motocikala koji se može vidjeti u Muzeju motocikala Grom u Sloveniji, oko 25 km zapadno od Celja.

reality girl next door gives bf handjob. read this post here mrleaked.net read this post hereomgbeeg.com