Zašto vozila imaju razli?ite intervale izmjene ulja?

0
7615

U svakom vozilu postoji nekoliko mjesta na kojima se koristi ulje da bi cijeli sistem pravilno radio, no jedno od najvažnijih ulja i ono o kojem se naj?eš?e razgovara jest motorno ulje. Koliko ?esto se mijenja ulje u automobilu ovisi o nekoliko faktora. Neki od njih su model automobila, godina proizvodnje, vrsta ulja te na?in na koje se vozilo koristi.

Postoje tri vrste ulja, sinteti?ko, polusinteti?ko i konvencionalno (mineralno). Sinteti?ka i polusinteti?ka ulja mogu se koristiti na širem rasponu vanjskih temperatura pa je iz tog razloga i ritam njihovim izmjena druga?iji. Koliko se ?esto preporu?uje promijeniti ga obi?no je specificirano na proizvo?a?koj markici. Prije je postojalo pravilo kako se ulje treba promijeniti nakon prije?enog odre?enog broja kilometara i to se koristilo kao ‘sveto pismo’ za sve automobile. Me?utim, danas, kada imamo razli?ita ulja, ali i razli?ite modela automobila, prakti?no je svako vozilo, odnosno svaki model pri?a za sebe.

Kako i gdje vozimo automobil tako?er igra veliku ulogu. Primjerice ako je vozilo ?esto u veoma toplom okružju te gdje je zrak veoma prašnjav i suh, ulje ?e se morati promijeniti znatno ranije nego što je to slu?aj u predjelima s ugodnijom klimom. U takvim, stresnim uvjetima, konzistencija ulja se mijenja mnogo brže pa ga je zato potrebno promijeniti. ?ak i izdržljivija, konvencionalna ulja lakše se istroše u takvim uvjetima te ih je potrebno promijeniti ve? nakon tri mjeseca vožnje. Primjerice, u pustinjama gdje je mnogo prašine i zrak je veoma suh te je vru?e, ulje ?e se trebati promijeniti ?ak ve? nakon mjesec dana!

No, ni s veoma niskim temperaturama nije ništa druga?ije. Ako se vozilo koristi u veoma hladnim uvjetima, ulje ?e se lakše zgušnjavati te ?e lakše na sebe vezati ?estice koje ga one?iš?uju pa ga je potrebno ?eš?e promijeniti nego u doba godine kada je klima ugodnija. Kada kažemo ‘niske temperature’ tu se prije svega misli na temperature oko i niže od -30 stupnjeva Celzijevih.

Nadalje, dizelski motori i benzinci tako?er imaju razli?ite intervale izmjene ulja. Zbog uvjeta u samom dizelskom motoru ulje mora biti znatno izdržljivije. U njega se stavljaju i razni aditivi kako bi se ta izdržljivost poja?ala, kako bi ulje izdržalo. U globalu gledano kod dizelskih motora se preporu?uje izmjena ulja nakon prije?enih 15,000 do 25,000 kilometara.

Kako bi se izbjegle sve eventualne pogreške, potrebno je redovito mjeriti razinu ulja u motoru. Prije provjere ostavite automobil da se ‘odmori’ neko vrijeme kako bi se ulje sleglo, a potom izvucite šipku ulja koja ve? na sebi ima oznake za minimalnu i maksimalnu koli?inu ulja. Ulje mora biti negdje izme?u te dvije mjere. Ako ga ima premalo ili previše nije dobro. Ako ga ima premalo, zagrijavat ?e se previše i naštetiti motoru, a ako ga ima previše, može se preliti i uzrokovati kvar na katalizatoru.

Za maksimalne performanse potrebno je uvijek stavljati isto ulje u vozilo, a ne ga stalno mijenjati. Zapravo, najbolje je pratiti upute proizvo?a?a vašeg modela automobila i njih se pridržavati kako bi vaš metalni ljubimac radio poput švicarskog sata.

Izvor: Silux.hr

reality girl next door gives bf handjob. read this post here mrleaked.net read this post hereomgbeeg.com