Završnom konferencijom u srijedu je ozna?en završetak projekta Izgradnje i unapre?enje infrastrukture u Luci Slavonski Brod, vrijednog 109,52 milijuna kuna bez PDV-a, koji se dijelom financirao EU novcem.
Za taj projekt Lu?ka uprava Slavonski Brod dobila je 56,74 posto sredstava iz EU fonda CEF (Connecting Europe Facility), financijskog instrumenta kojim se promi?e rast, zapošljavanje i konkurentnosti kroz ulaganje u prometnu infrastrukturu. Preostala sredstva namakla je iz vlastitih sredstava i kreditom Hrvatske banke za obnovu i razvitak (HBOR).
“Luka je napokon gotova te je spremna za carinsku slobodnu zonu, koju moramo aktivirati zbog roba u okruženju. Pretovarili smo više od osam milijuna tona robe u luci koja je nedavno dobila i uporabnu dozvolu. Za razliku od naših kolega i na moru i na rijekama, jedini smo u posao ušli bez tradicije. Krenuli smo od nule i ovo je veliki uspjeh za nas”, rekao je ravnatelj Lu?ke uprave Slavonski Brod Marijan Juri?.
Infrastruktura Luke Slavonski Brod, smještene na rijeci Savi ?etiri kilometra isto?no od centra Slavonskog Broda, sada je bogatija za nove vezove, vertikalnu obalu, dva pristaništa, RO/LA terminal, kontejnerski terminal s pomo?nim objektima, i komunalnu infrastrukturu.
Juri? najavljuje i da ?e uskoro biti izdana gra?evinska dozvola za projekt termoelektrane i tvornice za proizvodnju vodika, a u lu?koj zoni u planu su i naftno skladište i pogon za proizvodnju solarnih panela. Slijede?i projekt lu?ke uprave je izgradnja putni?kog pristaništa u Slavonskom Brodu.
“Država je dosad uložila 140 milijuna kuna u Luku Brod u posljednjih deset godina, otkako se priprema dokumentacija. Bili smo dužni poštivati europska ograni?enja vezana za zaštitu okoliša, što je prolongiralo postupak, ali osiguralo da se radi na održiv na?in. Ovo je primjer dobre prakse, kako se radi u Europi na unutarnjim plovnim putevima”, kazala je ravnateljica Uprave unutarnje plovidbe Ministarstva mora, prometa i infrastrukture Duška Kunštek i dodala da je Slavonski Brod geopozicijski postao luka broj jedan.
Kompletna infrastruktura, blizina autoceste i željezni?ke pruge koje povezuju zapad i jugoistok Europe, prometni koridor V5, blizina Luke u Vukovaru i veza s koridorom Dunav-Majna-Rajna, veza s lukama u Rijeci, Splitu i Plo?ama velik su mamac za špeditere, a uskoro i investitore u gospodarsku zonu u okružju nove luke.
?lan uprave Manšpeda Tomislav Bagari? istaknuo je kako ?e se u Luci Brod pružati sve što je potrebno nekoj tvrtki za kvalitetan uvoz i izvoz. “Ovdje ?emo obavljati sve poslove koji se obavljaju u jednoj luci, bila to Luka Plo?e, Split, Rijeka, Koper. Sve planiramo dovesti ovdje, posti?i integraciju pomorskog, željezni?kog, cestovnog i rije?nog prijevoza”, rekao je Bagari?, najavljuju?i u idu?e tri godine u Manšpedu nova zapošljavanja.
HINA