U Francuskoj su prve voza?ke dozvole izdane voza?ima 1899. godine, u Velikoj Britaniji je voza?a dozvola obvezna od 1904. godine, prenosi RevijaHAK.
Bez voza?ke dozvole nema vožnje, odnosno u nekim slu?ajevima nažalost ima, ali takvi avanturisti opasno se igraju sa zakonom. Kada je sve po?elo? Odgovor na tu misteriju daje muzej Mercedes-Benza u Stuttgartu. Prvi dokument izdan je 1888. godine Carlu Benzu, koji je zajedno s Gottliebom Dailmerom stvorio automobilski imperij. Vlasti u njema?kom Mannheimu izdale su mu dozvolu da testira svoje motorno vozilo na tadašnjim cestama.
U Francuskoj su prve voza?ke dozvole izdane voza?ima 1899. godine, u Velikoj Britaniji je voza?a dozvola obvezna od 1904. godine, a u SAD-u se prve dozvole tako?er ovjeravaju od 1904. godine. Njema?ka je službene voza?ka dozvole uvela 1909. godine.
Što se Hrvatske ti?e sve je po?elo s Ferdinandom Budickim, Iako je Ferdinand Budicki 28. kolovoza 1901. dobio svjedodžbu za upravljanje automobilom u Be?u, ponovno je morao polagati voza?ki ispit 27. srpnja 1910. u Zagrebu, ishodivši pritom voza?ku dozvolu pod rednim brojem 1. Njegovu automobilu je dodijeljen broj 8. Iskaznicu koja je tiskana na platnu potpisao je u ime policijskoga povjerenstva gospodin Rajzer. Izdana je 4. kolovoza 1910. Budicki je imao prvu autoškolu u Hrvatskoj još 1904., ali bez povjerenstva za polaganje voza?kog ispita. Istovremeno s radom kre?e i prva autoškola u Njema?koj.
Izvor: HAK