?elnik Me?unarodne udruge za zra?ni prijevoz IATA Willie Walsh smatra da ?e zrakoplovna industrija nakon koronakrize biti manja i opreznija te ne o?ekuje širenje zrakoplovnih kompanija akvizicijama.
Zrakoplovna industrija teško je pogo?ena pandemijom zbog koje su i dalje mnogi zrakoplovi diljem svijeta prizemljeni ili lete gotovo prazni, dok se potražnja polako oporavlja.
“Bit ?e to manja industrija. Ne?emo se oporaviti do punog kapaciteta”, rekao je Walsh spominju?i velik broj zrakoplova trajno izvan upotrebe i zaposlenike koji su otpušteni ili na odsustvu.
“Bit ?e to opreznija industrija. Ne o?ekujem aktivnosti spajanja i preuzimanja, uglavnom zato što ?e ljudi ?uvati gotovinu”, tako?er je rekao.
Bivši izvršni direktor mati?ne kompanije British Airwaysa IAG-a rekao je da bi trošenje “vrijednih nov?anih sredstava” bilo “previše rizi?no”, no vjeruje da ?e do?i do konsolidacije i smanjenja broja zrakoplovnih kompanija.
“Zrakoplovnim kompanijama trebat ?e vremena da poprave svoje bilance”, rekao je.
IATA je prognozirala da ?e se globalna potražnja za putovanjima do 2024. vratiti na predpandemijsku razinu iz 2019. godine.
Iako bi uspješno oporavljene zrakoplovne tvrtke popunjavale praznine onih koje ne uspiju, morale bi biti oprezne koliko brzo se obnavljaju, rekao je Walsh pozivaju?i na oprez.
“Zrakoplovne tvrtke ne?e mo?i kratkoro?no riskirati upravljanje neisplativim linijama”, kazao je.
Ipak, Walsh ne vjeruje da je kriza potkopala poslovne modele poput onih za regionalne ili niskobudžetne prijevoznike.
“Ništa nije promijenilo konkurentsku prirodu ove industrije,” rekao je.
HINA