Zašto dizelski motori imaju ve?i okretni moment nego benzinski?

0
36912

Okretni moment se ?esto naglašava kod vozila, a što je to zapravo i koji je razlog da dizelski motori imaju ve?i okretni moment nego benzinski?

Okretni moment ra?una se umnoškom sile i kraka na kojem ta sila djeluje, što zna?i da motori koji imaju dulje klipove ujedno imaju i ve?i okretni moment. Okretni moment je sila koja pokre?e automobil. Ta sila gura klip te na taj na?in djeluje na korjenasto vratilo u motoru te se na ovaj na?in stvara okretni moment. On ovisi i o tlaku u cilindru koji je kod modernih turbodizelaša oko 20 bara dok je kod benzinskih vozila upola manji. Ovo u kona?nici zna?i da voza?i dizela imaju za svoje performanse na raspolaganju znatno ve?i okretni moment pri znatno nižim okretajima.

Kako bi se iskoristio cijeli potencijal kojeg nudi benzinski motor, treba ga vrtjeti u visoke okretaje. Kod obi?nih limuzina ti okretaji dosežu i preko 6000 u jednoj minuti, a primjerice u automobilima koji se koriste u Formuli 1 dosežu i vrtoglavih 19000 okretaja u minuti. Kod novih dizelskih motora, prije svega turbodizelaša, razvija se mnogo ve?i okretni moment i to u podru?ju okretaja koji se najviše koristi, odnosno izme?u 2000 i 3000 okretaja u minuti.

Dakle, ono što je najbitnije kod dizelskih motora kada govorimo o okretnom momentu jest ?injenica da oni razvijaju mnogo ve?u snagu u srednjem podru?ju okretaja. U kona?nici ovi motori imaju odli?na me?uubrzanja, a mogu voziti od malih do velikih brzina u odre?enom stupnju i to bez da se mijenjaju stupnjevi prijenosa.

Dizelski motori razvijaju svoju najve?u vrijednost kod srednjih i nešto viših okretaja motora. Nakon što pro?e ovu fazu, okretni moment sporije pada nego što brzina vrtnje raste, što zna?i da raste snaga motora. Kada su okretaji visoki, a okretni moment po?ne opadati, motor je dosegao svoju najve?u snagu te u tom trenutku ona po?inje opadati. Upravo je kod dizelskih motora taj pad snage ja?i i bolje se može primijetiti iz razloga što postoji regulator dovoda goriva te on naglo prekida opskrbu kako ne bi došlo do nekontrolirane vrtnje zbog koje bi se motor mogao uništiti.

Turbobizelski motori imaju najve?u okretni moment u širem podru?ju okretaja, što zna?i da i u tom širem podru?ju okretaja razvijaju najve?u snagu, a kako ne bi došlo da kvara izazvanog mehani?kim i toplinskim preoptere?enjem, kod modernih turbodizelskih motora ugra?uje se ventil naziva waste – gate. Ovaj waste – gate ventil ima svrhu ograni?avanja tlaka, odnosno ograni?ava tlak kako ne bi došlo do prenabijanja te usmjerava dio otpadnih plinova mimo turbine izravno u ispušni sistem. Na ovaj se na?in naglo sije?e vrh krivulje okretnog momenta, ?ime se objašnjava njegova najve?a vrijednost u širem podru?ju okretaja.

I na kraju pitanje – što je bolje za svakodnevnu vožnju? Mnogi ?e se složiti da su upravo bolja vozila s ve?im okretnim momentom. Zašto? Naime, motori koji imaju ve?i okretni moment nude elasti?niju vožnju, odnosno vožnju s manjom izmjenom brzina. Tako?er, ako vam je potrebno vozilo kojim ?ete prevoziti teret, isto je bolje ono s ve?im okretnim momentom jer je on osnovna karakteristika motora za ovakve namjene.

Izvor: Silux.hr

reality girl next door gives bf handjob. read this post here mrleaked.net read this post hereomgbeeg.com