Iza imena New Stratos zapravo se krije suvremena reinkarnacija Lancije Stratos s vatrenih 550 KS koja je u konceptnoj izvedbi predstavljen još 2010. godine, ali nažalost nikad nije stigla do serijske proizvodnje.
Dok Fiat Chrysler Automobiles grupacija ulaže golem novac u oživljavanje Alfa Romea i Maseratija, Lancia je odavno prepuštena sama sebi pa je samo pitanje kad ?e oti?i u povijest. Naime, Lancia trenuta?no ima samo jedan model u ponudi. Radi se o zastarjelom predstavniku gradske klase, modelu Ypsilon koji je prodaje isklju?ivo u Italiji. Ali i tamo gotovo da više nema kupaca.
Još 2010. godine fanovi su se nadali da se Lancia vra?a na stare staze slave. Nova interpretacija Stratosa pokupila je simpatije struke i publike, ali nikad nije stigla dalje od koncepta. Nažalost, iz ove perspektive ?ini se kako im je to bio posljednji ?avao u lijesu, jer kupce mogu vratiti jedino ?istokrvnim sportskim modelima.
No, golemu nepravdu ipak ?e ispraviti partnerstvo tvrtke New Stratos Gbr i Manifattura Automobili Torino. Naime, oni ?e proizvesti strogo ograni?enu ediciju od 25 primjeraka Stratosa, koje nikako ne treba zvati Lancijom. Ako je vjerovati najavama, motor bi trebao razvijati najmanje 550 KS, ali nikakvi ostali tehni?ki detalji nisu poznati. Objavljeno je kako ?e cijena iznositi najmanje 500.000 eura i to samo za preradu, jer se New Stratos zapravo temelji na Ferrariju F430, ali uz me?uosovinski razmak skra?en za punih 20 centimetara, pa ?e svi budu?i vlasnici tvrtkama New Stratos Gbr i Manifattura Automobili Torino morati dostaviti i Ferrari.
Da se podsjetimo, konceptna Lancia Stratos iz 2010. godine bazirala se na platformi Ferrarija F430 Scuderia. ?ak je i motor bio identi?an kao u ve?em brati uz Maranella. Radi se o 4.3-litrenom atmosferskom V8 motoru sa 540 KS i 519 Nm, koji je zapravo raspolagao s 30 KS i 49 Nm viška u odnosu na Ferrari F430 Scuderia.
Upravo je to i bio glavni razlog odustajanja od projekta 2011. godine. Uprava Ferrarija smatrala je kako ?e im novi Lancia Stratos previše narušiti ugled ako ?e koristiti toliko komponenti kao i F430 Scuderia, a dizajnerska ku?a Pininfarina nije htjela zapo?eti s projektiranjem i proizvodnjom karoserijskih elemenata bez blagoslova Ferrarija. Malo po malo projekt je pao u zaborav.