Nakon punih 20 godina kona?no se odmakao od legendarnog dizajna 206-ice i mega popularnog kroja?a lima Murata Gunaka.
Novi 208 izgledom i naprednom tehnologijom sasvim se približio 508-ici, paradnom konju Peugeota. Nakon sedam godina i pet milijuna prodanih primjeraka ljepuškasti mini posve je obnovljen, a osim što je Peugeotova perjanica zadužena za struju, obdaren je sigurnosnim sustavima iz auta viših kategorija, a motori ‘piju’ na kapaljku.
Napraviti odli?an mali auto vraški je težak posao. Ima li boljih majstora od Francuza? Kroz povijest upravo su Gali dokazivali da im nema ravna, bar kad je rije? o autima koji ne prelaze dužinu od ?etiri metra. Najnoviji primjer je temeljito izmijenjena 208-ica, koja je prvi put predstavljena u Genevi 2012., a sad je stiglo vrijeme i za posve novu generaciju.
Nakon sedam godina i pet milijuna prodanih primjeraka valjalo je dodatno zagolicati pažnju tržišta, a jedino rješenje bilo je “napraviti sve iznova. Bore koje su mu zategnuli 2015. dizajneri Pierre Authier i Sylvain Henry i to po isprobanom receptu ove kompanije ovaj put su naprosto zamijenjena. Iako je Peugeot 208 jedan od onih automobila koji nikada nije doživio drakonske, nego samo promjene u hodu, ovaj se put to promijenilo.
Pogledajte ga malo bolje i vidjet ?ete 508-icu, 308-icu… Svi sad oni jako jedno drugom nalikuju. Korijene koje je posijao 1998., za tadašnju 206-icu Tur?in Murat Gunak sad su jedva prepoznatljivi. Od njegova rukopisa teško je bilo pobje?i svih ovih godina. Novi trendovi, novi materijali i naravno borba s konkurentima tjerali su kroja?e lima na uobi?ajeno zatezanje bora. Peugeot je nedavno s konceptom e-Legend i predstavljanjem hibridnih modela 3008 i 508 na sva zvona istaknuo kako i u njih kre?e elektrifikacija. Ve? otprije je znano kako ?e se glavna ulogu u nametanju modernih tehnologija i obnovljivih izvora energije rezervirati na njihov najpoznatiji, najprodavaniji, možda i najljepši model Peugeot 208.
Francuzi su ga predstavili na internetu. Nisu izdržali da sa svekolikom javnoš?u pokažu kako ?e izgledati te su odaslali prve detalje i to ne samo o elektri?nim izdancima, ve? i o cijeloj gami, tjedan dana prije salona automobila u Ženevi, gdje je održana službena premijera. Turbobenzinac 1.2 s tri cilindra dolazi u izvedbama sa 70, 100 i 130 KS, a dizelaš 1.5 BlueHDi razvija 100 KS. Najslabiji benzinac ima 5-stupanjski ru?ni mjenja?, a ostali 6-stupanjski ru?ni ili 8-stupanjski automatski. I ono što im ide u prilog je iznimno niska emisija štetnih plinova.
Novitet je oblikovno napravio ogroman korak naprijed u odnosu na prethodnu generaciju koja je zadnji put bila obnovljena 2015. godine. Izgledom a i po tehnologiji sasvim se približio 508-ici, paradnom konju Peugeota. U najve?oj mjeri sprijeda tako do izražaja dolaze LED svjetla, a jednako su tako mo?na i straga. Jedan od manjih Peugeota iznimno je dinami?an, a onima kojima je još više do sportskih gušta ve? od samog po?etka mogu ra?unati na pakete opreme GT i GT line.
Ve? od prvog dana prodaje kupcima se nudi i potpuno elektri?na izvedba Peugeot e-208. Elektromotor snage 100 kW (136 KS) nudi gotovo sportske performanse pa do 100 km/h ubrzava za 8,1 sekundu. Uz baterijski paket kapaciteta 50 kWh nudi doseg od 340 kilometara po WLTP protokolu, a na brzom punja?u može se napuniti do 80 posto kapaciteta za svega 30 minuta. To su sasvim dovoljni aduti da postane najboljim elektri?nim igra?em gradske klase.