Visoke marže na goriva mogle bi ostati povišene u sljede?im mjesecima, a možda i godinama, prenosi RevijaHAK.
Jedno od klju?nih pitanja svjetskog gospodarstva su, naravno, cijene nafte. No stanje na tržištu je jedno, a marže proizvo?a?a naftnih destilata su nešto sasvim drugo. One su na povijesno visokim nivou, a zašto je tako pokušao je odgovoriti Goldman Sachs. Zalihe dizela i mlaznog goriva su na najnižim razinama, a sezonski prilago?ena povla?enja zaliha su velika i ubrzavaju se. Potrošnja mlaznog goriva uskoro ?e se ubrzati u ljeto s povratkom me?unarodnim putovanjima. Visoke cijene prirodnog plina dovest ?e do prelaska s plina na naftu u Europi i Aziji. Rat izme?u Rusije i Ukrajine smanjit ?e opskrbu destilatom, budu?i da Rusija izvozi veliku koli?inu dizelskog goriva i zaostalih sirovina, koje europske i kineske rafinerije uvelike miješaju u dizel. Operativni troškovi rafinerija rastu, osobito u Europi.
Ne treba smetnuti s uma i ?injenicu da mnogi ovo nesigurno vrijeme koriste za podizanje cijena usluga, odosno da u svemu ima i oportunizma. Drugim rije?ima, visoke marže na goriva mogle bi ostati povišene u sljede?im mjesecima, a možda i godinama.
Izvor: RevijaHAK